Dėl netikėtai name dingusio mobiliojo ryšio – galvosūkis  (17)

Vieno uostamiesčio daugiabučio gyventojai atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje – jų name dingus mobiliajam ryšiui telefonai tapo tarsi žaisliniai. Žmonės iš namų jau trečią savaitę negali nei skambinti, nei rašyti SMS žinučių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Namas – kaip užburtas

Gulbės gatvės 4 name gyvenantys klaipėdiečiai prieš daugiau nei dvi savaites buvo atskirti nuo pasaulio – jie liko ir be mobiliojo ryšio, ir be interneto. Visada naudojęsi to paties mobiliojo ryšio operatoriaus paslaugomis daugiabučio gyventojai liko apstulbę, kai pastebėjo, jog būnant namuose jų telefonai neveikia.

Pasak vieno iš šio namo gyventojo Osvaldo, aštuonių butų name daugelis kaimynų naudojasi to paties operatoriaus paslaugomis. Tad be mobiliojo ryšio liko kone visas namas. „Ir viskas – be aiškios priežasties. Mano šeimoje visi naudojamės tuo pačiu ryšiu, tad visų telefonai neveikia iki šiol. Nei mes galime skambinti, nei mums kas prisiskambina. O jei įvyktų kokia nelaimė, ką reikėtų daryti? Sūnus būna namuose vienas, tad, esant reikalui, negalime su juo susisiekti“, – piktinosi vyriškis.

Gedimo neaptiko

Jis tikino niekaip nesuprantantis, kaip šiais laikais, kai technologijos vis žengia į priekį, gali įvykti tokie dalykai. Nors gyventojai kreipėsi į operatorių, kurio paslaugomis naudojasi, problema neišspręsta iki šiol. „Tele 2“ atstovai, kurių mobilusis ryšys ir sutriko, mums atrėžė, kad jokio gedimo nėra, kad jų paslauga teikiama be sutrikimų. Į juos kreipiausi ne sykį, tačiau išgirsdavau vis tą patį. Net nebežinau, ką daryti – taip gyvename jau trečia savaitė“, – apmaudo neslėpė Osvaldas.

Vyriškis prisiminė, kad mobilusis ryšys sutriko po to, kai šalia namo vyko remonto darbai – kita šalyje veikianti telekomunikacijų bendrovė tiesė kabelius, tad gyventojai ėmė įtarinėti, jog galbūt dėl bėdos kalti darbininkai. Tačiau vėliau paaiškėjo, kad jie niekuo dėti.

Kaltino vieni kitus

„Kreipėmės ir į tą bendrovę, kuri atliko remontą, tačiau jie užtikrino, jog yra niekuo dėti, dar pridūrė, jog ne jų bėdos, kad „Tele 2“ ryšys per silpnas. O šio ryšio atstovai tikino, kad jų tiekiamas ryšys geras, tad priežasčių liepė ieškoti kitur“, – prisiminė Gulbių gatvės gyventojas.

Vis neatsirandant ryšiui, namo gyventojai prarado visas viltis – jie po to dar ne kartą kreipėsi į operatorių, tačiau jo atstovai pagelbėti jiems nesiteikė. Namo gyventojai tikino, jog šios bendrovės darbuotojai nė sykio net nebuvo atvažiavę, o apie tai, kad ryšys veikia, jie spręsdavo iš siųstuvų.

Po kiekvieno kreipimosi vyriškis iš telekomunikacijų bendrovės gaudavo SMS žinutes, kuriose buvo nurodoma, kad ryšio tiekimas jų daugiabutyje nėra sutrikęs, taip pat išsakomas spėjimas, jog ryšys galėjo sutrikti dėl namo rekonstrukcijos. „Šis pasiteisinimas apskritai absurdiškas. Mūsų namas senas, jau seniai nebuvo nei rekonstruojamas, nei jame atlikti kokie nors kiti darbai“, – užtikrino Osvaldas.

Jis prisiminė, jog konfliktui įsibėgėjus, darbuotojai pateikė pasiūlymą – neva jei jie nepatenkinti teikiamomis paslaugomis, gali jų apskritai atsisakyti. „Taip ir padarytume, pereitume į kitą tinklą, tačiau mus saisto sutartys, tad atsisakyti mobiliojo ryšio paslaugų vos tik panorę negalime“, – patikino Osvaldas.

Neapsikentęs esamos padėties vyras į namus išsikvietė specialistus iš Ryšių reguliavimo tarnybos. Tačiau šie jokių sutrikimų taip pat neaptiko. Osvaldas prisiminė, jog šios tarnybos darbuotojai iškart užtikrino, kad jokių trikdžių mobiliojo ryšio tiekimui nėra, todėl įtarė, kad galbūt sugedo koks nors telekomunikacijų bendrovės įrenginys. „Niekas nepadeda, nebežinome, ką daryti. Reikės kreiptis ir į vartotojų teises ginančias institucijas. Ar taip ir teks gyventi be telefono ryšio?“ – nevilties apimtas kalbėjo vyriškis.

Sugedo antena

Bendrovės „Tele 2“ atstovas spaudai Andrius Baranauskas tikino apie ryšio sutrikimą nieko negirdėjęs. Dienraščiui „Klaipėda“ pasiteiravus, kodėl klaipėdiečiams jau trečią savaitę neatnaujinamas mobiliojo ryšio tiekimas, šis tik stebėjosi, kad padėtis tęsiasi taip ilgai. „Tikrai keista, nieko apie tai nežinau. Netrukus suskubsime aiškintis, kas ten nutiko“, – ketvirtadienį „Klaipėdą“ patikino A. Baranauskas.

Vėliau telekomunikacijų bendrovės atstovas pripažino, jog šio namo gyventojai išties yra likę be jų tiekiamo ryšio. A. Baranausko teigimu, jau užfiksuotas gedimas. „Mūsų darbuotojai, operatyviai nuvykę, išsiaiškino, kad išties yra techninių nesklandumų iš mūsų pusės. Kiti operatoriai ar objektai dėl šio sutrikimo nėra kalti“, – užtikrino jis. Tada A. Baranauskas teigė, jog nustatyta, kad sugedo antena.

Suklaidino stoties informacija

Atstovas pabrėžė, jog taisyti šio gedimo į uostamiestį jau išvyko bendrovės darbuotojai, tad jis vylėsi, kad ryšio tiekimas bus atkurtas dar iki savaitgalio. „Kol kas negaliu užtikrinti, jog tikrai taip greitai sutaisysime gedimą – nėra aišku, ar jis rimtas. Tačiau stengsimės“, – žadėjo A. Baranauskas.

Kodėl uostamiesčio gyventojams pagalba nebuvo suteikta anksčiau, jis teigė negalintis atsakyti. Vis dėlto pašnekovas užtikrino, jog jei tik gedimas būtų buvęs užfiksuotas anksčiau, gyventojai nebūtų buvę palikti likimo valiai. „Įdomi situacija. Mums belieka tik labai atsiprašyti šio namo gyventojų dėl šių nesklandumų. Kai tikriname ryšį, informaciją gauname iš stoties, tačiau ji neteikė žinių apie gedimą. Kartais pasitaiko ir tokių atvejų, kad stotis perduoda klaidingą informaciją“, – A. Baranauskas svarstė, kad panaši situacija galėjo nutikti ir šiuo atveju.

Konkretaus atsakymo nėra

Panašių atvejų, kai sutrikus ryšiui, informaciją perduodanti stotis neužfiksuoja gedimo, anot A. Baranausko, beveik nepasitaiko. Šis atvejis – išskirtinis. Gauti komentarą iš Ryšių reguliavimo tarnybos ketvirtadienį iki vakaro nepavyko. Šios institucijos atstovė spaudai Rasa Karalienė tvirtino, jog pateikti atsakymo, ar dažnai šalyje pasitaiko tokių gedimų, ir ką gyventojams daryti sutrikus mobiliajam ryšiui, ji negalinti.

„Turime savo vidinę tvarką ir viduje turime susiderinti, išsiaiškinti, gauti teisininkų išvadas dėl šios situacijos. Komentarą tikrai pateiksime, tik negarantuoju, kad šiandien spėsime viską išsiaiškinti ir išanalizuoti“, – ketvirtadienį žadėjo R. Karalienė.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Diena.lt
Diena.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (17)