Kaip gauti 1000 eurų išmoką perkant automobilį? Ką reikia padaryti su senuoju automobiliu ir ką – nusipirkus naują  ()

Aplinkos ministerijos planuojamas automobilių taršos mokestis gerokai suerzino eilinius vartotojus. Gera žinia ta, kad jau patvirtinta ir išmokų perkant mažiau taršius automobilius skyrimo tvarka. 1000 eurų – nemaža suma, tačiau tie, kuriems labiausiai reikia, pinigų negaus.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2019-10-18 Kaip gauti 1000 eurų išmoką perkant automobilį? Ką reikia padaryti su senuoju automobiliu ir ką – nusipirkus naują  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Išmokos bus skiriamos įsigyjant 2013 metais pirmą kartą registruotus ir naujesnius automobilius, kurių CO2 tarša ne didesnė kaip 130 g/km. Abu šiuos reikalavimus atitinkančios mašinos nėra pigios.

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika įsakymą dėl kompensacijų skyrimo tvarkos pasirašė penktadienį, spalio 11-ąją, tačiau kada ji realiai bus pradėta taikyti, kol kas negali atsakyti net pačios ministerijos atstovai.

Viskas prasidės tik po to, kai ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra paskelbs kvietimus teikti prašymus išmokoms gauti. Kvietimai bus paskelbti oficialiame agentūros tinklapyje.

Už naujesnius ir mažiau taršius

Aplinkos projektų valdymo agentūra prašymus ir vertins, taip pat skirs kompensacines išmokas ir prižiūrės, ar gavėjai laikosi įsipareigojimų.

Kartu su asmens ir kontaktiniais duomenimis bei sąskaita, į kurią vėliau galbūt bus pervesti pinigai, taip pat reikės nurodyti išregistruoto ir vietoj jo įsigyto mažiau taršaus automobilio valstybinį ir VIN numerius.

Pildomi prašymai bus elektroniniai ir pateikiami per agentūros informacinę sistemą.

Išmokas bus galima gauti įsigyjant lengvuosius automobilius, kurių išmetamas CO2 kiekis ne didesnis kaip 130 g/km, o pirmosios registracijos data – 2013 metų sausio 1-oji arba vėlesnė.

Tai galioja visiems benzinu ar dujomis varomiems, taip pat ir hibridiniams modeliams bei elektromobiliams. Perkant dyzelinius automobilius kompensacijos nebus mokamos.

CO2 kiekio ir pirmosios registracijos reikalavimai nebus taikomi tik elektromobiliams.

Įrodyti, kad mašina – perdirbta

Tarp reikalavimų taip pat nurodyta, kad išmokas norintys gauti asmenys turės būti išregistruojamų automobilių savininkai ne mažiau kaip 12 mėnesių.

Iki kvietimo teikti prašymus datos transporto priemonės taip pat turi turėti galiojančią techninę apžiūrą.

Tuomet reikės atiduoti automobilį į metalo laužą, gauti eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą ir su juo mašiną išregistruoti.

Dar teks įsigyti ir būtinai savo vardu registruoti mažiau taršų automobilį. Nurodoma, kad tinkamas variantas ir lizingo būdu.

Svarbu pažymėti, kad bendras išmetamas CO2 kiekis privalo būti nurodytas įsigyto automobilio registracijos liudijime.

Su formulėmis, pagal kurias žadama skaičiuoti taršos mokestį, išsisukti nepavyks.

Užkertant kelią galimiems sukčiavimo gaunant išmokas atvejams numatyti saugikliai.

Už automobilį su tuo pačiu VIN numeriu kompensacija bus mokama tik vieną kartą, o vienas pareiškėjas galės gauti tik vieną išmoką.

Taip pat gavus kompensaciją automobilį teks eksploatuoti mažiausiai dvejus metus be perregistravimo.

Pažeidus šį reikalavimą išmoką teks grąžinti, o išimtis taikoma tik tuo atveju, kai avarijoje mašina nepataisomai sugadinama.

Kuriems labiausiai reikia, negaus

Žadama, kad visi prašymai bus įvertinti per 30 dienų nuo pateikimo. Jei nusprendžiama skirti kompensaciją, ji bus išmokama per tokį pat laikotarpį – 30 dienų.

Dėl didžiulio prognozuojamo tokių prašymų srauto labai tikėtina, kad daugumai vartotojų teks laukti mažiausiai du mėnesius, kol juos galiausiai pasieks trokštami 1000 eurų.

Žvilgsnis į naudotų šalies automobilių rinką atskleidė kuriozinę situaciją.

CO2 taršos ir pagaminimo datos reikalavimų derinys reiškia, kad norint gauti kompensaciją teks pirkti mašiną mažiausiai už 3 tūkst. eurų.

Tai daugiausia maži B segmento modeliai, tačiau net ir jų pasiūla yra nedidelė.

Regionų gyventojai, kurie iki šiol važinėja „Audi 80“ ar trečios kartos „Volkswagen Golf“ ir kuriems tos išmokos labiausiai reikalingos, jų taip ir negaus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(13)
(19)
(-6)

Komentarai ()