Strategija, kuri padeda „Volkswagen“ tapti populiariausiu automobilių gamintoju pasaulyje  (0)

Ko reikia norint tapti populiariausiu automobilių gamintoju pasaulyje? Pastaraisiais metais dominuojantys „General Motors“ ir „Toyota“ koncernai naudojo skirtingus metodus, tačiau tarp jų dabar įsiterpė „Volkswagen“.

Vokiečiai jau senokai užsibrėžė tikslą – iki 2018 m. tapti automobilių pramonės karaliais. Vis dėlto jiems tai gali pavykti netgi anksčiau. Naujausi duomenys rodo, kad 2013 m. „Volkswagen“ pagal pardavimus aplenkė „General Motors“ ir atsidūrė antroje vietoje po „Toyota“.

9,73 mln. automobilių pardavęs „Volkswagen“ koncernas prieš „General Motors“ (9,71 mln.) laimėjo tik per plauką, tačiau nuo pirmosios vietos juos skiria 270 000 automobilių. Jeigu vokiečiai nori gauti karūną, jiems reikės ne tik pakartoti pernykštį rezultatą, bet ir rasti naujų ginklų.

Pramonės ekspertai įvardija penkis strateginius žingsnius, kurie padėjo „Volkswagen“ aplenkti „General Motors“:

1. Dėmesys lengviesiems automobiliams, ne visureigiams

„Toyota“ per pastarąjį dešimtmetį įrodė, kad lengvieji automobiliai yra svarbiausias faktorius skaičiuojant globalinius pardavimus ir tai skiriasi nuo situacijos JAV rinkoje, kur dominuoja visureigiai ir pikapai. Svarbu ir tai, kad JAV rinka nebėra didžiausia pasaulyje. Gamintojams kur kas svarbiau, kas darosi Kinijoje ir Indijoje. Be to, populiariausių pasaulyje automobilių dešimtuke „Volkswagen“ turi tris atstovus, o „General Motors“ – tik vieną.

2. „Audi“ įtaka

Nors „General Motors“ pasistengė ir atliko puikų darbą su „Cadillac“ marke, kuri reprezentuoja šį koncerną prestižinių automobilių segmente, tačiau kur kas didesnę įtaką „Volkswagen“ pardavimams padarė šiam koncernui priklausanti „Audi“ markė. Pastaroji yra antra šiame segmente, atsiliekanti tik nuo BMW – pernai „Audi“ pardavimai išaugo 8,3 proc., iki 1,58 mln. vnt.

Todėl „Volkswagen“ koncernui siekiant tapti lyderiu tarp visų gamintojų, „Audi“ yra iškelta užduotis iki 2020 m. būti populiariausia marke tarp prestižinių kompanijų. Nuo BMW juos skiria apie 80 000 automobilių, tad tikslas yra tikrai pasiekiamas.

3. Susitelkimas į Kiniją

„General Motors“ bando didinti įtaką Kinijoje, tačiau pernai svarbiausios jų naujienos buvo skirtos amerikiečiams, taip siekiant atremti „Ford“ konkurenciją. Vis dėlto vertinant pasauliniu mastu, dabar Kinija duoda didesnius dividendus.

„Volkswagen“ amerikiečiams „davė į kaulus“ ir Kinijoje, kur „General Motors“ tarp užsienio gamintojų pirmavo pastaruosius 8 metus. Vokiečiai čia padidino pardavimus 16 proc., o „General Motors“ 11 proc. priaugis pasirodė per menkas norint išsaugoti lyderio poziciją.

4. Ambicingų tikslų iškėlimas ir pasiekimas

Viena yra garsiai kalbėti apie planus, o visai kas kita yra juos pasiekti ir įgyvendinti numatytas strategijas. „Volkswagen“ įrodinėja, kad jų skambūs pareiškimai yra realiai įgyvendinami, todėl nemažai analitikų tiki, kad vokiečiams nereikės laukti iki 2018 m. ir jau 2015 m. pabaigoje jie gali tapti lyderiais pagal pardavimus.

5. Dominavimas Europoje

Nors „General Motors“ pirmauja JAV rinkoje, skaičiuojama, kad „Volkswagen“ koncernui priklausančios markės Europoje užima net 25 proc. rinkos. Pernai „Opel“ ir „Chevrolet“ Europoje užėmė apie 8 proc. rinkos, tačiau ateityje šis skaičius bus mažesnis, nes „General Motors“ atsisako „Chevrolet“ markės Senajame žemyne.

Tiesa, „Volkswagen“ pernai JAV rinkoje patyrė 7 proc. nuosmukį ir nebepatenka tarp 10 populiariausių automobilių gamintojų, tačiau tai jų neatbaido nuo investicijų Amerikoje. Per artimiausius metus „Volkswagen“ į projektus JAV investuos 7 mlrd. dolerių. Taip pat numatoma amerikiečiams pasiūlyti vidutinio dydžio visureigį.

Aut. teisės: delfi.lt

(4)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: