Mokslininkai peržengė fizikos dėsnius: sukūrė per 10 min. įkraunamą elektromobilio bateriją, kurios užteks 800 tūkst. km, ir tai ne riba – „galime pasiekti ir 5 minutes“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Staska 2019-11-05 15:05
,, Toks mokslininkų pasiekimas skamba tiesiog puikiai, bet dar teks atlikti nemažai darbo, kad šią technologiją pradėtume naudoti kasdien.'' Kur aš jau tai girdėjau, straipsniuose apie baterijas, ar tik ne visų technologijos.lt straipsnių, apie proveržius baterijų technologijų patobulinimo srityje, tai rašoma
HardAxe 2019-11-05 15:53
Aš statyčiau už šitą, tarp visų nerealių t.lt ateities baterijų naujienų. na.... šitas žada tik max 2x naudos, jokių nano technologijų. Realybėj gal pasirodys kieke mažiau, gal šildys iki +50 dar įvažiuojant į krovyklą, krovimas nukris nuo 10min iki 7min ar panašiai. Skamba kaip geras atradimas, kuris leistų adaptyviai padidinti krovimo greitį, o jeigu kas eis ne taip - susprogdinti automobilį
bahuriux 2019-11-05 20:11
Jei neklystu +60C yra paskutinė riba, jei nors keliais laipsniais daugiau baterija gali būti sugadinta nepataisomai, netgi išsipūsti, užsidegti, sprogti ar panašiai, neskaitant negryžtamai talpos praradimo, bent jau li po technologijos baterijoms tai tikrai.
SaMaras 2019-11-05 20:52
o kokio galingumo el tinklo reikės norint tiek perduoti į bateriją?
Giedriax 2019-11-06 01:37
Na jei norėsi įkrauti 100kWh talpos bateriją per 10 minučių, tai reikės 600kW galios. Ar daug 600kW? Na maždaug tiek gali suvartoti 100 standartinių butų, tiek telpa nemažame daugiabutyje. Ar mes kada nors krausime elektromobilius 600kW galios įkrovikliais? Teoriškai taip, praktiškai ne.
Hmz 2019-11-06 08:55
Perskaitęs antraštę pamaniau, kad jau atrado cold fusion'ą, energiją iš nieko ar dar kokį dėsnį sugriovė. O čia tik patobulintas akumas, pasirodo.
Dario 2019-11-06 10:32
Išbandžiau nauja skaitymo technika ka tik, pamačiau kad straipsnio pavadinimas kvepia nesąmone tai ejau tiesiai į komentarus, permečiau greitai visus ir straipsnio net neskaitysiu taip sutaupydamas laiko.
amas 2019-11-06 12:45
Aš nesuprantu to greito įkrovimo prasmės, išskyrus tai, kad bandoma sukomercinti krovimą. Normaliai automobiliai, stovi bent jau naktimis, turi bent 8h būti pakrauti, dar panašiai stovi kažkur prie darbo priparkuoti. Komerciniai tiesiog gali turėtu pamainas. Ilgesmėm kelionėm chuj kas normalus važiuos daugiau nei 600km be sustojimo, bus tiesiog natūralios pertraukos. Parkingai tiesiog bus su pakrovimo galimybe or viskas. Toks degalinių modelis netinka ir viskas, nes idomiai turėtj atrodyt degalinė galint vienu metu per 5min įkrauti bent 10 automobilių.
kestutisz 2019-11-06 13:53
"Parkingai tiesiog bus" - tai va, "bus". O elektromobiliai stumiami jau dabar. Pati idėja "degalinių" šiaip irgi yra gera - iki jų privesti daug kilovatų irgi gali būti paprasčiau nei į kiekvieną namą. (įsivaizduok tą patį daugiabutį su ne 10, o 100 auto). Tiesiog daugiau mokėsi už elektrą - kraus greičiau ir tiek svarbu tik būtų techninė galimybė paimti tuos didesnius pinigus.
AAA000 2019-11-06 14:51
ir ka? man nesunku isivaizduot. taigi greit ikrausi - greit atsilaisvins ikrovimo rozete kitam. cia tik rozeciu nebent sutaupymas atvesi stora kabeli didelio pralaidumo - tai arba 50 automobiliu krausis "letai" 8 valandas. arba tie patys 50 automobiliu krausis "labai greitai" kas 10 minuciu is vienos rozetes sutaupom 49 rozetes. jokiu papildomu galingumu nereikia tik dar kazkoki mulki teks samdyt - kur kaisios kabeli i tuos elektromobilius kas 10 minuciu. nemanau kad mulkis bus pigiau nei tos sutaupytos 49 rozetes pakanka tos instaliacijos. truksta tik rozeciu stovejimo vietose. sudvigubint instaliacijos pajegumus reikes tik jei VISAS transportas bus elektrinis. o kol nera net 5% - tai tetruksta tik rozeciu. as tematau tik viena probema - realiai truksta ne elektros galingumu, o truksta parkavimosi vietu. kur galetum numest elektromobili kad jis pasikrautu. o dabar debiliska politika - parkavima ribot. yra didkaimiuose sita propaganda ir dar aiskina kad didkaimiu gyventojai ir valdzia uz "svaria ateiti" o parkavimo vietas mazina ar apriboja visaip... realiai patys sau syka ant galvos....
amas 2019-11-06 15:56
Tai kad "degalinėse" ne apie kilovatus kalba eina, apie megavatus. Nežinau kaip jūs, bet aš naktį tingėčiau keltis atlaisvint krovimo vietą prie daugiabučio. Tai greitis jei tai nėra minučių klausimas yra beprasmis. Arba iki 10 min, arba 8-12h yra tapatu. Pajungiai ir pamiršai, arba pajungiai, ir kol iškraustiai bagažinę atjungi, taspats. Dvi valandos ir turi patraukt mašiną visiškas nesusipratimas. Vą ką bandau pasakyt. Tas pats ir visi vieši parkingai, arba pasikrauna kol nuėjai susimokėt, arba pasikrauna tiek kiek stovi ir tuo metu neturi sukt galvo. "Degalinė" nelogiška ir viskas, nėra jokoos prasmės. Atvažiavus ir radus, kad visos vietos užimtos ir viena mašina laukia ir žinai, kad mažiausiai turėsi laukt pusvalandi (čia futuristinis laiko tarpas) sėdėsi ir laiksi? Kuro (elektros) susandeliuot nėra prasmės ir beveik nelogišką. O šniūrą visur pratraukt galima ir ilgainiui tai nebebūtu brangu. Laikini sprendimai ir dabar jai yra, tai nėr čia ką galvot, ką daryt dabar. Bet infrastruktūra turi visiškai keistis. O tas greitas krovimas tai tik bandymas pasilikt prie dabartinio modelio. O tai labai didelis stabdis.
SaMaras 2019-11-06 17:48
Na degalinės privalumas tame, kad koncentruotai didelio galingumo padaryti papraščiau, nei išsklaidytai mažesnio.. Atvedei vieną aukštos įtampos kabelį, pastatei transformatorių ir iš jo aplinkui pašeri krovyklas.. o jei su žema įtampa tuomet jau kabeliai turi būti kojos storumo, kad galią atlaikytų, didesni šiluminiai nuostoliai ir pan...
AAA000 2019-11-06 19:57
taigi tipinis galingumas "per nakti" ar "papildyt" tereikia tik iki 3kw. na jei elektrinis kasikas kazkur su akumu iki 30-40kwh talpos. cia tikrai nereikia kazkokiu ypatingo storio kabeliu. cia standartinio ivado galingumas susitvarko. net vienfazis. o net ilgo nuotolio tipiniai elektromobiliai nemanau kad tures virs 100kwh akumus. pilnai susitvarkys bet koks trifazis tipinis ivadas. nebus ten daug maksimaliu rezimu - kad pildyt reikes nuo nulio iki maks. as taip isivaizduoju - atvaziavai kazkur. ir turi turet galimbe prisijungt. kai tik sustojai su elektromobiliu. vadinas jei norima masisko elektromobilizmo ispletojimo - ne "kelias" ikrovos stoteles reikia irengint. reikia absoliuciai visas viesas automobiliu stovejimo vietas elektrifikuot. bet pilnai uztenka rozeciu su privadu iki 3-10kw. daznam apsvietimo stulpe galingesnes linijos -------- tos galingos ikrovos stoteles tereikalingos tik pravaziuojantiems. na ir furoms. kai tokiu furu bus. ju net neverta kazkur miestu viduje statyt. kur jus cia izvelgiat problema? atsiskaitymo metode nebent uz elektra problema, kad butu patogus visiems. aplamai - net galima i elektros tarifa ikist mokesti uz stovejima - jei jau taip norima politikams pasipelnyt is dirbtinio trukdymo parkuotis. bus tiesiog kur nors centre "brangesnio elektros tarifo" rozetes. o pvz kokie prekybos centrai gales nuolaidas tarifui taikyt - jei nores pritraukt daugiau pirkeju-automobilistu. kuro degaliniu modelis visiskai nebutinas. nebebutu jokio joms poreikio. aplamai galima statyt ilgalaikio parkavimo vietas su stogu nuklotu fotovolto plokstem ir nemokamom ikrovos rozetem. numetei auto keliom dienom ir jei sauleta - dykai uzsikraus. jei pilnai pereit i elektromobilizma - salis net iveztinio kuro galetu atsisakyt. visiskai. energetine nepriklausomybe nusisviecia - jei taip i perspektyva paziuret. cia turetu but planas prioritetinio svarbumo - irengt nemokamo ikrovimo vietas parkavime. ir taip viliot visus pirkt elektromobilius. nes nusimato salies gerove. ekologija tik nereikalingas bonusas --------- ta 1000€ skatinima irgi reiketu keist. ji moket tik jei vietoj vdv perkamas elektromobilis. nesvarbu kokio senumo, svarbu kad butu tik elektromobilis. net ne hybridas. dabartinis variantas kvailas. netinkantis Lietuvai. nes mes negaminam auto. ir naftos nekasam. bet atsinaujinancia energija gaminam ir plesim. vadinas salyje reikia skatint tik gryna elekromobilizma. nes mums taip naudingiau. taigi galvokit - ka mums primetineja faktiskai zlugdo sali tokiais istatymais...
technologas 2019-11-07 12:48
Techniškai šitą galima būtų išspręsti. Įsivaizduok - vienas pakrovėjas, 20-50 rozečių, jungiasi kas nori. Pakrovėjas "mato", kas per aparatas prisijungęs (gi ne problema) ir "mato", kiek procentų jo akumo pakrauta. Netingint galima būtų ir dirbtinį intelektą pajungti, kuris nuspręstų, kuriam labiau reikia (pagal krovimų istoriją). Automobilis turėtų (20-30metrų?) laidą, pasijungtų, o jau išmanus kroviklis pakrautų. Aišku, laidas nekūdas turėtų būti (amperai...).Yra kitų problemų kol kas.
AAA000 2019-11-07 17:27
tu ziuriu irgi nesupranti problemu elektromobilizme. turi pazistamas senstelejusi elektromobili - su atidrostu akumu. ten gal apie 100km tebegali realiai vazinet. yra tos nemokamos pakrovimo stoteles. jam iki darbo arti tik dvi. viena uz 3km, kita uz 1km - bet viesbucio aikstelej. tai ji ten pradzioje siuntinejo n*x - tipo tu ne viesbucio klientas ir pizdink nuo tos stoteles. kai nuvarydavo krautis. net i savivalda ejo uztarimo - tada pagrasino valdininkeliai ir dabar jau "leidzia" krautis primesk koks REALUS lygis pas mus elektromobilizmo turi palikinet masina visai dienai, dar likuti kelio su dviraciu iki darbo varyt - nes nera kur ikraut net letuoju budu... ir cia mieste!!! vdv gali numest belenkur ir bet kada pasimt. baigesi benzas - atvarei su kanistru, kad ir pestute, ir uzpylei. su grynais elektromobiliais taip nelabai iseina... paskirstyt rozetes cia fignia... paciu vietu labai truksta!!!
Xdmin 2019-11-07 19:29
Mokslininku darbas atrasti ar sugalvoti buda kam nors padaryti geriau, tai jie ta ir daro. O verslas jau nuspres, reikia mums to ar ne. Super greitas ikrovimas leidzia tureti mazesni akumuliatoriu, nes ji pakrauti maziau diskomforto, kas yra gerai tiek kainos tiek ir ekologijos atzvilgiu.