Ar jau prisirinkote aviečių? Štai kuo šios gardžios raudonos uogos naudingos sveikatai  ()

Ir skaidriam protui, ir gražiam kūnui, ir gerai nuotaikai. Avietės ne tik padeda palaikyti įvairias kūno sistemas, bet ir yra puikus smaližių pasirinkimas.

Kaip LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ pasakoja Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas, puodelyje šviežių aviečių – vos 5 g cukraus.

Pasak A. Unikausko, atmintį pagerins, jūsų kūno formas padailins ir vėžinių susirgimų tikimybę sumažins vos viena uoga, auganti ne kažkur už jūrų marių, o tiesiog jūsų sode. Tai avietė.

„Avietėse esančios ketoninės medžiagos sumažina riebalų ląsteles – mažėja nutukimas. Bet tai ne viskas. Vienas puodelis aviečių suteiks daugiau kaip 50 proc. vitamino C paros normos, o tai itin svarbu gerinant imunitetą, odos būklę, kolageno gamybai. Avietėse taip pat yra mangano ir vitamino K, kurie itin svarbūs kaulų sveikatai“, – pasakoja profesorius.

Avietės – vienos mažiausiai cukraus turinčių uogų

Avietėse cukraus itin mažai. Puodelyje šviežių aviečių yra vos 5 g cukraus (viename vidutinio dydžio obuolyje – apie 20 g). Tad ši uoga yra puikus pasirinkimas smaližiams.

Avietėse gausu antioksidantų

Antioksidantai svarbūs tuo, kad lėtina senėjimo procesus. Taip pat antioksidantai sukelia vėžio ląstelių apoptozę (apoptozė – genetiškai programuota ląstelės žūtis, savidestrukcija).

Avietėse gausu skaidulų

Puodelyje aviečių yra net 8 g skaidulų. Pasak gydytojo, tai trečdalis rekomenduojamos paros normos. Dėl didelio skaidulų kiekio aviečių grynasis angliavandenių kiekis puodelyje sumažėja maždaug iki 7 g.

„Avietėse esančios skaidulos padeda klestėti naudingosioms žarnyno bakterijoms, o jos susijusios su stipresniu imunitetu ir net geresne nuotaika“, – aiškina daktaras.

Avietės gali padėti išvengti klastingos ligos – diabeto

Kaip pasakoja A. Unikauskas, Ilinojaus technologijos universitete buvo atliktas įdomus tyrimas, kai atsitiktine tvarka 32 dalyviams prie vienodos maistinės vertės pusryčių papildomai buvo duodamos skirtingo dydžio šaldytų aviečių porcijos.

Viena grupė aviečių negavo, kita gaudavo puodelį aviečių, dar kitai teko kasryt suvalgyti po du puodelius šių gardžių uogų.

„Tyrimo metu paaiškėjo, kad tiems, kurie turėjo didesnę diabeto riziką ir valgė daugiau aviečių, insulino kiekis sumažėjo. Tų, kurie suvalgydavo du puodelius aviečių, cukraus kiekis kraujyje buvo mažesnis nei tų, kurie aviečių negavo“, – tikina profesorius.

Avietės gerina smegenų darbą ir atmintį

Avietės padeda kovoti su oksidaciniu stresu, kuris suardo pusiausvyrą tarp ląstelėms kenkiančių laisvųjų radikalų susidarymo ir organizmo gebėjimo atsikratyti jų žalingo poveikio.

„Oksidacinis stresas yra viena iš Alzheimerio ir Parkinsono ligų atsiradimo priežasčių, tad avietės yra puikus maistas geram smegenų darbui palaikyti. Uogose esantys flavonoidai padeda pagerinti koordinaciją, atmintį ir nuotaiką“, – teigia A. Unikauskas.

Jis pažymi, jog nereikia galvoti, kad sveikatą gali pagerinti tik egzotinių šalių produktai – mūsų sodų ir daržų derlius ne mažiau naudingas nei prabangūs užjūrio produktai.

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt

(3)
(0)
(3)

Komentarai ()