Besilankstantys televizoriai glumina ekspertus: „Kam to reikia?“  (11)

Televizorių gamintojai ryžosi pasiekti, kad po kelerių metų pasaulyje neliktų buto ar namo sienos, ant kurios nekabotų TV ekranas su užrašu „Išmanusis”.

Kiek per metus išaugo ir išlinko televizorių ekranai? Ar paryškėjo spalvos? Kokių netikėtų paslaugų sugalvojo išmaniųjų televizorių gamintojai? Kokios naujausios dizaino mados?

Atsakymų į tokius ir panašius klausimus galima buvo gauti neseniai Las Vegase nugriaudėjusioje didžiausioje elektronikos parodoje „CES 2014”, į kurią, kaip ir įprasta, visos pasaulio kompanijos atvežė didžiausias naujoves.

Tai televizoriai, tarp kurių netrukus dūsaudami vaikštinėsime parduotuvėse.

Sprendžiant iš ten pristatytų naujų televizorių skaičiaus, mobilieji telefonai bent jau kol kas jų nepakeis. O štai internetas televizijai šonus gali ir aplamdyti.

Nepriekaištingas garsas

„Sony” liko ištikima tradicijai ir į kraštutinumus nepuolė, tad jokių susuktų, trikampių ar kamuolio formos ekranų jų stende nebuvo.

Kompanijos prioritetu šiais metais tapo visus naujus televizorius vienijantis „Wedge” dizainas – iš apačios į viršų siaurėjantis kūgio formos profilis bei numatyta galimybė patogiai paslėpti visus jungimo laidus.

„Wedge” – tai ne tik grožis. Platesnė televizoriaus apačia įgalina jį kur kas švariau ir kokybiškiau atkurti garsą – dar viena sritis, kurioje „Sony” tebėra viena lyderių pasaulyje.

Tai įrodo unikalios konstrukcijos „Sony” garsiakalbiai „Magnetic Fluid Speakers”. Be to, akustinėje korpuso konstrukcijoje panaudota nauja stiklo pluošto medžiaga sumažina garso iškraipymus.

Ne vaizdelis, o vaizdas

Pristatytas kompanijos flagmanas „Bravia X95” yra 4K „Ultra HD” raiškos, tačiau jo kaina – milžiniška, o tokios raiškos turinio nėra.

Bet čia įdiegta „X-tended Dynamic Range PRO” veiksena vaizdo dinamiškumo diapazoną, palyginti su kitais modeliais, išplečia tris kartus, o 4K/60p vaizdo standartas perteikia smulkiausias greitai besikeičiančių įvykių detales.

Tai, kad naujieji televizoriai įsijungia per 2 sekundes, turi naujos technologijos patogius nuotolinio valdymo pultelius „One-Flick Remote” bei puikią interneto sąsają, kol kas gal ir ne taip svarbu.

O štai „Sony” ekranų naudojama technologija „Triluminos Colour” išties verta dėmesio – šių televizorių spalvos gilesnės ir tikslesnės.

Naujovė, kurios nereikia?

Pietų Korėjos gamintojai LG ir „Samsung” dirba lyg broliai dvyniai – tai, ką pristato viena kompanija, tuoj pat pasiūlo ir kita. Jau porą metų abi eksperimentuoja su perspektyviais OLED technologijos ekranais.

Anksčiau buvę beprotiškai brangūs tokie televizoriai jau įperkami už mažo naujo automobilio kainą.

Tačiau labiausiai abi kompanijos trokšta atkreipti dėmesį į vieną OLED pranašumą – šie ekranai gali lankstytis.

Kam to reikia, kol kas neaišku, todėl eksperimentai tęsiasi.

Prieš metus pristatyti televizoriai išlenktais ekranais jau pasiekė parduotuves, tad šiemet vėl naujovė – tiek „Samsung”, tik LG parodoje rodo televizorius, kurių išlenkimo kampą galima reguliuoti nuotoliniu pultu.

„Televizorius, kurio ekranas lankstomas, dar visai neseniai buvo iš fantastikos srities. Dabar tai realybė, kurią LG vadina nauja televizorių karta”, – sako Hyun-hwoi Ha, „LG Home Entertainment Company” prezidentas.

Tiesa, kokie tų besilankstančių ekranų pliusai, kol kas nesiryžta kalbėti net žymiausi ekspertai. Vis dėlto faktas yra faktas – LG žada, kad parduotuves pasieks besilankstantis OLED televizorius 77 colių įstrižainės ekranu ir lenktas 105 colių įstrižainės televizorius, kurio apačioje įrengtų „Harmon Kardon” garsiakalbių eilė atkuria 7,2 takelio garsą.

„Samsung”, kaip ir visada, pasistengė padaryti dar daugiau – jų besilankstančio televizoriaus ekrano įstrižainė yra 85 coliai. Jis parduotuves pasieks metų vidury. Kaip ir lenktas 105 colių įstrižainės televizorius. Pastarasis įstrižai gali rodyti natūralaus dydžio Arvydą Sabonį ir dar liks vietos kepurei.

Aišku, visi šie televizoriai taip pat 4K raiškos, kuri, atrodo, jau virsta visuotiniu standartu.

Atsisveikinimas su plazma

Plazminių televizorių gal dar ir yra mūsų parduotuvių lentynose, tačiau jų gamyklų konvejeriai jau sustojo.

„Panasonic” paskelbė nebegaminsianti plazminių ekranų. Taigi technologija, pirmoji padovanojusi mums ant sienos kabinamus televizorius, paskelbta mirusia.

Kompanija teisinasi, kad gaminti juos brangu, konkurentai su savo LED ekranais muša kainas, o ir elektros sąnaudos vartotojų vis dar neguodžia.

Pažins savininką

Vietoj plazminių televizorių „Panasonic” siūlo naujos technologijos „VIERA Life+” LED ekraną. Nauji televizoriai 58, 65 ir 85 colių įstrižainės ekranais pažins įjungusio juos žmogaus veidą ir iškart rodys jam tinkamą turinį.

Be to, juos galima valdyti balsu. Galimybės naršyti internete tikriausiai net priminti neverta.

Ar kitų jau išmėginti triukai padės „Panasonic” atgauti plazminių ekranų sukurtą šlovę, kol kas nespėliosime.

Keista, tačiau savo vietos LED televizorių rinkoje vis dar neranda ir LCD ekranų pionierė kompanija „Sharp”. Naujausias jos koziris – nebrangūs didžiuliai „Full HD” ekranai (iki 90 colių įstrižainės) ir „Quatron+” išmanieji televizoriai su operacine sistema „SmartCentral 3”.

Šie pasižymi tuo, kad juose įdiegta technologija kiekvieną vaizdo tašką dalija į du. Taip sukuriama 16 mln. papildomų taškų ir „Full HD” kokybės vaizdas vizualiai tampa artimas 4K raiškai. Gal ir aktualu mums – juk 4K raiškos televiziją išvysime tikrai dar negreitai.

Praplatino ekraną

Parodoje „CES 2014” „Toshiba” taip pat pateikė siurprizų. Na, bent jau vieną. Atrodo, šios kompanijos inžinieriams nė motais tai, kad 4K raiškos turinio praktiškai dar nėra, o tokie televizoriai tik pradeda dominti pirkėjus. Specialistai parodai pagamino 5K raiškos ekraną.

Tiesa, taip išėjo dėl to, kad šis kompanijos televizorius tiesiog yra gerokai platesnis už kitus – žodžiu, tiesiog paplatėjęs 4K televizorius.

Gal tai ir nebloga išeitis tiems, kurie nori milžiniško ekrano, bet 105 colių įstrižainės televizorių nebesutalpina į butą, nes lubos per žemos.

Kabelinės TV mirtis

Išmanu turi būti viskas! Šį šūkį parodoje iškėlė televizorių nė negaminančios kompanijos „Intel” vadovas. Tačiau, akivaizdu, kad televizorių gamintojai juo šventai vadovaujasi.

Taigi rasti tarp naujokų bent vieną neturintį kokios nors išmaniosios funkcijos, operacinės sistemos, neveikiantį internete būtų labai sudėtinga.

Kinų gamintojai „Hisense” ir TCL pristatė televizorius su operacine sistema „Android”.

LG visus nustebino savo televizorius aprūpinusi „webOS”. Žmonėms patiko – neprigijusi išmaniuosiuose telefonuose, ji vis dėlto gali tapti patraukli televizorių ekranuose. „Samsung” pristatė atnaujintus nuotolinio valdymo pultus liečiamais ekraniukais, o „Panasonic” į televizorius ėmė diegti operacinę sistemą „Firefox”.

Atrodo, keista – juk visos apklausos rodo, kad išmaniųjų televizorių funkcijomis praktiškai niekas nesinaudoja. Vis dėlto įsigilinus nesunku suvokti, kam to reikia. Televizorių gamintojai spėja, kad per artimiausius metus žmonės vis mažiau žiūrės paprastos televizijos ir vis daugiau – internetu transliuojamo turinio.

Iš tiesų pasaulyje daugėja internetu vaizdą siunčiančių paslaugų. „Amazon”, „Comcast”, „Netflix” ir t.t. JAV beveik pribaigė įprastą kabelinę televiziją.

Atėjus 4K raiškos turiniui reikalai įprastiems transliuotojams dar pablogės. Internetu vaizdą siunčianti „Netflix” pažadėjo, kad nuo šiol kurs tik „Ultra HD” raiškos turinį, kurį ir transliuos. O televizijoms tai dar tolima ateitis.

Televizorių gamintojai pasirengė tam, kad netrukus vietoj antenų į juos bus jungiamas tik interneto kabelis. Ar ne metas tam rengtis ir mums?

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Arnoldas Lukošius

(6)
(0)
(2)

Komentarai (11)