Lietuvoje žadama gaminti elektra varomus autobusus

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Sa 2010-08-21 14:44
Atominės elektrinės Lietuvoje reikia, kad tokie autobusai prigytų. Ar ne?
mobilunkas 2010-08-21 15:16
o gal mazint akciza kurui, kad neapsimoketu kurt visokias nesamones.
bugiis 2010-08-21 15:34
Jeigu Lietuviai tikrai bus pirmieji europje, tai manau ne vien del ekologiojos, bet ir ekonomiskai butu naudingas sumanimas. Gaminti galetu ne tik sau, bet ir kitoms europos salims.
Sloth 2010-08-21 15:44
Gal reikėtų pagalvot prieš rašant nesamones?
immortallt 2010-08-21 16:12
mobilunkas, turbut tu vienas is tu, kurie uzsivede savo kledara garaze sedi ir telika ziuri gerdamas alu... Nes po tokio komentaro butent tai ir isivaizdavau. Akcizas yra ne veltui sugalvotas, nors jis brangiai atsieina musu kisenei, bet jis atlieka savo paskirti - skatina taupyti kura ir mazinti tarsa. Sitas straipsnis man patiko, nes yra pagrindiniai skaiciai. Tik va ko truko, kiek kainuoja paprastas autobusas ir elektra varomas. Sa, tarsi dabar tau truksta elektros... O del uzdarymo, tai jau baigtas kriukis ir gal jau galetumet tai pamirsti. Jei nebutume uzdare, nebutu buve ES, butume tureje dar krize 2005 metais ir dar 2009. Dauguma neturetu interneto ir nebutu tiek komentatoriu cia. Taip pat jei neuzstrigs kur nors stalciuje, tikiuosi bus pradeti vystyti bioreaktoriai ir pan. dalykai. P.S. manau, kad taksi parkai irgi turetu susidometi elektromobiliais, nes jiems gi kuras lemia didziaja dali kainos. Jeigu jie vazines elektra, tai liks didesne marza lyginant su konkurentais + nemokama reklama + naujos patogios masinos (irgi galima priskirti marketingui)
Sloth 2010-08-21 16:36
Apskritai, būčiau už akcizo didinimą, taikant nuolaidas viešąjam transportui, nes dabartinė situacija, kai žmonės iki parduotvės, esančios už 100 metrų, važiuoja su automobiliais yra apverktina. Aišku, tokiu atveju tik padidėtų kontrabandos iš baltarusijos apimtys ir tiek.
Nerkus 2010-08-21 16:44
neturiu aiskios ir argumentuotos nuomones (reiktu laaabai daug skaiciavimu padaryti) ar lietuvai reikia AE ar nereikia, bet duodu 90 proc, kad jos niekas statyti ir nesiruosia. O vertinant tai, kad jau ruosiamasi ivesti abonementini mokesti uz elektra, tai galima spresti, kad lietuvoje labai sumazejo elektros vartojimas ir energetikai nori gauti daugiau pelno ivesdami pastovu elektros mokesti.
simukis 2010-08-21 16:50
Atsiras didesnė el. paklausa -> kainos iki debesų = tie pati kaina kaip ir įprastu kuru.
Nerkus 2010-08-21 17:03
pasidinus kuro akciza kiltu beveik visos kainos. Nemanau kad tau butu gerai moketi uz viesojo transporto talona po 1 lt (kai dabar kainuoja 2lt), nes dyzelis be akcizo, bet uz duona tektu moketi 10 lt, nes dyzelio akcizas labai didelis. tokiu atveju jau tau ir talonas uz 1lt butu per brangus.
Robertas 2010-08-21 17:17
Nelabai pagelbės tas sumažintas akcizas, kai po 50 metų nebeturėsim naftos.
Arthuras 2010-08-21 18:04
Kai kurie nelabai realioje situacijoje gaudotės. Lietuvoje atominės elektrinės tikrai niekas nepastatys, nes vėl tam skirti pinigai kur nors nusės ir pan. Per daug korumpuoti už tai atsakingi žmonės. Nebent pasitikėti užsieniečiais, bet per kiek laiko tada ji atsipirks? Neturim elektrinės = didelės elektros kainos. O net jei ir turėtumėme būtų pasistengta, kad mes už elektrą mokėtumėme ne ką pigiau. Dar vienas kažkuris spango apie akcizo didinimą. Nebejuokinkit, žmonės. Kai pakels akcizą misi kruopomis ir daržovėmis iš savo daržo. Kainos ir taip kosminės Lietuvoje palyginant su atlyginimais. Viešasis transportas? Gal nebesvaikit. Kai jis bus tokio lygio, kaip Vakarų Europoje(t.y spartesnis už įprastus automobilius, pigesnis, komfortiškesnis ir pan.) tai tikrai naudosiuosi juo ir be tokio paskatinimo, kaip akcizo pakėlimas. Lietuvoje oro tarša tikrai nėra TOKIA tragiška, kad reikėtų leistis į dabar madingus ekologinius kraštutinumus. Be to, kaip žinoma, jei paklausa kyla, prekės kaina taip pat dažniausiai kyla. Tik laiko klausimas, kada elektra pabrangtų iki tokio lygio, kad jos naudojimas automobilyje būtų toks pat ekonomiškai naudingas kaip ir naftos. Be to, mano tėvams irgi aiškino, kad po 50 metų neliks naftos... O jei į straipsnio temą, tai mano komentaras būtų toks: duomenų pateikta per mažai, kad būtų galima spręsti ar apsimoka naudoti tuos elektrobusus. IMHO.
taskaz 2010-08-21 18:44
tokio zaisliuko kaina turetu but apie 5mln litu
šakės 2010-08-21 19:38
woohoo. Super sprendimas. Beje, autobusam lengviau išvystyti maitinimo infrastruktūrą (galbūt užtenka padaryti pakrovimo stoteles galinėse stotelėse), todėl galime tikėtis, kad jie greičiau prigis, nei elektromobiliai
kionig 2010-08-21 19:59
Gal perlenki kiek tai del kainos. Miesto autobusai tai atrodo lygiai taip pat kaip ir pas mum tokio iprastinio dizaino, nezinau ka jie ten ruosiasi skirtingo ispest is dizaino, kai tas dizainas poto bus apklijuotas reklamomis. Va siaip kaip atrodo: http://www.chinagtbus.com/2-electric-bus-1.html Siaip dazniausiai autobusuose bunau daugiau zmoniu nei sedimu vietu, tai man labai idomu kaip tvarkysis su tokia mase akumas, kas realiai ji turetu gerai kankinti pries pajudant is vietos.
Grazvydas 2010-08-21 21:38
nu ir koks viso to tikslas? kodėl neužsimenama apie troleibusus? jų savikaina nuovažiuot 100 km lygiai tokia pati, kaip ir šitų elektrobusų - 30 lt. plius troleibusams nereikalingos jokios baterijos, kurių pagaminimas dar velniai žino kokią žalą atneštų.. vienintelis troleibusų minusas - jiems reikia nuolat elektros srovės, bet čia yra dvi išeitys: gerint tinklų padengimą, arba tobulint troleibusus, kad jie, reikalui esant, galėtų tam tikrą atstumą nuvažiuot ir be laidų.
feed73 2010-08-21 22:23
Vilniuje ir Kaune gal ir pigiau būtų gerint troleibusų tinklų padengimą, bet yra ir kitų miestų, pvz. Klaipėda, kur troleibusų tinklų visai nėra. Žiūrint į ateitį, manau jog labiau verta investuot į elektrobusus, nei į troleibusus, juk su laiku baterijos tik tobulės ir jų kaina turėtų kristi. Be to elektrobusus galima pritaikyt ne tik miestuose, bet ir kelionėms tarp miestų, kur autobuso kelionės sąnaudos ypač aktualios, kai važinėja pustuščiai, arba visai tušti autobusai (pvz. autobusas 50 vietų, o keleivių važiuojančių nuo pradinės stotelės iki galutinės viso tik 2)
mobilunkas 2010-08-21 22:27
perki dujas, gamini elektra, krauni i sunkius akumus ir vaziuoji. nematau prasmes taip daryt, kai gali kraut dujas i auto ir vaziuot. kiekvienas etapas atima kazkiek naudingumo. atomines tai neturim, kauno heso kaunui neuztenka, todel viska lemia akcizai. nebepirksim naftos, isaugs akcizai elektrai, tures autobusai detis skaitliukus elektrai ir apsimoket naujus akcizus. o kol atmosferoj O2 kiekis nemazeja tol naftos+duju+gyvos ir negyvos biomases zemej uztenka.jei durpiu ir pan neversim CO2, tai jos pacios beirdamos virs metanu, kuris sildo baisiau uz CO2. Buvo ir malkom varomi automobiliai bet naftos pramone galingesne- uzdrausta
kionig 2010-08-21 23:04
Su troleibusais yra ir kitu niuansu. Jie nelabai patinka tinklams, kadangi del svyruoja itampa tam tikrose ribose ir ypac inesa daug triuksmu i el. tinklus. Taip jie vaziuodami grazina elektra i tinklus, velgi tam reikalingi keitikliai paciuose troleibusuose. Na ir kokia gi zala atnesa akumuliatoriu gamyba ? Suprasciau jei butu jis ismestas patvoren, o cia juk LITIS ! Vos ne aukso kaina uz ji. Tai kas ji nores ismest ? Parduodamas metalistams susigrazinsi dali kainos arba galesi atiduoti tiem patiems gamintojams, kurie poto perdirbtu, ir tau duotu su nuolaida nauja isigyti. Tinklu padengimui reikes projekto, kurio verte neaiski. Savivaldybes tiek pinigu netures, kai net keliu nesugeba sutaisyti, o tik lopo ir lopo kasmet. Taip pat tie tinklai reikalaus prieziuros daugiau, nei elektrobusai. Elektrobusai kaip tik turetu pakeisti dyzelinu varomus. O ne pacius troleibusus. Tarkim kokiame Vilniuje tikrai butu visai neprosal. Bet man labai idomu ir straipsnyje neminimi kas yra per europiniai standartai. Kiek zinau pas kinus 230 V kaip ir visoje ES, va tik japaskes turi 110V ir USA 120V atitinkamo daznio tinklus. Cia kas labiau susije su krovimu. Su krovimo stotelemis reikes gana galingu atvadu, kad tokius akumus pakraut per 2 val. Vienzo, cia reikia pirkt ir naudotis. P.S labiau paknises radau kad ES ruosiasi parengti aukstovolciu krovimo stoteliu standartus. P.P.S Kadangi ukio ministerija yra susidomejusi elektromobiliais, tai galime tiketis, jei tik pinigu tures gal isigys koki viena eksperimentini elektrobusa po poros trejeto metu.
immortallt 2010-08-22 00:30
Zmogus susikuria del vieno pranesimo acc ir labai kategoriskai reiskia nuomone su ne visai realybe atitinkanciais faktais... Suzinok pirma kam skirtas akcizas, bent gal tiek labiau i tema kalbesi. Net jeigu elektra butu gaminama is duju, mazuto, ar dyzelio, vis tiek elektrineje kuras panaudojamas daug efektyviau. Akumuliatoriai yra perdirbami, tiesiog ten susidevi kontaktai. Naftos isgavimas sudetingeja ir tokiu avariju, kaip nesenai buvo tik dauges... Pries 10 metu is tokio gylio naftos net negalejo isgauti arba buvo tiesiog per brangu, kad padengtu kastus. Beje siuo atveju as sakyciau kad ne ekologija dominuoja cia, o ekonomija. Jeigu akumas atsiperka per metus, tai mazdaug 2-3 metus tau tauposi pinigai. (autobusu parkui, savivaldybei ar kam nori). Beje pazistamas su elektromobiliais gan daug susidures yra. Ir su tesla roadster ir su kitokiais yra vazinejes. Paciam deja nepavyko Tai jei daug vazineji - atsiperka dar ir kaip.
mobilunkas 2010-08-22 07:28
dabartiniai akmuliatoriai dar per sunkus daug energijos vartojantiems mobiliems irenginiams.ir dar sroves. tarkim kraunam 100 kw autobuso akumuliatoriu is 220v. I=P/U gaunam 450A, jei akumas bus kraunamas tiek laiko kiek vaziuojama, o jei norim 10 kart greiciau pakraut tai jau bus ir 5000A. Zodziu visa elektros sistema keist reikia jei atsiras nors keli simtai elektromobiliu. Arba savaite namie krauni, o poto 1 diena per savaite vaziuoji