Sovietų eksperimentas: malkomis varomas sunkvežimis

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Kailis 2013-04-18 12:10
Manau kad greitu laiku situ sunkvezimiu paklausa tikrai atsiras jei kuro kainos kils
BlueC 2013-04-18 12:20
Tai čia garu varomas, ar dujų generatoriaus? Gal garu, nes dujų generatoriaus principu "palutarkės" buvo ir WWII pabaigoje, seni žmonės pasakojo dar per blokadą, o kai kurie kaimo auksarankiai ir pasidarę buvo, vieną net pažinojau. Kažkaip keista, kad apie technologiją nieko neparašyta, o kaip ir portalo idėja būtent to reikalautų.
Tadasp 2013-04-18 12:23
Nebus paklausos. Jei kainuotu tarim dyzelis 10lt/litras tai vistiek apsimokėtu jį naudot .Pilnas bakas kainuotu ~700Lt (70litru tarkim bakas). O medienos reikt 380kg ,kad nuvažiuot 80km. Neisivaizduoju kiek turėtu kainuot skystas kuras ,kad apsimokėtu mediena naudot...
Kailis 2013-04-18 12:40
Na manau efektyvuma galima butu ir padidinti nes ten per antra pasaulini buvo paskaiciuota, pliusas tas kad galima butu kurenti praktiskai bet kuo kas dega, o jei kurentum kokiais briketais is tu krumu kur augina tai butu vos ne ekologiska masina , bet as pilnai su tavim sutinku kol kuro kainos dar yra proto ribose tol niekas net nesvarstys tokios galimybes.
Pjovėjas 2013-04-18 12:48
Tai karo atvejui ne kuro pigumas buvo vertinamas, o apskritai galimybė gauti kuro. Jei nėra dyzelio, o krovinį reik žūt būt pervežti, tai vat tokiam tikslui ir buvo tokia technika. Už kirvio ir į artimiausią krūmyną. Ne kainoje esmė tokioje technikoje. Gi reiktų prisimint ir faktą, kad tarybiniais laikais daug kur buvo rezerve laikomi garvežiai, kuriuos esant reikalui ištrauktų iš depų ir naudotų vietoj dyzelinių šilumvežių.
PrefixS 2013-04-18 12:50
Baigsis nafta, naudos vandenilį. Jį ir dabar naudoja kaip mašinos kurą, bet kol kas sunku jį išgauti, bet užtat mašina ekologiška ir vandenilio yra daug, todėl vargu ar jis baigsis Kas jau kas, bet malkų manau nenaudos
T 2013-04-18 13:44
PrefixS -ai Norint išgauti vandenilį reikia energijos, kuri kainuoja ir kuo toliau tuo daugiau. Kiek žinau Š. Korėjoje pilna sunkvežimių, o gal ir traktorių, kurie važiuoja deginant malkas. Ten taip yra net labai pygi darbo jėga. Darom prielaidą, kad sunkvežimio techninės charakteristikos nesikeis, nors taip tikrai nėra. Tona malkų - 500 Lt. Tada 400 kg/1000x500 lygu 200 Lt. Su 200 Lt nuvažiuos 80 km, tada 200/80x100 lygu 250 Lt. Sakykim sunkvežimis sunaudoja 20 litrų dyzelio, tada 250 / 20 lygu 12,5 Lt. Dar pridėtume 1 Lt akcizo už kelius. Dar pridedama, kad sunkvežimis važiuoja daug lėčiau, daugiau reikia mokėti vairuotojui, kažkas tas malkas turi sukrauti, vandenį pripilti, saugoti, kad nesušaltu. Gautus, kad 1 litras dyzelio turėtu kainuoti 20 - 30 ar net daugiau litų, tada toks sunkvežimis būtu rentabilus.
Arns 2013-04-18 14:08
Gal prieš dešimtmetį buvo ne vienas reportažas apie "masiškai" Lietuvoje perdaromus Gaz-53 į būtent malkinius, įmontuojant sąlyginai nedideles krosneles (kiek pamenu iš reportažų, tai nereikėdavo nei trumpinti kuzavo ar keisti kabinos formos). Aišku gal greičio ir pravažumo nebuvo toks didelis naudingumas, bet bent keletas žmonių kaimuose važinėdavo savo tokiais patobulinimais.
Anonymous 2013-04-18 19:58
Autorius truputį nekerta apie ką rašo. „Nami“ nėra malkomis varomo automobilio vardas. Tai yra: Tai štai - pasirodo gerbiamas autorius nepataikė net markės...
chazmas 2013-04-18 23:04
Čia rašoma apie garo mašiną. Labai išsamus straipsnis suprantantiems rusų kalbą. Įdomus, su smulkmenomis, iliustracijomis, brėžiniais, istorija ir panašiai. http://scalehobby.org/index.php?PHPSESS ... pic=1706.0
Aguonelis 2013-04-19 11:42
Kažkas panašaus buvo The Colony projekte. Tik jie ne mašina užkūrė, bet žolepjovę elektros gamybai. Naudodavo dvi bačkas abiejuose prikraudavo malkų. Didesnę bačką užkurdavo, o mažesnę įdėdavo į vidų. Kai mažojoje bačkoje pasiekiama 233 laipsniai celsijaus išsiskiria "medžio dujos" (vandenilis, anglies monoksidas ir metanas) Degus misinys. Čia linkas į tą seriją: https://www.youtube.com/watch?v=vARC06V0rY4
Anonymous 2013-04-19 17:52
Tave suklaidino straipsnio autoriaus neišmanymas, šis NAMI 012 yra garomobilis, t.y. varomas garu. O tu kalbi apie dujų generavimą iš malkų, kur kas įprastesnė ir populiaresnė technologija. Tiesiog straipsnio autorius su pavadinimu nepataikė į temą ir tave apgavo
Fenixaz 2013-04-19 20:27
Vandenilis nėra kuras! Kadangi laisvo vandenilio žemėje nėra vandenilis yra tik energijos pernešėjas. Vandenilio gavimo procese panaudojama energija grynam vandeniliui išlaisvinti, o po to ta energija degimo ar cheminių reakcijų metu atpalaiduojama( žinoma su didžiuliais nuostoliais). Faktas kad tą energiją iš kažkur vistiek reikia paimti.
rimasD 2013-04-20 00:08
Nesuprantu, kaip karo metais, skraidė visi lėktuvai, važinėjo tankai, ir nebuvo kuro automobiliams. Nebent, tankai ir lėktuvai viską surijo ir po karo.
immortallt 2013-04-20 00:38
Kuro pačio kažkiek buvo, bet buvo patiriamas trūkumas ir stengės jį taupyti.
Anonymous 2013-04-20 08:09
Karo metu neskraidė visi lėktuvai ir nevažinėjo visi tankai. Karo pabaigoj abiems pusėms stokojo kuro, bet vokiečiams ypač. Romelis dėl to ir pralošė, pavyzdžiui. Net rusai, tuo metu jau atsiėmę savo naftos versloves pietuose, privalėjo taupyti... Karas nėra šūkiai „pirmyn, nugalėt“ karas yra ekonomika - neturi bapkių, neturi naftos - tai ir pralošei.