Lietuva su savo kaimynėmis atrodo liūdnai, bet yra ir labai gerų žinių – Eurostatas skelbia, kad anglies dioksido emisijos „reikšmingai sumažėjo“, o elektra varomų automobilių kaip niekad daug  (2)

Europos Sąjungos statistikos tarnyba – Eurostatas – apskaičiavo, kad lyginant su 2017-aisiais metais, anglies dioksido emisijos 2018-aisiais metais ES šalyse „reikšmingai sumažėjo“, o elektra varomų automobilių nuo 2013-ųjų metų gerokai padaugėjo.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Eurostatas apskaičiavo, kad šis CO2 emisijų sumažėjimas siekia 2,5 proc. Tačiau pažymima, jog tai yra išankstiniai rezultatai, kurie gali keistis.

Įdomu yra tai, kad 20-yje ES šalių CO2 emisijos sumažėjo, o 8-iose padidėjo. Didžiausias išmetamų į aplinką CO2 emisijų mažėjimas užfiksuotas 6-iose šalyse.

Labiausiai išsiskiria Portugalija, kuri per metus sugebėjo šį rodiklį sumažinti net 9 proc. Toliau seka Bulgarija (-8,1 proc.), Airija (-6,8 proc.), Vokietija (-5,4 proc.), Nyderlandai (-4,6 proc.) ir Kroatija (-4,3 proc.).

Deja, bet Lietuva patenka į tų aštuonių šalių sarašą, kurios savo emisijų išmetimo rodiklius pablogino. Per metus Lietuvoje šis rodiklis paaugo 0,6 proc.

Galima pasiguosti tik tuo, kad už mus blogiau atrodo Suomija (+1,9 proc.), Slovakija (+2,4 proc.), Lenkija (+3,5 proc.), Liuksemburgas (+3,7 proc.), Estija (+4,5 proc.), Malta (+6,7 proc.) ir blogiausiai atrodo Latvija (+8,5 proc.).

CO2 emisijos sudaro apie 80 procentų visų ES išmetamų ir šiltnamio reiškinį sukeliančių dujų kiekio. Eurostatas pažymi, kad energijos produktų importas ir eksportas turi įtakos šalies CO2 emisijų kiekiams.

Importuojant anglį išmetamų teršalų kiekis didėja, o importuojant elektrą to išvengiama. Koks yra elektros energijos šaltinis jau yra nurodoma toje šalyje, kurioje buvo pagaminta elektra.

Geros žinios transporto sektoriuje

Kita Eurostato ataskaita parodė, kad nuo 2013-ųjų iki 2017-ųjų metų išaugo elektromobilių ir hibridinių transporto priemonių registracijų skaičius Europoje.

Penkiose šalyse šis rodiklis siekia daugiau kaip 1 proc. nuo visų naujai registruotų transporto priemonių: Švedijoje (2,4 proc.), Lenkijoje (1,9 proc.), Jungtinėje Karalystėje (1,5 proc.), Prancūzijoje (1,4 proc.) ir Belgijoje (1,2 proc.).

2017-aisiais ES valstybėse iš viso įregistruota 262 mln. automobilių ir apie 2 mln. automobilių (0,8 proc.) iš šio skaičiaus yra priskiriami įvairaus tipo hibridiniams automobiliams ir elektromobiliams.

Eurostatas informuoja, kad pastaraisiais metais visoje ES registruotų elektrinių ir hibridinių automobilių skaičius nuolat augo. Ir didžiausias augimas buvo hibridinių (elektra+benzinas) automobilių segmente.

2017-aisiais šių automobilių skaičius pasiekė 1,5 mln. ir tai yra 7 kartus daugiau, lyginant su 2013-aisiais metais, kai tokių automobilių visoje ES buvo 0,2 mln.

Tikėtina, kad šie skaičiai dar labiau padidės, kai bus įtraukti ir 2018-ųjų bei 2019-ųjų metų duomenys. Taip pat verta pažymėti, kad į šią statistiką neįtraukti Europos elektrinių automobilių lyderės Norvegijos duomenys, kadangi ji nėra ES narė.

Kalbant apie Lietuvos progresą, tai Eurostato duomenys rodo, kad elektromobilių skaičius Lietuvoje 2017-aisiais siekė 619.

„Regitros“ duomenimis, 2019 metų sausio-balandžio mėn. Lietuvoje registruota 60 naujų ir 67 naudotų lengvųjų (M1 klasės) elektromobilių, o iš viso mūsų šalyje gegužės pradžioje jų buvo registruota 1 064.

Elektromobilių skaičius gal ir nedidelis, bet verta atkreipti dėmesį, jog kiekvienais metais tokių automobilių mūsų šalyje kone padvigubėja. Tad tendencija yra gera.

P.S. 2018 metais patvirtintame Nacionaliniame energetinės nepriklausomybės strategijos įgyvendinimo priemonių plane numatytas siekis, kad 2020 metų pabaigoje elektromobilių skaičius Lietuvoje sudarytų 2 tūkst., 2022-aisiais – 4,6 tūkst., o 2030 metais – apie 118 tūkst. elektromobilių, t. y. jų augimas kasmet siektų daugiau kaip po 150 procentų.

Detaliau su kiekvienos šalies automobilių statistika galite susipažinti čia.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Darius Verbickas
(15)
(5)
(10)

Komentarai (2)