Linčo teismas kelyje: Vilniuje BMW vairuotojas susimušė su dviratininku (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

technologas 2013-05-14 21:08
Dar viena mūsų galima perspektyva - kaip tose danijose/olandijose, kur nėra ieškinio lubų. Nukali negyvai kokį priešpensinio amžiaus perėjoje - 15 mln. kronų ieškinys... Apie 7 mln. litų. Kai už tokį sužalojimą parvertus (o juk tai sveikata - brangiausias turtas) būtų daugiatūkstantiniai ieškiniai (100000?) - gal pagalvotų. Parverti dviratininką - išrengia nuo bmw, nuauna namą, dar ten ką turi. Galima aišku taip ir nedaryti, tik tuomet gatvėse taip ir liks ringas
mental1ty 2013-05-14 21:12
Tai kad baigės tie laikai, dabar maždaug 45/45/10 santykiu tokių sėdi tarp Audi/Bnv/kitų
Eidumukas 2013-05-14 21:48
Tai Lietuvoje ir yra panašiai. Automobils-padidinto pavojaus šaltinis-atsako be kaltės. Todėl tik, kai jau dviratininkas grynai pats tyčia į jį įsirėžia, tuomet jau nebeatsakytų automobilio savininkas.
bahuriux 2013-05-14 23:22
O jei netycia isirezia i auto pvz girtas, ar siaip susvirduliavo atgal pasiziurejes tada kas, nieko? Tipo auto vairuotuojas kaltas, kad atsidure nelaiku ir nevietoje salia dviratininko, kuris net nezino eissmo taisykliu? Turi buti esminis dalykas priimtas, i gatve isvaziuoti gali tik eismo dalyvis islaikes KET egzamina (nepriklausomai nuo amziaus) ir taskas, beja KET yra aiskiai parasytos visu eismo dalyviu teises ir pareigos, tam kad nekiltu jokiu neaiskumu. Maza to dar ir baudos numatytos, jei ka.
Wildpants 2013-05-14 23:33
Tai jei jau atsitrenkė, tai ir nieks negina dviratininko, jis ir yra kaltas. Eina pėstysis per ne perėją, o tų jį ir pervažiuoji, nes gi taisyklės visiems vienodos ir jis kaltas, kad jas pažeidė!
ief 2013-05-15 00:11
Siaip cia kulturos ne KET nezinojimo bedos lenda.. Man kaip daznai vazinejanciam dviraciu primena labai gerai pazystama situacija kai naujas didelis automobilis vaziuoja is salutinio keliuko, ar issistumineja is kokio kiemo(neretai atbulom) ir mato bet net nereaguoja i dviratininka taip sukurdamas avarine situacija ir vos nesusidurus vairuotojas dar sugeba parekaut ir kumsti pakilot uz barankos sededamas...
Eidumukas 2013-05-15 00:19
, o tu ją partrenktum greičiausiai turėtum atlyginti didesniąją žalos dalį (čia tikras įvykis ir taip teismas nusprendė). Teismai labai žiūri į smulkmenas kiekvienu tokiu atveju. Vairuotojus irgi gina, nes kitaip greitai atsirastų vaikų šokinėjančių ant kapotų ir taip saldainiams užsidirbinėjančių.
technologas 2013-05-15 00:41
būna pasivėžinimas, kad kas nepapypsintų (beveik kiekvieną sykį pypsina, na, 75% tarkim). Kartais tiesiog šiaip, mini pedalus, bėėmvė antra juosta varo ir pypsina, ei, durnas pedaliste, ar pan. Priežasčių pypsint randa belekokių. Po juostą į kiekvieną pusę kelias, kamštis, važiuoju viduriu (nes pro dešinę nepralįsi, o kamštyje su dviračiu laukt kažkaip keistai atrodytų), iš priekio džipas atmina, vietos pakanka, taip, teisingai, papypsino B teises turiu nuo 1999, per tą laiką švelniai įstūmiau užpakalin vienai mašinai prieš >10 metų, turiu ir sunkvežimio teises. Važiuojant dviračiu visad stengiuosi vilkėti liemenę, kadangi tai būna retai ant LR - pastangos duoda vaisių Šiaip Lietuvoje kiek pastebiu, važiuoji mašina, tai esi normalus, net nesvarbu kokia, o važiuoji dviračiu - minimum durnas. Todėl ir pypsina. Todėl čia stengiuosi nevažinėti dviračiu.......... Pasibaisėjes.
faktas 2013-05-15 01:55
Pažiūrėkim, kokios to priežastys. Dviratininkai keliu važiuoja, nes - nėra normalių dviračių takų (arba apskritai nėra dviračių takų) ir dar svarbesnė priežastis - dviračių takais masiškai vaikšto pėstieji. Pėstieji absoliučiai nesuvokia, kad dviračių takas skirtas dviračiams. Šiuo metu aš susirašinėju su Lietuvos policija. Paaiškėjo štai kas: 1. Automobilis, pastatytas ant dviračių tako (su įjungtu avariniu), pažeidžia KET ir jam skiriama bauda nuo 100 iki 300 Lt. Telefonu pradėjau fotkinti pažeidėjus ir siųsti policijai. Visus dviratininkus raginu tai daryti. 2. Pėstieji, einantys dviračių taku, pažeidžia ATPK 131-1 ir jiems numatyta bauda nuo 80 iki 140 Lt. 3. Pagal Policijos Veiklos įstatymo 21-2 str., policijos pareigūnas, matydamas nusikaltimą, privalo imtis priemonių, jam užkirsti. Deja, realybė yra tokia, kad policijos pareigūnai nebaudžia dviračių takais vaikštančių pėsčiųjų. Nuolat matau senamiestyje prie dviračių takų stovinčius pareigūnus, kurie išvis nieko nedaro. Esamu metu tiek info. Dabar aiškinuosi su policija, kokiomis aplinkybėmis pareigūnai pažeidinėja Policijos Veiklos įstatymą ir kas gresia. Šitą situaciją tikrai išsiaiškinsiu, kodėl mokesčių mokėtojų išlaikytiniai - policininkai - atstovauja ne mokesčių mokėtojų, o savo interesus. Kokios organizacijos Lietuvoje atstovauja arba gali atstovauti dviratininkų teises ir interesus? Vienam kažką pakoreguoti labai sunku.
kukulis 2013-05-15 08:02
As tai manau kad dviratistai mazumele perdeda. Pats taip pat dviraciu vazineju, gal ne tiek daug kiek kiti, bet tenka ir takais ir keliais ir kelkrasciais pavazinet. Nera taip jau blogai. Takai gal ir ne visur puikios kokybes, bet ir automobilistai ne ant puku vazineja. Tolerancijos dviratistams? Taip buna atveju, kad kazkas uzpypina, nepraleidzia, bet retai. Tiesiog kulturos stoka pas zmones, ir tokie geriausiai supranta, kai atsakai tuo paciu. Smagu, kad mano asmeniniu atveju del to konfliktu nekyla, nes ne kiekvienas drysta aiskintis su dvimetriniu versiu sverianciu 130kg. Dviratistai patys daznai ne auksiniai buna - paziurekit kiek ju perejoje nulipa nuo dviracio (o juk turetu). Kas cia per mintis, kad kamsty su dviraciu stovet "ne fasonas"? Jeigu vaziuoji keliu, kartu su visomis kitomis TP, tai tau galioja visiskai tos pacios KET, kaip ir masinai, autobusui ar motociklui. Nera tokio ket punkto, kad kamstyje dviratistas gali brautis i prieki. Kaip sakant, patys dviratistai kaikuriais atvejais provokuoja konflikta. Arba kritine mase. Kodel pagrindinemis miesto gatvemis? Kodel penktadieni ir kodel per pati pika? Kad uz*ist visu kitu TP vairuotojus? Kad isprovokuot koki sizofrenika nuskint keleta dviratistu? Darosi panasu i vienos tokios lygos sieki prasieit Gedimino prospektu... Sakau - pats mindamas dvirati, drasiai galiu teigti, kad sventuju nera nei vienoje puseje. O gryztant prie temos - nesvarbu, kuris isprovokavo konflikta, bet kodel kipsas filmavo, o ne puole gint dviratininko? Va cia tai kultura, va cia tai mentalitetas - zmogu musa, - vo, liux, bus puikus vaizdelis i youtube...
andriulis 2013-05-15 09:25
kukulis - du metrai ir 130kg Faktas - man įdomu kokiu būdu tu nubausi pėsčiuosius einančius dviračių taku? Man dviratininkų priekaištai vis labiau panašėja į pederastijos žliumbimą, kad viskas negerai, viskas trukdo, jų negerbia ir t.t. Kai dviračių takas "įrengtas" ant pėsčiųjų tako, tik nudažius juostas, norima jog ant jo niekas neliptų? Nejuokinkit, įsirenkit privalomus skambučius ir važiuokite atitinkamu greičiu, tuomet ir žmonės pasitrauks, o po kurio laiko ir ne taip vaikščios jums "įrengtu" taku. Pats dviratį vairuoju ir kažkokių bėdų nematau. Labai nemėgstu kai Kaune susirenka 100 dviratininkų ir senamiesčiu važiuoja. Kažkoks dėmesio trūkumas kamuoja juos ar kaip?
Smėlis 2013-05-15 10:34
Gerai, kad ne 1000 dviratininkų. Neperdedam. Ir jei tie 100 dviratininkų važiuoja savo taku, kuriame nežioplinėja pasiklydę piliečiai, tai nei vieni, nei kiti jokio diskomforto jausti neturėtų. Jei dviratininkai važiuoja kur nereikia - supjaustyt padangas ir dviratį vietoj karolių pakabinti. Esmė - tarpusavio supratimas. Jei sudarytos atitinkamos sąlygos, o žmonės turi elementarios kultūros, tai nei pėstieji dviratininkams turėtų trukdyti, nei atvirkščiai. Visgi pas mus pirmiausia nėra nei dviratininkų, nei pėsčiųjų, nei vairuotojų kultūros. Infrastruktūra čia netgi antrame plane. Ir tai siutina, nes kai kurie dviračius naudoja tiesiog kaip elementarią susisiekimo priemonę, su kuria nori saugiai ir laiku pasiekti tašką B, bet turi kentėti dėl to, kad vairuotojai nemėgsta dviratininkų, nes dviratininkai elgiasi kaip asilai, vairuotojai kerštaudami irgi elgiasi taip pat, tada dar įsipina pėstieji, kurie daro ką nori ir kaip nori, o tada kiti pėstieji vos nebūna nuskinami dviratininko, nes tas turi važiuoti ten kur nedera dėl kitų pėsčiųjų ir t.t. ir pan. ir taip be galo.
arab 2013-05-15 10:40
Jo ir vazineja tas 100 dviratininku ratais centrinem gatvem, stabdydami eisma ir bandydami kazka irodyt. Mes vaziuojam, o jus vilkites is paskos. Dar viena beda yra kad salia borto gatvese irengti sulinukai lietaus nubegimui, o ju bukle tokia kad kvadratinio metro spinduliu idubimas aplink sulini. Tai tas dviratinkas ir vazineja slalomu. Tai vairuotojas vaziuodamas 50km/h greiciu turi numatyt ar dviratininkas aplenkines sulini ar ne. O jei is priekio dar masina atvaziuoja o dviratinkas metasi metra i sona, tu jau su masina nebeturi kur sukt, arba sonu braukt dviratininka arba kaktomusa su kita masina susitrenkt. Del to ir gaunas kad dviratininkas pradeda rekt kaip tu vaziuoji kad vos manes nenutrenkiai, o tu ant jo reki kad jis neziuri kas uz jo nugaros dedas ir vazineja kaip nori. Poto va ir musasi aiskindamiesi kuris buvo teisus.
Arthuras 2013-05-15 10:48
Pvz. yra vietų, kur dviračių takas padarytas tarp autobusų stotelės ir Lietuvos Spaudos kiosko. Ir ką tu į tai?
Smėlis 2013-05-15 11:20
Pėsčiajam kirsti dviračių tako niekas nebaudžia. Aišku jei kalbi apie tuos atvejus, kai dviračių juosta nupaišyta per 10 cm nuo kiosko sienos, tai čia jau, taip sakant, dėdulėms su baltais dažais nagus nudaužyt reiktų. Bet tokių vietų nėra tiek ir daug. Čia panašiai kaip Kaune Birštono gatvėje pokštas yra, kai dviračių takas atsiremia į 6 juostų gatvę su dviguba ištisine. Netgi nuvažiavimai/užvažiavimai dviračiams abiejose gatvės pusėse padaryti. WTF? Ten pagal jokias KET taisykles kelio kirti turbūt negalima, o dviratis turėtų važiuot?
andriulis 2013-05-15 11:29
Smėlis - tai gal matei dviračių taką su pėstiesiems skirta perėja? Ne? Tai visi nepasirašyti protokolai bus anuliuojami, nebent turi video medžiagą, nors ir tai abejočiau. Negerbia ir t.t. Važinėjau italijoje su dviračiu, tai ten įrengti spec šviesaforai, takai, salelės ir t.t. bet kaip mušėsi, taip mušasi. Prie to pačio minėjai jog dviračių taku turi važiuoti dviratis dviračiui skirtu greičiu, tai tokia logika keliu skirtu motorinėms transporto priemonėms turi pedaliuoti tokiu greičiu kaip ir jie?. Kiek aš suprantu, jeigu važiuoji senamiesčiu, tai važiuok atitinkamu greičiu, nes pėstieji kada nori, kur nori ir kaip nori gali kirsti dviračių taką. Dėl kavinių senamiestyje turiu atitinkamą nuomonę, nes kai kurios trukdo net praeiti. Tai gal tu ir nedalyvauni, bet kritinė masė megsta pasidemonstruoti su savo dviračiais ir susirenka senamiestyje. Tuomet gal keli ir važiuoja dviračių taku, bet likusieji, tai tik erzina. Neveltui gi savivaldybė norėjo dviračius uždrausti senamiestyje. Sakau aš pats dviratį vairuoju, bet nebambu, kad kažkas nepastebėjęs sustojo ant dviračio tako. Apvažiuoju ir toliau riedu su malonumu, o ne isterikuoju kaip negerai.
Arthuras 2013-05-15 11:40
Stotelėse kartais laukia po 20 žmonių. Va būtent - kirsti niekas nedraudžia. Todėl ir dviratininkams ten neįmanoma pravažiuot. Už tai tokie dviračių takai(papiešti) yra daugiau parodija, nei naudingas reikalas.
Smėlis 2013-05-15 11:49
Kodėl pėsčiasis turi kažko nepastebėti, o dviratininkas turi? Paaiškinisu paparastai: nes nei vienas pėsčiasis nebuvo nuaustas. Reikėtų tik kelių precedentų ir tuoj pat pėstieji ims pastebėti visus ženklus ir dviračių juostas. Nes jie tai daryti privalo. Ir mes čia nekalbam apie kelis žioplius. Kalbam apie masinę problemą. Vieną kitą žmogų visuomet gali apvažiuoti. Bet kai jų minios, tai nebėra kur dėtis.
Simplicity 2013-05-15 11:54
Negaliu atsistebėti tuo lietuvišku bruožu visur ir dėl visko skųstis ir dejuoti. Pėstysis įlindo į balta dažų juosta „atskirtą“ dalį,— dviratininkui prasideda konvulsijos ir nuotaika pusdieniui sugenda, nes tenka lanką daryti. Kitam pyktis ima, kad per pėsčiuosius neįmanoma greitai tokia „dviračių juosta“ važiuoti... Protingiausia būtų nukabinti ne vietoje sukabintus ženklus „Dviračių takas“ ir paleisti dviratininkus į gatves (platesnėse gatvėse galima ir pusmetrį važiuojamosios dalies atkirsti). Žinoma, nereikėtų pamiršti visiems užsisegti šalmų ir apvilkti ryškių liemenių. Na, o daugiau kaip ir nieko naujo — šalies su nuliniu kultūros lygiu kasdienybė.
immortallt 2013-05-15 12:37
Kartą pasitraukė - "paskambinus" atsisuko, pasižiūrėjo, ir tada kai liko labai nedaug atstumo užtvėrė kelią dalbajobai. Užkirtau ant stabdžių ir biški per jautriai buvo priekiniai sureguliuoti... Pėsčiuosius baudžia ir dėl ėjimo ne per perėją ar per raudoną. Čia tas pats. Į metus bent 100 sugaudytų pesčiųjų ir viešai parašytų - to užtektų. Dviračių takų Klaipėdoje ir Vilniuje nesulyginsi. Net tada, kai dviračio takas naujai įrenginėjamas padaroma nesąmonė - pvz bordiūrai. Kad ir 5cm aukštis, bet kai važinėji su plentinuku ar pusiau plentinuku, to jau pakanka, kad nevažiuotum juo. Taisyklė nulipti nuo dviračio ir persivesti per perėją yra nesąmonė. Jei šitaip važinėt, tai pavargsi nuo to laipiojimo, o ne nuo važinėjimo dviračiu. Žinoma važiuojant dviračiu aš įsitikinu, kad manęs niekas nesugebėtų kliudyt, net jei norėtų, o ne aklai šaunu į gatvę. Simplicity, šaunu, kai per dalbajobus pėsčiuosius nesi vos sprando nenusisukęs. Pvz Klaipėdoje dviračiu važinėju be šalmo - nes jo visiškai nereikia. Pėsčiųjų ant dviračių takų beveik nėra, o ir jų būklė nebloga. Tuo tarpu Vilniuje, dviračių takai tokie, kad jei mašinoms keliai net Kaune nėra tokie blogi. O ką jau kalbėti apie kas 100 metrų pradingstančius dviračių takus stotelėse ir panašiose vietose. Bordiūrai po 10cm aukštį ir visa kita. Kuo dviratininkas yra blogesnis nei kiti? Tuo, kad jis greičiau kamštyje pravažiuoja nei mašina? Aišku pasitaiko idiotų dviratininkų, bet tokių pačių vairuotojų dar daugiau. Tai dabar uždrauskime važiuoti mašina gal? Dabartiniais keliais tilptų daug dviratininkų važiuot ir ant kuro sutaupytų visa šalis. Bendrai paėmus sakyčiau vairuotojų kultūra gerėja, o šiuo konkrečiu atveju, jei automobilis užkirto kelią, tai jis kaltas.