Vidaus degimo variklius pakeis smūgines bangas generuojantys diskai?  (28)

Panašu, kad senas (geras?) vidaus degimo variklis netrukus gali virsti istorija, nes jį netrukus gali pakeisti disko formos smūginių bangų generatorius. Mičigano valstijos universiteto inžinieriai sukonstravo naujo tipo automobilinį variklį, kuriame nerasite jokių stūmoklių, alkūninių velenų ar cilindrų. Naujos kartos variklis (kuriam, beje, degalų vis tik reikės) galėtų būti montuojamas hibridiniuose automobiliuose ir žymiai sumažinti jų svorį, nekalbant apie oro taršos sumažėjimą visais 90 proc.

Smūginių bangų generatorius yra vidutinio puodo dydžio, ir sveria žymiai mažiau nei šimtus kilogramų sveriančios dabartinių automobilių „širdys“ ir jas aptarnaujančios sistemos (pavarų, aušinimo ir t.t.). Maža to, naujo tipo varikliui nereikės nei pavarų dėžės, nei aušinimo sistemos, nei išmetamųjų dujų reguliavimo sistemos.

Naujojo variklio konstruktorius Norbertas Miuleris (Norbert Müller) motoro prototipą su kolegomis jau pristatė Energijos taupymui skirtų tyrimo projektų agentūrai (ARPA-E – „Energy’s Advanced Research Projects Agency“).

Variklį sudaro rotorius, kuriame išlieti bangas primenantys kanalai. Degalų ir oro mišinys tiekiamas pro centrinius įėjimo vožtuvus, o besisukantis rotorius blokuoja išėjimo vožtuvą. Susidaro smūginę bangą generuojantis slėgis, kuris spaudžia degalų ir oro mišinį. Tada šis uždegamas, ir, rotoriui besisukant, atidaromas išėjimo vožtuvas, pro kurį išsiveržia įkaitintos dujos. Detaliau veikimo principas aprašytas „New Scientist“ publikacijoje.

Novatoriškas variklis varomajai jėgai generuoti išnaudos maždaug 60 proc. degalų energijos. Palyginus su vidaus degimo varikliais, kurie varomajai jėgai išnaudoja vos 15 proc. degalų energijos, šuolis – milžiniškas. Jau minėjome, kad naujasis variklis žymiai sumažins automobilio svorį (maždaug 20 proc.), o dar labiau – degalų sąnaudas.

Mokslininkų grupė iš ARPA-E jau gavo 2,5 mln. JAV dolerių finansavimą technologijos vystymui. Projekto vadovas N.Miuleris tikisi, jog jau iki šių metų pabaigos jų kolektyvas turėtų sukonstruoti 25 kilovatų galios smūginio variklio prototipą.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(8)
(0)
(8)

Komentarai (28)