Kakava - 21 amžiaus žmonių gėrimas! Naujas tyrimas atskleidė, kodėl jums reikėtų mėgautis kakava  ()

Kakava - tai sušildantis ir skanus gėrimas. Tačiau tai taip pat yra savotiškas desertas, o jūs tikriausiai žinote, kad tokių malonumų gali būti per daug. Tačiau per daug nesaldi kakava jums gali būti naudinga. Ypač sunkią darbo dieną.


Stresas - 21 amžiaus sveikatos epidemija. Nors COVID-19 pandemijos pradžioje stresas iš tikrųjų nuo žmonių ėmė atsitraukti, tai buvo tarsi atoslūgis prieš cunamį. Dabar kasdien skaitote bauginančias naujienas, bijote dėl savo artimųjų, nežinote, kaip situacija keisis ateityje. Šalia to išliko ir kasdieniai rūpesčiai - jūsų darbas nėra lengvas, artėja terminai, reikia tvarkytis namuose, nežinote, ką padovanoti draugams gimtadienio proga ir ar tą gimtadienį apskritai galėsite paminėti.

Tikriausiai nenustebsite perskaitę, kad stresas yra žalingas jūsų sveikatai. Konkrečiau, jis pažeidžia endotelį - kraujagysles, širdį ir limfagysles dengiantį apsauginių ląstelių sluoksnį. Jis atlieka daug įvairių funkcijų - turi įtakos gijimui, kraujo tėkmei, reguliuoja medžiagų apykaitą kraujagyslėse. Pažeidus endotelį suprastėja kraujagyslių elastingumas. Protinis stresas didina insulto, infarkto, trombozės ir net infekcijų riziką.

Skaitomiausi Naujausi

 

Bet kaip to išvengti? Atsakymas - flavanolis. Tai - flavanų dariniai, kurių gausu įvairiuose vaisiuose, uogose ir kakavoje.

Birmingemo universiteto mokslininkai atliko streso tyrimus su keliais sveikais vyrais. Eksperimentų metu buvo stebima jų kraujotaka, kraujo spaudimas, įvairūs kiti stresą ir širdies bei kraujagyslių sveikatą apibrėžiantys parametrai. Iš pradžių tyrimo dalyviai gėrė kakavą, o tada, praėjus 90 minučių, atliko 8 minučių protinį stresą didinantį testą.

 

Mokslininkai pastebėjo, kad tie tyrimo dalyviai, kurie gėrė kakavą, po eksperimento pasižymėjo žymiai geresne kraujotaka. Be to, ir su stresu jie tvarkėsi geriau. Mokslininkai mano, kad tai reiškia, kad kakava gali padėti sumažinti streso sukeliamų ligų riziką.

Kakava jūsų vis tiek nevilioja? Valgykite obuolius, juodasias vynuoges, gervuoges, vyšnias, avietes, kriaušes - visi šie vaisiai turi daug flavanolio. Jo taip pat rasite ir žaliojoje arbatoje, jei visgi norite šilto ir raminančio gėrimo.

Aut. teisės: Technologijos.lt
(7)
(13)
(-6)

Komentarai ()