„Mini E“ – pirmasis elektromobilis Nürburgringo trasoje (Video)  (11)

„BMW“ praneša, kad kompanijos sukurtas elektra varomas „Mini E“ tapo pirmuoju elektromobiliu legendinėje Nürburgringo žiedinėje trasoje, Vokietijoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Daugiau nei šimtą posūkių turinti 20,8 km ilgio trasa tampa gana svarbiu išbandymu, patikrinančiu ne tik automobilių galią, bet ir vairuotojų sugebėjimus. Paprastiems vairuotojams kasdien už prieinamą kainą atvira trasa suteikia galimybę pasijusti lenktynių dalyviais.

Dauguma automobilių gamintojų nevengia pasinaudoti Nürburgringo trasos teikiamais privalumais, kad įrodytų savo gaminamų, dažniausiai sportinių, automobilių sėkmę. Tačiau dar niekada nėra buvę, kad į šią trasą išriedėtų mažas elektromobilis. „Mini E“ trasą įveikė per 9 min 51,45 sek, o toks rezultatas vertinamas kaip gana neblogas.

Elektromobilį vairavo buvęs „MINI Challenge 2006“ čempionas Thomas Jäger.

„Esu važiavęs šia trasa daugybę kartų, – kalba jis. – Bet niekada su tokiu išskirtiniu automobiliu. Elektrinio variklio galia turi neįtikėtiną efektą, jis pilnai išlaiko sukimo momentą. Kitas stulbinantis dalykas – tai mažas pakabos triukšmas. Galiu patvirtinti, tai buvo pats švariausias ir tyliausias mano nuvažiuotas lenktynių ratas“.

„Mini E Race“ automobiliui sukonstruotas lengvas kėbulas ir sutvirtinimo rėmas, kuris naudojamas lenktyninėse mašinose. Taip pat pasirūpinta sportiniais stabdžiais ir padangomis. Nors elektromobilis Nürburgringo trasai buvo patobulintas, jis kaip ir įprastas „Mini E“ varomas tuo pačiu 150 kW/204 AG elektriniu varikliu ir naudoja tą patį akumuliatorių paketą.

Primisnime, jog elektromobilio motoras suka priekinius ratus, o vienos pavaros greičių dėžė bei baterijos sumontuotos vietoje įprastoje versijoje esančių galinių sėdynių. Energija saugoma ličio jonų baterijose, į kurias perduodama stabdymo kinetinė energija.

Pilnai įkrautas naujasis „Mini E” gali įveikti apie 240 km nuotolį. Automobilis įkraunamas per specialiai pritaikytą elektros lizdą, pakeičiantį įprastą degalų pylimo angą. Pilna įkrova savininkui užtrunka apie 4-8 valandas. Tiesa, be specialaus elektros lizdo krovimas užtrunka iki 23 valandų. Su tokia problema jau susidūrė maždaug 300 elektromobilių savininkų, kurie dėl BMW klaidos negavo modifikuotų lizdų.

Naujosios „Mini” versijos maksimalus greitis apribotas elektronikos – iki 153 km/h, tačiau 100 km/h greitį galima pasiekti gana sparčiai – per 8,5 sek. Santykinai nedidelis maksimalus greitis paaiškinamas tuo, jog automobilis skirtas važiuoti tik miesto gatvėmis. Elektra varomas „Mini” 100 km kelio sunaudoja apie 14,1 kWh.

Taigi, „Mini E“ jau pralaužė ledus, tad belieka laukti, kada į Niurnburgringo žiedą išriedės kiti elektromobiliai. Žemiau pateiktame filmuke galite žiūrėti, kaip „Mini E“ sekėsi įveikti Nürburgringo trasą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Emobility
Emobility
(0)
(0)
(0)

Komentarai (11)