Europos ateitis – be naftos?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Bam 2010-12-16 12:41
"Europos automobilių parke 2015-2020 m. nebebus naftos produktais varomų automobilių" Zmones, gal susimetam ant kokybiskesniu kliju? nes matau nuo pigiu salutinis poveikis.. LT dar iki siol vazineja 20+ metu senumo auto, o cia nori kad po 5 metu visi elektra lakstytu.
T 2010-12-16 12:54
Iš pirmo žvilgsnio gal per plačiai užsimota, bet kita vertus visai gera idėja. Sakykim dabar šiluminės elektrinės tik apie 34 proc. šilumos paverčia elektra. Kita eina ar miestų šildymui ar artimiausio vandens telkinio prie elektrinės šildymui. Fizikoje manoma, kad jei perkeliant energija iš vienos agregatinės būsenos į kitą išsaugoma apie 1/3 energijos, tai yra geras mechanizmas. Jei pavyktu išgelbėti bent 1/3 šiluminių elektrinių šilumos nuostolių šiluminių elektrinių efektyvumas padidėtu iki 56 proc. arba net 65 procentais. Šiaip Lietuvai vidutiniškai reikia apie 1200 MW energijos. Tai lieka laisvos šilumos apie 2400 MW. Sutaupius 1/3 gautųsi 800 MW. Žinoma, dalis jos jau paimama miestų šildymui. Jei 800 MW padalinti iš 20 kW, būtent tiek vidutiniškai naudoja automobilis, tai išeitu, kad po 10 000 km. per metus galėtu nuvažiuoti apie 3500 000 automobilių. Net jei pusė tos energijos panaudojama miestų šiltinimui vis tiek dar lieka įspūdingas, bent jau teoriškai galimos panaudoti energijos skaičius. P. S. Dabar Rusija pasiūlo Lietuvai tokią pigią elektrą, kad jos nelabai neapsimoka Lietuvoje gaminti, nes energetiniams ištekliams Rusija ir Lietuva taiko mokesčius. Mažai gelbsti net elektrinių šiluminių nuostolių pardavimas mietų šildymui.
vitalijuss 2010-12-16 13:51
Tiems, kas ne vienerius metus taupė ir ką tik nusipirko naują automobilį tikrai ZAPADLO perskaityti tokį straipsnį. Ne dėl prognozės, kad neliks tokių mašinų (manau, kad tai bullshit), o dėl kuro kainų - jei jos išaugs dar dvigubai, tai pradėkim taupyt ant gerų dviračių, jei neužtenka elektromobiliui. Dabar man nuvažiuoti 100km kuras kainuoja (jei piltis kolonėlėje) apie 30 lt. jeigu kainuos 60 lt, auto tiesiu taikymu į sąvartyną.
RiMuSaS 2010-12-16 14:19
Svarbiausia pradeti kardinalius pokycius or ar tai pavyks padaryt per 5-10 metu nera svarbu svarbiausia, kad butu isibegeta pakankamai greitai. O jai sudaro planus 40 metu tai viskas ir juda letai. O dabar uzsibrezia labai trumpam laikui tegul. Tai tik paskata kesitis.
Arns 2010-12-16 14:47
Vienintelė viltis bent įpusėti įgyvendinimą, didelės didelės didelės subsidijos elektromobiliams, nes dauguma auto gamintojų vis dar dirba ir prie įprastiniu kuru veikiančių automobilių, tad milijardai kasmet išleidžiami, ir jie arba norės kompensacijų už tai, arba tiesiog stabdys elektromobilių plėtrą. Visiškai infrastruktūra miestuose nepritaikyta.... Vien šie faktoriai parodo kad be trilijardinių lėšų ir itin agresyvių įstatymų taip greit net pusės šio "užsibrėžto plano" nepavyks įgyvendinti numatytu laiku.
immortallt 2010-12-16 14:49
Galiu patikinti, jei nebus krizes Kinijoje, iki 2020 metu kuro kainos tikrai padvigubes. Nebent ivyks revoliucija ir staiga visi automobiliai naudos 2x maziau kuro.
zahiraz 2010-12-16 14:49
Prie ko čia tas nori?? Nedelto kad taip nori bus ,o todėl ,kad kuro kaina po 5metu bus išaugusi 2kartus.
kestutisz 2010-12-16 15:12
Kokių dar poreikių/pomėgių pasiruošę atsisakyti brangstant kurui (o kurui brangstant tikrai brangs viskas)?
Anonymous 2010-12-16 15:20
kai 1litras kainuos 10-20LT, tai niekas ir nebevazines su bendzu.. ir nieko cia nepriplanuosi..
HardAxe 2010-12-16 15:38
niekas ilgai ilgai netaupo naujam automobiliui. Perka deveta. Elektromobiliam reikia daug Licio (baterijom). Pagrinde Li "gyvena" Kinijoj, jo eksportas ribojamas (buvo kazkada straipsnis). Kaip bepaziuresi vis kinai koja kisa
T 2010-12-16 15:40
Jei dabar vidutinė alga 1500 Lt ir benzinas kainuoja 4 Lt, tai vakariečiui gaunančiam kokius 6000 Lt tokia pati dalis algos sudaro jau 16 Lt. Jei kas sakys, kad jie važinėja daugiau nei Lietuvos gyventojai, tai galiu pasakyti, kad jie mažesnę dalį algos skiria maistui ir butui. Tokiu atveju benzinui dar yra kur brangti, norint, kad vakaruose jo mažiau naudotu dėl kainos.
kestutisz 2010-12-16 15:51
Kinai, kad būtų draugiški, turėtų stengtis kuo daugiau savo teritorijos paversti kasyklomis? Juk tie "retieji metalai" kuriu piktieji kinai nenori eksportuoti ne todel retieji, kad jų mažai, o kad jiem išskirti reikia perkasti kalnus uolienų. Amerikiečiai anksčiau ir patys jų mokėjo išgauti, bet paskačiavo kad geriau suinvestuoti į kitas šalis, jos ten tegu dulkem springsta. Išvis sunkiai suprantamas tas elektromobilių, dar sunkau hibridų ažiotažas - juk vistiek, galų gale atpigus nuvažiuojamam kilometrui, vistiek bus galvojama kaip jį pabranginti akcizais/kelių mokesčiais. Jei hibridų atveju lengviau, nes vistiek ne ką mažiau benzino reikia, tai elektromobilių atveju kaip atskirti ar orkaitė, ar pigesniu elektros tarifu akumuliatorius krauna, o gal išvis kaime tiesiai nuo linijos vagia :)
immortallt 2010-12-16 16:20
Kestutiz, tu net nesupranti, kam skirtas akcizas, tai gal neblevyzgok cia. Akcizas skirtas riboti tam tikru prekiu vartojima, kurios zalingos visuomenei.
technologas 2010-12-16 16:46
Ne stebuklai, 26-50mpg 4,7-9,05 l/100km, daug nedidelių nehibridų juos lenkia, o hibridų konstrukcija sudėtinga.
enternald 2010-12-16 17:16
Manau greitų elektrinių tarpmiestinių traukinių tinklas, šiai priklausomybei sumažinti irgi nepakenktų.
andriulis 2010-12-16 20:13
Siai dienai barelis naftos kainuoja apie 88dolerius, o jau benzino kaina siekia prieskrizini lygi, bet tada barelio kaina buvo apie 140 doleriu. Taip, kad ES tures perziureti akcizu kilimo plana. Nes jei dabar pakils nafta iki 140doleriu, tai kaina bus manau apie 6lt. O tada Europos vezejai kils i kara. Esme yra ta, jog OPEC sumazino naftos gavyba, tuo rinkose sukurdama "ale" trukuma, ko pasekoje brangsta nafta. Nes atsizvelgiant i dolerio kursa, tai jis daug maz panasus kaip ir pries krize. Laukiam Lietuvoje nauju metu, va tada kuras kils speju apie 20ct. Didmenoje kils apie 12, tai degalines pasinaudos tuo ir turesim dyzelina apie 4lt. Vezejai pilsis PL,LV,RU,BY ir apie kovo menesi, Vyriausybe grazins buvusi akciza. Manau taip ir bus.
Skeleton 2010-12-16 20:29
Jeigu atsitiktų blogiausia, pavyzdžiui didelis karas Artimųjų Rytų Regione, ir benzinas kainuotų pvz. 40 litų už litrą prie 800 litų atlyginimų, tai tiktai milijonieriai begalės važinėti benzininiais auto.
immortallt 2010-12-16 21:49
Opec turi beveik puse naftos isgavimo galios siuo metu (pagal 2005m 41%), taigi jie nera visagaliai. Tuolab, kad OPEC nors ir buna skelbia, kad sumazina isgavimus, bet is kazkur pasaulyje atsiranda papildomi keli pilni tanklaiviai naftos... Spekit is kurios OPEC salies ? Kitas dalykas kuris kelia naftos kaina - sudetingesnes isgavimo salygos, bei stipriai augantis vartojimas Kinijoje. Be to akcizas nedideja augant naftos kainai, nes tai yra lump-sum tax. Tai yra apmokama tona kuro o ne procentas nuo kainas. Keliu mokesti ilgainiui butu galima taikyti transporto priemonei (metinis automobilio mokestis arba mokant uz draudima, jeigu argumentuosime, kad ne visi kiaurus metus vazineja). Taip pat mazejantis automobilio svoris ir atsisakymas dalies vartojimo is importuojamu prekiu pakeltu BVP ir leistu surinkti daugiau mokesciu is kitu veiklu. Aisku jeigu bus pletojama elektros gamyba salies viduje is pvz biokuro, vejo jegainiu ir panasiu alternatyvu.
kestutisz 2010-12-17 07:57
Taip taip, nauju automobiliu (ju pas mus negamina nei senovinių benzininių/dyzelinių/dujinų, nei naujųjų laikų panacėjos elektromobilių, ir nemanau kad gamins), eksploatacinių medžiagų (pvz akumuliatorių, kurių paklausai išaugus išaugs ir kaina) 100% importas yra kur kas geriau nei jau turimi automobiliai (už daugumą kurių didžiąją kainos dalį jau kažkada susimokėjo vakariečiai) su Mažeikiuose perdirbama nafta/vietinis biokuras. Tarptautinės prekybos balansas staiga taps teigiamas ir mūsų BVP šaus į kosTmosą. Negali būti viena pati geriausia kuro rūšis - tokio tipo dalykai, kai užvaldo visus ir jų gamyba susikoncentruoja vienoje vietoje, ima staigiai brangti, ir jau tada kaina nustatoma ne tiek kiek iš tiesų galėtų kainuoti, o tiek kiek vartotojai galėtų susimokėti ir nebruzdėtų (JAV gal pigiau atvežimas/gamyba kainuoja?). Tam atsiranda tokie oficialųs karteliai kaip OPEC ir pan. Reikai pigaus kuro - yra gi dujos, galima net senus auto perdaryti, tai kainuos pigiau ir bus ekologiškiau nei gaminti nauą automobilį, bet nefasonas. Ir vistiek, kad per pigu nebūtų važinėti, akcizas (šiuo atveju pas mus taip vadinamas mokestis už kelius, kuris elektromobilių atveju greičiausia virs mokesčiu už kilometražą ) sudaro ar ne pusę kainos.
technologas 2010-12-17 11:38