Žalių rodyklių naikinimo metas: sankryžose teks iš esmės keisti eismą

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

AdutisTM 2013-03-22 18:44
O aš kaip tik galvoju, kad tų žalių rodyklių per mažai... Truputi netgi erzina, kai stovi prie tuščios/pustuštės sankryžos ir negali pasukti į dešinę, nors niekam nesutrukdytum... Šituo atžvilgiu man patiko važinėti Kalifornijos valstijoj. Ten tokio dalyko kaip žalia rodyklė (ant lentelės) iš vis nėra ir yra leidžiama sukti į dešinę degant raudonam signalui. Jei sankryža kažkuo ypatinga, tai tiesiog stovi draudžiantys ženklai (ir užrašai). Apskritai ten eismas taip sutvarkytas, kad bent jau man jokių problemų nekilo (išskyrus važiavimą per lygiareikšmę sankryžą su STOP ženklais, kur pradžioj tiesiog nežinojau taisyklės). Ir jei jautiesi turintis pirmumą (sukant per raudoną) tai jau vairuotojo problema ir teisintis taisyklių nežinojimu negalima. O žioplų (tyčia ar netyčia) vairuotojų visur yra. Nors čia kaip ir daugelyje sričių - dėl mažos dalies asmenų turi "kentėti" dauguma.
Simplicity 2013-03-22 18:51
Dar prie viso to gali ir perėjas pridėti. Kur jų reikia, tai ir su žiburiu nesurasi, bet kokia nors nereguliuojama bus numesta tokioj vietoj, kur saugiai pereiti yra gana sudėtinga. Pvz.: Tilžės g. ir Šilutės plento žiedas Klaipėdoje— jei vienas sustos praleist, tai iš paskos važiuojantis sustos užtverdamas dvi eismo juostas. Jei niekas nesustos, tai pėsčiajam teks žaisti žaidimą „Sustos-nesustos?!“ (Pabandykit įsivaizduoti ką nors su vaikišku vežimėliu) http://goo.gl/maps/MmhK9 (Įsijunkit Street View) Vilniaus plentas su nereguliuojama perėja per tris eismo juostas. http://goo.gl/maps/mr2Rn Po to stebisi, kad kas nors ką nors nespėjusį perbėgti nukirto.
blizzard 2013-03-22 19:39
Na kai kurie žmonės tikrai turi savo mastyme loginių klaidų ir jie dirba prie kelių.. na pvz kaip jum tokia perėja? https://maps.google.com/maps?q=kaunas+v ... .3,,0,3.19 Jeigu jau dėl mokyklinukų jaudinasi, tai reikėjo sudėt gulinčius policininkus.. p.s. kaip jau simplicity minėjo žiauriausiai turbūt būna pėsčiųjų perėjus tik išvažiuojant iš žiedo.. nesaugu tiek pėstiesiems tiek patiems vairuotojams, nes gali kas nors į galą įvažiuot kai koks žioplys per perėją pradės bėkt..
kestutisz 2013-03-22 19:46
Gulintis policininkas yra dar kitas idiotizmas - važiuojant per tokį daiktą dėmesys labiausiai koncentruojamas į tai kaip jį pervažiuoti, o ne į tai kas už jo (ypač kaip tam pvz kur išvis iš gyvatvorės gali kažkas išlysti :) Tiesiog "bukvaliai" suprastas reikalavimas priversti pristabdyti prieš perėją, aišku taip ženkliai pigiau nei subalansuoti ženklai, radarai ar galų gale neįtikėtinas technikos išradimas apšviesta perėja ir šalikelės šalia jos...
HDi 2013-03-22 19:52
Problemiška sankryža su rodyklėm taip pat yra Vilniuj prie Forum Palace kur apsisukimas yra, kartais tiesiog neketina net praleist, kai apsisukinėji. O apsisukinėjančių ten daug..
Foxman 2013-03-22 20:28
Na tik nereikia čia taip blogai apie juos atsiliepti. Manau jie nemažai gyvybių yra išsaugoję. Jei koks su antru golfu bando Vilnių per 5 minutes pervažiuot kėbabo nusipirk, tai gulintis policininkas yra VIENINTELIS dalykas kas jo greitį sumažina. O dėl rodyklių irgi nereikia čia taip panikuoti. Nukabins ten kur statistiškai daugiausia avarijų vyksta. Ir taip žiūri į popierius (statistikas) ir tai visiškai normalus dalykas. Juk nesėdės su kėdute prie kiekvienos sankryžos ir asmeniškai skaičiuos kiek avarinių situacijų ar avarijų įvyko. O blizzard siųsta perėja: pirmą kartą matau perėją vedančia į kiemą (ir dar per krūmus) Tačiau ji taip pat veda į pradinę mokyklą, reiškia per ta kelią eina maži vaikai. Nutiesti takelį abejose kelio pusėse turbūt buvo per brangu (atrodo ten tiek pėsčiųjų tiek mašinų eismas labai mažas) tad perėja pastatyta toje vietoje kurioje vaikai dažniausiai eina per gatvę ir "takeliai" yra šaligatviai. O iš krūmų niekas neiššoks, nes jie veda tik į privačia valdą (kur max 4 potencialūs pėstieji). Taip pat ženklai matomi normaliai todėl vairuotojai yra perspėti.
kestutisz 2013-03-22 20:30
Taip, ši sankryža ypatinga - nepraleidžiančių apsisukančių pagal žalią šviesoforo rodyklę atvažiuojantys pagal žalią lentelę (iš Linkmenų g) praleisti nenori piktybiškai ar tiesiog nemato (būtų sunku). Aš net kažkada pro šalį eidamas specialiai apžiūrinėjau - na nedega jiem žalias šviesoforas kai apsisukinėja važiuojantys prospektu, nedega, bet iš kitos pusės tai vienintelis laiko tarpas kai prospektu niekas nevažiuoja ir per perėją nevaikšo, todėl ir stengiasi "prašokti".
Arthuras 2013-03-22 20:57
Tai yra absoliučiai nenormalus dalykas projektuojant EISMĄ. Todėl ir turime Lietuvoje random'u pastatytų greičio ribojimų ar kitų ženklų, salelių ir kitos infrastruktūros. Reikia įvertinti pačią vietą realybėje, įvertinti tiksliai KODĖL tos avarijos įvyko ir tada daryti pakeitimus (ir jei tai yra vairuotojo klaida, tai ir palikime atsakomybę vairuotojui, kad nereikėtų dėl vieno debilo padariusio avariją lygioje vietoje, visiems sukelti nepatogumų statant daugiau ribojimų ir t.t.). Bet šitą suvokt, turbūt, per sunku...
blizzard 2013-03-22 22:02
Na matai kaip jau pastebėjau, nežinau ką reikia tobulint bet mūsų kelių eismo taisyklės yra kažkokios neinformatyvios, ar nelabai suprantamos, nežinau kas jom ne taip, bet atvažiavos į naują miestą pirmą kartą 90proc. sankryžų, žiedų ir kitų objektų pravažiuoji padarydamas bent minimalias klaidas, pastebėkit save naujoje vietoje, atrodo ir žiūri į tuos ženklus ir laikais visų reikalavimų, bet vis vien padarai kokią klaidą. Dažniausiai būna toks dalykas kaip ženklai sustatyti perarti sankryžos ir naujai atvažiavęs žmogus privažiuoja ženklą ir pamato kad jam reikia persirykiuot, na o kadangi sankryža labai arti jis arba nespėja arba sudaro spūstį arba yra priverstas kirsti tas ištisines linijas kurios būna prie sankryžų ar perėjų. Taipogi infrastruktųra nėra tobula ir automobilių srautas didelis, todėl mūsų dabartinei keliai didmiesčiuose perpildyti, pirmą kartą atvažiavus į vilnių didesniuose žieduose darosi nejauku, tapati problema su ženklais, mano nuomone daugumoje atvejų jie sustatyti ne ten kur reikėtų juos statyti, ar galbūt jų yra per mažai. Ir aš vėlgi papildysiu savo ankščiau išsakytą mintį, kad pas mus kažkodėl yra prigalvota begalės skirtingo tipo sąnkryžų ir žiedų, kiekviena vieta yra unikali, o ženklinimas kažkodėl nesuteikia pakankamai informacijos vairuotojui. Kurių galų reikia prigalvot tiek daug skirtingų elementų ir kiekvieną sąnkryžą padaryti kitokią? galiausiai viskas privedama iki to kad paprastas ženklas tampa per daug paprastas kad apibrėžtų informaciją kurios reikia vairuotojui, o pastarasis tiesiog negali atsiminti kiekvienos mieste esančios sąnkryžos.
zaliaakis 2013-03-22 22:14
na del zenklu trukumo sutinku. Atleki i nauja vieta, kai jau pamatai kad reikia rikiuotis nera kaip, nes taisykles neleidzia. Taip ir prasideda lauzimas ju, bet tikrai stengiuos to nedaryti, cia rimtai
immortallt 2013-03-23 00:10
Dar uždrauskim posūkius į kairę, nes kai kurie idiotai važiuoja per gatvę ir dviračių nelaiko eismo dalyviais - važiuoja jiems tiesiai ant galvos ir dar drįsta pypinti, kai vos pavyksta išvengti susidūrimo (vairuotojo kaltė, kai kertamas pagrindinis kelias).
Simplicity 2013-03-23 00:22
Eik jau. Gi dviratininkui ar pėsčiajam daug lengviau sustoti nei tonai metalo Jeigu tokį „teisingai“ ant kapoto paimsi ir jį su galvos trauma išveš į morgą ar reanimaciją, tai atvykusiems pareigūnams galėsi pasakyti, kad neaišku iš kur tiesiai po automobilio ratais iššoko
GTRooTube 2013-03-23 12:04
Na, man tai žalia rodyklė labai patinka. Mano stažas dar tik 4 metai, tad dar esu gerai išmokintas ir žinau, kad raudonas man dega ir čia reikia sustoti prie stopo ir tik tada jau žiūrėti ar yra kas ar nėra. Aišku aš dažniausiai sustoju prie susikirtimo, kaip, kad sustočiau prie ženklo susikirtimas su pagrindiniu keliu, kas nėra labai gerai, tačiau visada praleidžiu ir pėsčiuosius ir mašinas, nes man dega raudonas. Suprantu, kad Vilniuje ar Kaune tikrai būna tokių situacijų apie kurias rašė ir straipsnyje ir komentaruose, tačiau man važinėjančiame Šiauliuose žalia rodyklė itin padeda prasukti į dešinę, juolab, kad labai dažnai tokiose sankryžose ir nebūna daug eismo, tad laukti prie raudono ir deginti kurą, visai būtų nenaudinga. Tikiuosi jos neišims.
Robinis 2013-03-23 13:03
Pwz Marijampoleje jau jos kai kur dingo. Tai galiu simtu procentu pasakyti, kad eismas tikrai stoja.
Foxman 2013-03-23 14:27
Panašiai ir aš taip galvojau, kol nepamačiau užmiestyje kaip BMW numušęs golfą taip, kad iš jo nieko neliko. Laikraštyje tada rašė, kad BMW nepraleido jo ir susitrenkė. Golfo vairuotojas mirė iškart o BMW atrodo išgyveno. Po kelių metų jau ten stovi salelė ir greitis iki 70km, nes pasirodo ten ne pirma avarija, todėl stengiasi mus apsaugoti. Nes jai ten vyksta avarijos, reiškia ji vėl kažkada įvyks. Gal tai būsi ne tu, nei kiti keli šimtai ten važiuojančių, bet kažkas paklius... Man pačiam irgi tokios sankryžos nepatinka, bet kol gaideliai keliais važinės - jos niekur nedings.
Shinigami 2013-03-23 15:40
Tai labai gerai darai, bet yra tokių kuriems dega raudona, o pėsčiajam žalia. Ir kai pėstysis bando eiti per perėją (nes jam dega žalia) tai vairuotojas dar jam pipsi, ko jam trukdo važiuoti per raudona. Taip, mažo intensyvumo sankryžose žalia rodyklė gali būti gerai, nes ten nelabai buna ko praleisti. Bet didelio intensyvumo sankryžose jos pavojingos. Dėl didelio debilų kiekio keliuose.
Arthuras 2013-03-23 17:22
Man jau rankos svyra nuo tokių argumentų... Tie jūsų vadinami "kelių gaideliai" sudaro labai nedidelę dalį eismo dalyvių. O jų ir jokie ženklai neveikia, taigi ženklų statymas nepamatavus - tik vaizdavimas, kad dirbame. Dar kitas dalykas yra tai, kad nelaimių NEIŠVENGSI. Mažint greičius galime ir pan. - visada atsiras žioplų, kvailų, agresyvių, kurie sugebės kažkaip nusirašyt kelyje, kuriame, atrodo, to padaryt neįmanoma. Na ir kas? Ar tai reiškia, kad tobulėjant automobiliams, gerėjant keliams, mes turime statyti greitį mažinančius ženklus, įvairius draudimus, gulinčius policininkus ten kur reikia ir kur nereikia? Nesakau, kad nereikia investuot į kelių saugumą. Reikia. Bet tai reikia daryti tokiais būdais, kurie iš tikrųjų pagerina saugumą. Pvz. keliuose su viena juosta į abi puses padaryti trečiąją juostą lenkimams. Įsivaizduoji, kiek žmonių gyvybių tai išsaugotų?! Ne vieną ir ne dvi. Ir keliuose eismas tik pagreitėtų. Bet neee, pristatome salelių, kurios tik trukdo pravažiuot ir žiemą sukelia daugiau nesaugumo, nei saugumo, apribojame greičius ten, kur nėra jokių protu paaiškinamų priežasčių. Be abejo, nieko keisto, nes taip dirba visos valdiškos, viešosios įstaigos Lietuvoje. "Puikūs" specialistai tiesiog imituoja darbą. Ir dar. Kažkaip šiais laikais niekad vairuotojas kaltas nebūna. Jei keliai slidūs - kelininkai kalti. Nuvažiavo nuo kelio - vadinasi, leistinas maksimalus greitis per didelis. Nepraleido kažkas kažko - salelės trūksta... Toks jausmas, kad patys vairuotojai kažkokios neprotaujančios būtybės.
unytas 2013-03-23 18:19
teisingai sakai. as zinau kur yra sauri keliai ir an tos tiesos yra du kalneliai ir taip ne vienoi vietoi ir taip ten niekas nelaksto bet ne pastatis dar viena gulinti pareiguna. o eismas intensivus tai gaunas gazas stabdis. ir pro ta kelia dar autobusai vazineja ir taip kamsciai tenais.
Simplicity 2013-03-23 18:31
Tai tame visa esmė ir yra, kad Lietuvoje yra begalės psichuotų vairuotojų. Grįžęs į Lietuvą kažkodėl pasijaučiu lyg būčiau durnas, nes net mieste važiuodamas pagal ženklus jaučiuosi taip lyg eismą stabdyčiau Apie užmiestį net nekalbu, nes jau keliskart vos nuo kelio nenustūmė (vieną kartą lengvoji, o kitąkart sunkvežimis). Dėl to grįžęs Lietuvon truputį prisibijau vairuot ir naudojuosi viešuoju tarpmiestiniu transportu. Padarysi trečią juostą lenkimams, ir kas iš to? Kaip ta juosta pasidalins? Kals vienas kitam kaktomuša, nes abu teisūs bus... Galiausiai, kiek čia tos Lietuvos yra, kad taip jau reikėtų greičius didint? Užmiestyje leidžia važiuoti 90 km/h, tačiau visi važiuoja 100 km/h, o važiuojantys pagal taisykles automatiškai tampa liaudies priešais, kuriuos reikia ne tik aplenkt, bet aplenkus dar ir per stabdžius kirst, kad „boba/žioplys“ atsibustų. Didžiausią klaidą padarė tada, kai panaikino baudos balų sistemą. Pilna erelių (ir tam pačiam Seime), kurie pastoviai gerokai viršija greitį, nes turi iš ko baudas susimokėt. Būtų baudos balai, tai 3-4 kartus pagautas, be jokio teismo sprendimo dėtų vairuotojo pažymėjimą į stalčių (jei pagautų be diržų, tai ir dar greičiau). Nebūtų erdvės teisinėms interpretacijoms ir panašiems marazmams, padedantiems išsisukti nuo vairuotojo pažymėjimo praradimo. Pasikartosiu, Airijoje tokia sistema puikiai veikia ir baudos balai dalinami už viską iš eilės: diržai, mobilus prie ausies, greičio viršijimas, pavojingas lenkimas, nėra tech. apžiūros/draudimo ir t.t. Susirinkus 4 baudos balus pabrangsta draudimas, o surinkus 12 balų— 6 mėnesiams atimamas vairuotojo pažymėjimas. Baudos balai galioja tris metus. Pačios baudos, jei imsim pinigine išraiška, tai yra juokingos— 60-80€. Ne baudos dydis, o neišvengiamumas gerina situaciją keliuose. Lietuvoj baudos tūkstantinės, bet žūčių keliuose 100/milijonui gyventojų. Airijoj baudos juokingai mažos, bet žūčių tik 36 milijonui gyventojų. Kitose šalyse, turinčiose baudos balų sistemą, situacija irgi gerokai geresnė negu Lietuvoj (išimtis nebent Bulgarija su savo 39 balais) http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-236_en.htm
Arthuras 2013-03-23 19:15
Nesu buvęs Airijoje (lietuviui čia jau nuodėmė turėtų būt... ). Bet kaip ten pas jus patys keliai? Automobilių parkas? Lyginant su Lietuva, be abejo.