Estai įšoko į elektromobilių traukinį, mes – ne  (16)

Mainais už taršos leidimus Estijos vyriausybė iš Japonijos koncerno „Mitsubishi Motors Corporation“ pernai ir šiemet gavo 507 naujus elektromobilius MiEV ir šalies elektromobilių parką padidino iki maždaug tūkstančio. Be to, visuose didžiuosiuose Estijos miestuose jau įrengtos elektromobilių įkrovos stotelės, veikia tokių automobilių techninio aptarnavimo centrai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Lietuva elektromobilių srityje nuo Estijos atsilieka dešimtis kartų: mūsų šalies keliais važinėja mažiau nei šimtas tokių automobilių. Be to, Lietuvoje įrengtos vos dvi elektromobilių įkrovos stotelės – viena Vilniuje, kita Kaune.

Žinoma, elektromobiliai turi trūkumų, bet pranašumų – nepalyginamai daugiau: kelionė iš Vilniaus į Kauną elektra varomu automobiliu atsieina vos 9 Lt, be to, Kaune ir Vilniuje šiuos automobilius leidžiama statyti nemokamai.

Čia derėtų priminti, jog visokiose vizijose nusifantazuota, kad 2020 m. elektromobilių skaičius Lietuvoje sieks 152 tūkst., o 2025 m. – net 304 tūkst. „Iš tiesų elektromobilių proveržio mūsų šalyje nebus tol, kol Lietuvoje nebus plėtojama elektromobilių infrastruktūra ir kol gyventojai lengvatomis nebus skatinami įsigyti elektromobilius, nes dabar jie yra brangūs – kainuoja per 100 tūkst. Lt“, – mano Lietuvos elektromobilių asociacijos direktorius Karolis Beniulis.

Tiesa, išsivysčiusiose šalyse elektromobilių pastaruoju metu sparčiai gausėja, kasmet jų padvigubėja. Šiuo metu elektromobilius visame pasaulyje gamina apie 20 automobilių gamintojų, jų įsigyti siūlo tokie koncernai, kaip „Mitsubishi“, „Toyota“, „Citroen“, „Honda“. Iš viso pasaulyje jau yra pagaminta apie 3 mln. elektromobilių, pusė jų – Kinijoje.

Kita vertus, skeptikai pabrėžia, kad elektromobilių populiarėjimo proveržį stabdo vis dar netobula jų konstrukcija: su įkrauta baterija tegalima nuvažiuoti 160–180 km, o žiemos sąlygomis dar mažiau, nes nemažai energijos išeikvojama salonui šildyti, be to, elektromobiliai žemesni už įprastus automobilius (nes baterija yra automobilio apačioje), taigi esant prastesniems keliams ar blogesnėms gamtinėms sąlygoms jų vairuotojai patiria nepatogumų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Veidas.lt
Veidas.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (16)