Lietuviai kuria alternatyvą benzinui ir dyzelinui  (4)

Bendrovė „SG dujos Auto“ trečiadienį turi pradėti vandenilinių degalų eksperimentinių tyrimų laboratorijos statybą, rašo „Verslo žinios”.


Planuojama, kad investavus 7,6 mln. Lt, mokslininkams padedant, bus sudėliota metodika, kaip transporto priemonėse panaudoti vandenilio ir gamtinių dujų mišinį hidrometaną.

„Idėja kilo daugiau nei prieš 2 metus, nes pagrindinė įmonių grupės bendrovė „SG dujos“ dirba plėtodama gamtinių dujų panaudojimo galimybes transporto priemonėse. Vandenilis – viena iš degalų rūšių, apie kurią daug kalbama, galvojama. Tačiau panaudoti grynąjį vandenilį yra ganėtinai keblu, tad ieškoma tarpinių sprendimų – inovatyvių būdų vandenilį kombinuoti su jau plačiai naudojamomis degalų rūšis“, – pasakoja Vidas Korsakas, „SG dujos Auto“ direktorius.

Kitas tikslas – sukurti komercinį hidrometano gamybos modulį, kuris būtų panaudojamas kompresorinėse stotyse, degalų pylimo vietose.

Anot V. Korsako, projektas įgyvendinamas kartu su moksliniais bendradarbiais, partneriais – Lietuvos energetikos institutu ir Vilniaus Gedimino technikos universitetu, juos domino tokia tyrimų kryptis, tačiau trūko reikalingos techninės įrangos.

Kaip bendrovė aiškina savo tinklalapyje, „hidrometanas – alternatyvus kuras, kuris be didelių investicijų gali būti panaudojamas šiuo metu transporte naudojamuose vidaus degimo varikliuose, jo infrastruktūros plėtrai, lyginant su gryno vandenilio gamybos infrastruktūra, reikalingos kur kas mažesnės investicijos. Hidrometanas, kaip kuras, galėtų būti naudojamas įvairiose transporto priemonėse, varomose benzinu ir dyzelinu. Pakeitimo galimybę jau įrodė suskystintų dujų naudojimas viešojo transporto autobusuose Lietuvoje. Vienas iš planuojamų vykdyti tyrimų uždavinių – pasiekti, kad hidrometano naudojimas būtų pigesnis už benzino ar dyzelino. 1 l hidrometano kaina turėtų būti panaši į 1 l suskystintų naftos dujų (SND) kainą, tačiau daug geresnės degimo savybės”.

Aut. teisės: delfi.lt
(169)
(0)
(53)

Komentarai (4)