Tamsioji medžiaga pažeidinėja fizikos dėsnius, nustatė mokslininkai  (23)

Hipotetinė kosminė tamsioji medžiaga, neskleidžianti arba neatspindinti elektromagnetinių bangų, iš tikrųjų yra kur kas keistesnė, nei buvo manyta, teigia mokslininkai. Naujausio tyrimo autoriai teigia atradę, kad ji ne visiškai paklūsta gravitacijos dėsniui.

Naujo tyrimo medžiaga skelbiama žurnale „Nature“, su jo santrauka galima susipažinti „Arxiv.org“ svetainėje.

Tyrimo autoriai analizavo tamsiosios medžiagos pasiskirstymą 28 įvairaus tipo galaktikų centruose. Kadangi ši medžiaga nedalyvauja elektromagnetinėje sąveikoje, apie jos pasiskirstymą buvo sprendžiama remiantis žvaigždžių judėjimo duomenimis. Tyrėjai priėjo išvadą, kad įprastos ir tamsiosios medžiagos pasiskirstymo santykis yra pastovus dydis.

Pasak tyrimo autorių, tai prieštarauja egzistuojančioms teorijoms. Tamsiosios medžiagos kiekį lemia konkrečios galaktikos ypatumai, pavyzdžiui, tai, ar ji buvo įtraukta į susidūrimus su kaimyninėmis galaktikomis, ar vystėsi izoliuotai. Mokslininkų teigimu, dėl gravitacinės sąveikos galaktikų susidūrimo metu turėtų vykti medžiagos persiskirstymas ir atitinkamai pasikeisti skirtingų jos atmainų santykis. Pasak tyrėjų, nėra fizikos dėsnių, kurie galėtų paaiškinti tokį tamsiosios ir įprastinės materijos santykio pastovumą.

Siekdami tai paaiškinti, mokslininkai siūlo pakeisti požiūrį į tamsiosios medžiagos daleles. Pavyzdžiui, kai kurie fizikai siūlo laikyti tamsiąja medžiaga substanciją, susidedančią iš tamsiųjų atomų, kuriuose yra tamsieji protonai ir elektronai, veikiantys vieni kitus vadinamosios tamsiosios elektromagnetinės sąveikos pagrindu.

Aut. teisės: TV3