20 metų tyrimas rodo, kaip pasigaminti sveikiausią kavą: ji gali būti naudinga sveikatai, bet mūsų kraštuose dažnas ją ruošia neteisingai  (9)

Daugelio iš mūsų diena neprasideda be puodelio kavos. Tamsios, stiprios kavos aromatas ir skonis pažadina mus ir suteikia energijos darbams.  

Kaip skelbia CNN, atsiranda vis daugiau įrodymų, kad kava naudinga ne tik sveikatai – ji net gali prailginti gyvenimo trukmę. 

Bet tik tuo atveju, jei ją paruošite tinkamai, teigia naują ilgalaikį tyrimą atlikę mokslininkai, jo rezultatus paskelbę Europos prevencinės kardiologijos žurnale „European Journal of Preventive Cardiology“.

Jų tyrimai rodo, kad sveikausia – filtruota kava. 

„Nefiltruotoje kavoje yra medžiagų, kurios padidina cholesterolio kiekį kraujyje. Filtras pašalina jas ir sumažina tikimybę patirti infarktą bei mirtį“, – teigė tyrimo autorius Dagas Thelle, Geteborgo (Švedija) universiteto visuomenės sveikatos ir bendruomenės medicinos katedros profesorius. 

„Mūsų tyrimas pateikia įtikinamų įrodymų apie tvirtas sąsajas tarp kavos virimo būdų ir širdies priepuolių bei ilgaamžiškumo“, – teigė D.Thelle.

Tad tai ne kokios naujienos tiems, kurie mėgsta kavą, paruoštą vadinamuoju turkišku ar graikišku būdu, ar ruošiamą prancūziškame kavinuke ar tiesiog užplikomą puodelyje. 

„Nefiltruotoje kavoje, tokioje, kaip graikiška ar turkiška, arba kavoje, pagamintoje prancūzišku (French press) kavinuku lieka daugiau kafestolio ir kaveolio – junginių, kurie randami aliejinguose lašeliuose, plūduriuojančiuose kavoje, taip pat nuosėdose“, – teigė su CNN bendradarbiaujanti dietologė Lisa Draye.

„Tyrimai parodė, kad šios medžiagos gali padidinti trigliceridų ir vadinamojo blogojo cholesterolio kiekį, – teigė D.Drayer. – Taigi, pamėkite filtruotą kavą, kurią gaminant naudojamas filtras gali padėti sulaikyti šias chemines medžiagas.“

Tyrimas truko 20 metų

Naujajame tyrime, trukusiame 20 metų, dalyvavo daugiau nei pusė milijono sveikų norvegų vyrų ir moterų nuo 20 iki 79 metų.

Rezultatai parodė, kad vyrų, geriančių nefiltruotą kavą ir sulaukusių 60 metų ir daugiau, grupėje padidėjo mirties rizika dėl širdies ir kraujagyslių ligų.

Kartu paaiškėjo, kad gerti filtruotą kavą yra sveikiau nei visai jos negerti. 

Filtruota kava buvo susijusi su 15 proc. sumažėjusia mirties dėl bet kokios priežasties rizika, 12 proc. sumažėjusia mirties nuo širdies ir kraujagyslių ligų rizika vyrams ir 20 proc. - mažesne mirties nuo širdies ligų rizika moterims, palyginti su tais tyrimo dalyviais, kurie iš viso negėrė kavos. 

Tyrimas parodė, kad mažiausią mirties riziką patyrė tie dalyviai, kurie per dieną išgerdavo 1-4 kavos puodelius. 

„Šie skirtumai negalėjo būti paaiškinti nei amžiumi, nei lytimi, nei kitais gyvenimo būdo įpročiais“, – paaiškino D.Thelle.

Kiek puodelių kavos sveikiausia?

Šios išvados sutampa su kitų tyrimų, išryškinančius kavos naudą sveikatai, išvadomis. Remiantis Amerikos širdies asociacija, filtruota kava gali pagerinti smegenų veiklą, pakelti nuotaiką ir pagerinti darbingumą.

„British Medical Journal“ 2017 metais paskelbė didžiulį tyrimą, kuriame buvo apžvelgta daugiau nei 200 kavos naudos sveikatai metaanalizių ir nustatyta, kad daugiausia naudos sveikatai teikia trys puodeliai juodos kavos per dieną.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(41)
(18)
(23)

Komentarai (9)