Vilniuje iškils pirmasis Lietuvoje pasyvus medinis namas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2012-10-07 13:25
Pasyvus namai geris. 0, ar + energijos namai isvis cool. O, daba laikykit kritika iskarto Dizianas nevykes pasyviam namui nors ir grazus. Negalima daryti tokiu stogu, tai neracionalu, del kainos, medziagu kiekio ir silumos poziuriu (nereikalingas pavirsiaus plotas=nereikalingi silumos nuostuoliai). Tos grotos ant langu nesiderina su pasyvaus namo koncepcija, nes didina salcio tiltelius ir mazina saules energijos patekima i vidu. Pasyvus namai turi buti su neraliai daug siluma sugebanciu akumuliuoti medziagu. Sienos, grindys ir perdengimai turi buti labai masyvus pageidautina pilnavidures plytos/blokeliai ir daug betono. Kitaip apie pasyvume geriau nei nekalbekit, ziema gal ir galesit ustikrinti siluma pastoviai sildydami, bet negalesit sukaupti saules silumos iskarto bus 40C, vos tik pasvietus saulei. Vasara dienomis pastoviai teks aktyviai vesinti, nes nebus galimybes sukaupti "salcio" sienose per nakti. O taip zinom kaip putplastis nepraleidzia oro ir pudo mediena. Tikiuosi nebus vidaus pusej klijuotos medienos, nes formaldehido dervos nuodingos zmonems.
mobilunkas 2012-10-07 14:10
Jau geriau tegu tokios formos pasyvu nama stato, nei kad pastato pasyvia baisybe, nors ir ne pasyviu baisybiu pristato. Jei palepe negyvenama tai gali but salta, o virs jos gali but bet kokios formos saltas stogas. Pasyvus namas tai nereiskia kad pigiausias koks tik imanoma turi but, reikia ir grozio, kad zmones nesibaisetu pasyviais namais. Tik kiekvienas pagrazinimas pasyviam name kainuoja daug brangiau nei kad saltam name, bet grozio vistiek reikia. O langai tai nepraktiski dar ir valymo prasme- nesirinkciau tokiu
mental1ty 2012-10-07 14:24
O tai kam jam net penki kaminai? Jei nereikia aktyvaus šildymo, tai neturėtų pakakti vieno kamino vėdinimui?
faktas 2012-10-07 14:59
Sutinku su daugeliu, kad su dizainu čia ne viskas gerai. P.s., o kodėl tiek mažai dėmesio skiriama energetiškai ekonomiškiems daugiabučiams?
technologas 2012-10-07 15:16
Ir kas svarbiausia - kokia kaina? Turbūt bus brangiau, nei 3000/kv. m. Ar įpirks tokį vidutinis lietuvis? Dėl kolektorių - http://www.saulessistemos.lt/duk.html#0 Reikia visokių sistemos elementų, valdiklių, etc... Karštam vandeniui tiktų, bet visą namą apšildyt šalčiausiais mėnesiais, kai dar ir tamsu būna - nelabai.
yop 2012-10-07 17:17
Netikiu aš kažkodėl pasyviais namais. Man tai šarlatanavimas. Jei namas sunaudoja 15kW/m2, tai jo poreikis maks 7W/m2. Padaryti įmanoma, bet visiškai nerentabilu ir pabandykite įrodyti kaip tada vėdinimo normų laikytis kai standartinis kambario dydis 15m2 ??? o apšvietimas - tie lauko led šviestuvai kur valandą šviečia po saulės nusileidimo ? Realu visokių saulės kolektorių ir šilumos siurblių/rekuperatorių prisistačius, bet įranga skaičiuojama 10 metų (gal kai kur teoriškai ir 20) o kas po to ? tai kur čia pasyvumas ?
cave_dweller 2012-10-07 18:18
hamann 2012-10-08 07:28
paskaičius tavo komentara, man mintyse kyla du žodžiai: šalčio tiltas.
bahuriux 2012-10-08 08:30
Atsakymas is dvieju zodziu, labai klysti. Pirmas eiles ant pamato galima pamuryti is akytbetonio blokeliu, jei tai muras, ant tradicinio juostinio pamato, akytbetonis arba putbetonis yra tik per puse prastesnis silumos izoliatorius, nei polistirolas, eko, ar mineraline vata. Arba dar geriau yra plokscias pamatas ir monolito sienos ir viskas ivilkta i stora siltalo sluoksni, Apacioj po namu 20cm, sienos 30-40, stogas/lubos 40-60cm siltalo, va tai ir butu tikras pasyvus namas, tik langu reiketu nepamirsti.
bahuriux 2012-10-08 08:43
15kW/m2 cia yra per metus vienam m2 sildomo ploto tokios energijos sanaudos. Bet cia turima galvoj, kad zmones patys skleidzia ~100W silumos kiekvienas suauges, + saules energija per langus. Gana nesunku paskaiciuoti, kad 120m2 sildomo ploto, kubo formos pasyviam namui reikia 1kW kai lauke 0C, ir 2kW kai lauke -20. Kadangi vidutine (sildymo sezono) ziemos temperatura yra -5, tai kazkur 1,25kW. Bet atminusuokim zmoniu siluma, virykliu ir kitu buitiniu prietaisu, saules, ziurek ir isvis nelabai bereikia papildomai tos silumos. Rekuperatoriai cia yra tikra beda, nes jie buna9 is 10 labai prasto NK, arba uzsalantys, reikia moketi pasirinkti teisinga. Po kurio laiko, kai pabaigsiu statyti ir pagyvensiu bent viena ziema tokiam name, galesiu pateikti detalia atakaita. Kiek kainavo pastatyti ir islaikymas. Kolkas statybos kainos isvis nesiskiria nuo iprastu namu, na dar nepriejau iki vedinimu ir tt. papildomas siltalo storis +6kLt nei iprastu atveju. Bet nera kaminu, katilu, malku sandeliavimo patalpu ir svarbiausiai nera peckurio etato
hamann 2012-10-08 08:51
1. kiek tavo manymu žiemų atlaikys porėtas betonas, peršąlančiame žemės sluoksnyje, nesuiręs? 2. šalčio tiltai žemiau nei grunto paviršius mažiausia bėda. kalbėjai apie storas perdangas, daug gb ir pan. ties perdengimu visada susiformuoja šalčio tiltai, kuo storesnė plokštė tuo storesnis tiltas. kuo masyvesnės perdangos, tuo masyvesnės ir laikančiosios konstrukcijos ir viskas persiduoda į pamatus. 3. pilnavidurių plytū šiluminė varža mažesnė nei kiaurymėtų.
kestutisz 2012-10-08 10:30
Bet stovės paruoštas kalnas akumuliatorių arba generatorius, nes be elektros niekaip?
sigitas69s 2012-10-08 10:49
Bus idomu sekanti pavasari ar vasara panašioje temoje paskaityti ekonomijos ataskaita Lauksim
SILORAKAS 2012-10-08 14:58
Benzininis ar dyzelinis nedideles galios generatorius yra kompaktiskas ir pakankamai nebrangus irenginys lyginant kieto kuro katilu ( ar zidiniu) irengimu ir su kaminu statyba. Beto tokia sistema nesunkiai automatizuojama ( dingo elektra - isijungia generatorius). Dazniausiai elektros tiekimas atstatomas per kelias dienas ( jei ne misku gludumoje gyveni).
bahuriux 2012-10-08 19:29
Butinai, bet palauk pristabdyk arklius, statau be banko paskolu taigi neina, taip greitai, kaip noreciau. Ir dar reikes pagyventi per ziema. Panasu, kad isikelsiu po ~metu.