Kiek iš tikro naudingas lanko sukimas? Sporto medicinos gydytojas papasakojo, kokia jo yra tikroji nauda ir kaip iš tikro jį reikėtų naudoti  ()

Gimnastikos lankus tikriausiai kiekvienas prisimename iš kūno kultūros pamokų, bet retas kuris jais ir dabar pasinaudoja sporto salėje ar namuose. Vis dėlto šio seno ir gerai žinomo, bet šiek tiek pamiršto pratimo nereikėtų atsisakyti ir suaugus – jis gali būti netgi labai vertingas visam kūnui.

Puikus apšilimas prieš treniruotę

Metalinis ar plastikinis, lengvas ar sunkesnis, įprastas ar masažinis... Gimnastikos lankų galima rasti pačių įvairiausių pagal kiekvieno norinčiojo poreikius. Tačiau sporto medicinos gydytojas dr. Gediminas Tankevičius sako, kad skirtingi jų tipai didelės įtakos kūnui nedaro.

„Lankai skirstomi pagal diametrą ir svorį, nes nuo to labiausiai priklauso krūvio intensyvumas ir sudėtingumas. Paskutiniu metu prekyboje yra atsiradusių lankų ir su magnetais ar įmantriais reljefais. Tačiau tai nėra labai svarbu, tokie išradimai labiau būdas pritraukti pirkėjus nei tikrai naudinga naujovė“, – kalbėjo gydytojas.

Pasak dr. G. Tankevičiaus, gimnastikos lanko sukimas pasitarnaus kaip labai geras pratimas apšilimui prieš treniruotę, jei jį suksime trumpai, maždaug 5-10 minučių.

Taip pat ši priemonė padeda kūno balansui, koordinacijos gerinimui. Naudojant lanką, dirba ne tik liemuo, bet ir visas kūnas, todėl aktyvuojami mūsų raumenys. Treniruojasi ir širdies bei kraujagyslių veikla, laikysena.

O jei lanką suksime ilgiau, pavyzdžiui, 20-30 minučių, prie visų jau išvardintų pliusų, prisidės ir ištvermės gerinimas.

Naudojantis masažiniu lanku, kurio viduje matomi iškilimai, gali atsirasti mėlynės ant kūno. Taip gali nutikti dėl kelių priežasčių.

„Mėlynės gali likti nuo sunkesnių lankų naudojimo, netaisyklingos sukimo technikos, esant labai trapioms kraujagyslėms, turint krešumo sutrikimų, taip pat ir dėl vaistų poveikio. Dažniausiai tai nėra pavojinga, bet atsirandančių mėlynių vertėtų vengti. Tereikia pakeisti lanką į lengvesnį, kad būtų mažinamas mechanino poveikio intensyvumas, trumpinti lanko sukimo laiką, patobulinti sukimo techniką“, – sakė dr. G. Tankevičius.

Ar lanko sukimas padės numesti svorio? Sporto medicinos gydytojas sako, kad atliekant šį pratimą nuosaikiu intensyvumu, panašiai kaip einant, deginamos kalorijos, tačiau aktyviau nei einant tonizuojami juosmens raumenys, tuo pačiu labiau tausojami kelių, čiurnų sąnariai. Liemuo, mechaniškai stimuliuojamas lanko, gauna savotišką masažą – suintensyvėja kraujotaka ir medžiagų apykaita.

„Nuo lanko sukimo, ypač derinant tai su teisinga mityba, liemuo gali pasidaryti ir lieknesnis. Jei tai daroma nuosaikiai, tokiu pratimu rekomenduojama užsiimti kasdien iki 15-30 minučių“, – kalbėjo pašnekovas.

Vis dėlto ši veikla neturėtų būti vienintelis sportas, nes kūnui reikia judesių įvairovės.

„Lanko sukimas galėtų būti viena iš kelių fizinio aktyvumo alternatyvų, nes tai nėra visapusiška ir subalansuota fizinė veikla. Ją reikėtų kaitalioti su kitomis sporto formomis: ėjimu, bėgimu, dviračio minimu, plaukimu, joga, jėgos pratimais ir panašiai“, – sakė dr. G. Tankevičius.

Nuo ko pradėti?

Pasirodo, išmokti atlikti šį pratimą nėra taip sunku, kaip gali pasirodyti. Daugeliu atvejų lanką išmokstama sukti per 5-15 minučių.

„Reikėtų pradėti nuo lengvesnio – 0,5-1 kg ir didesnio diametro. Kuo lankas platesnis, tuo lėtesnis sukimo ritmas. Pirmai sesijai užtenka 5 minučių. Vėliau laiką ilginti reikėtų po 3-5 minutes, kol pasieksime norimą intervalą iki 20-30 min. Reikia nepamiršti, kad lanką rekomenduojama sukti proporcingai į abi puses. Taip bus užtikrintas simetriškas raumenų darbas“, – pasakojo pašnekovas.

Lanko sukimas po gimdymo – geriausias sportas?

Internete galima rasti daugybę patarimų, jog po gimdymo prarastas formas labai greitai gali padėti atgauti gimnastikos lanko sukimas. Vis dėlto, pasak gydytojo, tam yra ir geresnių alternatyvų.

„Mano nuomone, lanko sukimas nėra pats geriausias fizinio aktyvumo pasirinkimas po gimdymo, bent pirmas 6 sav. Norint atgauti formą susilaukus vaikučio, tinkamiausi yra lengvi dubens dugno tonizavimo, pilvo, juosmens, sėdmenų, kojų raumenų aktyvavimo pratimai atsigulus ir panaudojant savo kūno svorį, taip pat atkreipiant dėmesį teisingą kvėpavimą. Tinka ir lengvas ėjimas. Be to, pati kūdikio priežiūra neleis nusilpti pečių juostai“, – sakė sporto medicinos gydytojas.

Kam negalima naudotis gimnastikos lanku?

„Jei turime ūmių, skausmingų nugaros problemų ar tiesiog atliekant šį pratimą jaučiame skausmą ar nemalonų diskomfortą – be gydytojo rekomendacijų lanko sukti nerekomenduojama. Vis dėlto verta prisiminti, kad nuosaikus lanko sukimas nėra intensyvi fizine veikla, tai panašu į spartų ėjimą. Taip pat lanko nerekomenduojam sukti turintiems odos pažeidimų juosmens srityje, bet tai jau savaime suprantama“, – patarė pašnekovas.

Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Gabrielė Grinkaitė

(4)
(1)
(3)

Komentarai ()