Alytiškis verslininkas: ekologiškų statybų brangumas – mitas  (0)

Alytiškis Vytautas Uosaitis užkūrė nuosavą verslą: prieš kiek daugiau nei pusmetį įkurta įmonė, prekiaujanti ekologiškomis statybinėmis medžiagomis, jau generuoja maždaug 100 tūkst. Lt/mėn. apyvartą ir sėkmingai auga. Sėkmės receptas, anot alytiškio, paprastas: paneigti mitą, kad iš ekologiškų medžiagų statomi namai gerokai brangiau kainuoja.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

V. Uosaičio teigimu, viskas atvirkščiai – ekologiškos medžiagos ne tik ne brangesnės už įprastines, o dažnai netgi pigesnės.

Verslą įkvėpė ir nuosavos klaidos

Prieš maždaug septynis mėnesius alytiškis įkūrė mažąją bendriją „Ekorenta“. Verslas išaugo it ant mielių, dabar įmonė auga, atsirado verslo partneris, „Ekorenta“ jau pertvarkyta į uždarąją akcinę bendrovę. Tačiau verslininku V. Uosaitis savęs nelaiko.

„Kai dirbi „valdiškame“ darbe, turi geležinkelio bėgius ir jais važiuoji. Kilo visokių idėjų ir supratau, kad nebūdamas savarankiškas, nepriklausomas jų nerealizuosiu. O kai matai rinkoje poreikį – ne tai, kad kodėl nepasipelnius. Taip kilo ta mintis pereiti iš samdomo darbuotojo į savarankišką asmenybę. Aš nevadinu savęs verslininku. Aš tiesiog esu rinkos dalis“, - teigė alytiškis.

O vienas verslo įkvėpimo šaltinių – nuosavos klaidos.

„Pats stačiau sau namą. Pridariau begales klaidų. Todėl, kad neradau informacijos, neradau atsakymų. Niekas nepaprotino, nepasuko manęs reikiama kryptimi“, - prisiminė V. Uosaitis.

Ekologiška nelygu brangu

V. Uosaitis verslo sėkmę aiškina paprastai – esą pakanka žinių ir gebėjimo klientams parodyti, kad ekologiškos statybinės medžiagos nėra kosmiškai brangios.

„Turiu, sakykim, tris stiprius ir tris papildomus produktus. Aš apie juos žinau viską. Esu teoriškai pasikaustęs, praktiškai pasikaustęs. Ir toliau domiuosi. Reiškia, aš tuo gyvenu, - kalbėjo „Ekorentos“ įkūrėjas. - Jeigu pradeda klausti „O kuo tavo vata geresnė negu kitos vatos?“, pasakai, kad šiai dienai rinkoje yra tik viena kompanija, gaminanti ekologišką vatą. Visos kitos vatos turi kancerogenines medžiagas. Papasakoji, kas tai yra kancerogenas. Ir jie supranta – to dalyko dėti negaliu. Paskui klausia: „bet tai, ko gero, čia bus brangu“. Bet kai pasakai kainą, išeina 5-10 proc. pigiau negu rinktis kažkokį eilinį produktą.“

Alytiškio teigimu, kainų palyginimas daugelį klientų pribloškia.

„10-15 proc. galima sutaupyti renkantis švarias medžiagas. Bet yra kita pusė: ekologiškos medžiagos yra geresnių šiluminių savybių negu standartinės. Čia yra labai didelis privalumas, - tęsė V. Uosaitis. - Ateina žmonės, jie visi įsivaizduoja, kad jeigu yra žodis „ekologija“, kainos bus „užlankstytos“, bus šimtaprocentiniai antkainiai. O kai pasakai kainas... Atėjo viena moteris, jie karkasinį namą statosi, nori tik ekologiškas medžiagas pirkti. Jie nusižiūrėjo plokštę „Senukuose“, atėjo: o kiek pas jus „kvadratas“? Pasakau kainą. Sako, čia 30 proc. pigiau. Taip. Ir „apako“: viskas, pirksim tą, pirksim tą. O jie atėjo pasižiūrėti, ar daug brangiau.“

„Ekologija“ tapo nuvalkiota

Pašnekovas teigė nusivylęs savotiška ekologijos manija. Esą verslininkai demonstruoja neatsakingą požiūrį, ir žodis „ekologija“ iškraipomas vardan komercijos.

„Nuvalkioti pradeda tą žodį „ekologija“. Pasigauna žodį „ant bangos“ ir joja. Aš nejoju ant to žodžio. Jeigu pasakiau, kad ekologiška – aš dedu sertifikatą. Sertifikate parašyta, kad mano medžiagos nedaro tavo sveikatai jokios žalos. Čia yra ekologija“, - sakė V. Uosaitis.

Šiuo metu Alytaus rajone jau baigiamas statyti pirmasis „Ekorentos“ jėgomis suręstas karkasinis ekologiškas namas. V. Uosaitis neslepia turintis ambicingesnių planų. Jis suvienijo jėgas su bendraminčių bičiuliu ir brandina bendro verslo planus.

„Mes taip ir suėjome: aš – su ekologiškomis medžiagomis, o jisai – su ekologiškų namų vizija. Jis dabar medienos ruoša užsiiminėja. O galvojame kurti bendrą verslo ateitį. Dėl to mažąją bendriją pertvarkėme į uždarąją akcinę bendrovę. (...) Įmonė auga. Nors kol kas esu vienas, jos statusas auga, finansiniai rodikliai auga. Klientų ratas, ir stambių klientų, ratas auga“, - džiaugėsi pašnekovas.

V. Uosaitis prasitarė svajojantis apie nuosavą statybų kompaniją, tačiau jis teigė suprantantis, jog iki tokio kalibro verslui dar reikia gerokai paūgėti. „Yra dar kur pasistūmėti. Viskas palaipsniui“, - reziumavo alytiškis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Šarūnas Černiauskas
(10)
(1)
(-1)

Komentarai (0)