Švedai ties kelius, kurie perduos elektrą  (0)

Švedijos transporto administracija, inovatyvių sistemų vyriausybės agentūra ir energetikos agentūra patvirtino, kad skirs lėšas bandomiesiems keliams, kurie perduos elektros energiją sunkvežimiams, įrengti. Švedai neabejoja šių kelių nauda ateityje, bet viską peržvelkime nuo pradžių.

Elektros energija sunkvežimiui gali būti perduodama dviem būdais. Laidais esančiais virš kelio arba iš kelio dangos paviršiaus. Pirmuoju atveju sistema primintų naudojama troleibusuose, antruoju – tarp kelio dangos ir sunkvežimio liktų tarpas. Elektra būtų perduodama nuotoliniu būdu iš kelio paviršiuje įrengtų specialių elektros energijos šaltinių. Šios abi koncepcijos leistų sunkvežimiams elektrifikuotuose keliuose judėti naudojant vien elektros energiją.

Itin aktyviai tokiuose projektuose dalyvauja vilkikų gamintojas „Scania“. Švedai kol kas nėra apsisprendę kurią technologiją naudoti. Tad atliekami bandymai su jomis abiem. Realu, kad ateityje jos abi ir bus naudojamos.

„Scania“ kompanija jau ne pirmą dešimtmetį atlieka bandymus su elektra varomais sunkvežimiais ir yra įsitikinę, kad jau sukūrė dėmesio vertas transporto priemones, tad belieka jas praktiškai išbandyti šalies keliuose. Kartu su anksčiau minėtomis valstybinėmis institucijomis bendradarbiaujanti „Scania“ taip pat skirs dalį lėšų specialiam kelio ruožui tiesti. Šiame kelio ruože elektra varomi sunkvežimiai bus aprūpinami „degalais“ jiems judant. Toks kelias Švedijoje turėtų atsirasti jau kitąmet.

Ateityje „Scania“ elektrifikuos ir kelius vedančius nuo naudingų išteklių kasyklų iki gamyklų ar uostų. Jau dabar deramasi su didžiausiomis Švedijos kompanijomis dėl konkrečių kelių elektrifikavimo ir užtikrinimo, kad juose būtų vykdomi krovinių pervežimai.

Elektra gaunama iš laidų esančių virš kelio


„Scania“ kartu su „Siemens“ jau senokai bando sunkvežimius, kuriuose sumontuotos specialios sistemos, gebančios iš virš kelio esančių laidų įsisavinti elektrą ir perduoti ją elektra varomai sunkvežimio jėgainei.

Priešingai nei troleibusai, naujosios transporto priemonės nebus priklausomos nuo virš kelio kabančių laidų. Esant poreikiui, bus galima bet kada panaudoti dyzelinį variklį ir sukti į kelius, kur tokių sistemų nėra. Sistema montuojama ant sunkvežimio kabinos stogo ir tiekianti energiją iš laidų yra 2,6 m. pločio. Tai užtikrina nepertraukiamą energijos gavimą kuomet sunkvežimis laviruoja savo juostoje.

Šie sunkvežimiai yra testuojami 2 km. ilgio trasoje Gross Dolne šalia Berlyno, kuri priklauso „Siemens“ kompanijai.

Tokie sunkvežimiai ir jiems paruošta infrastruktūra efektyviausia būtų reguliariuose maršrutuose tarp gamyklų ar kasyklų ir uostų ar geležinkelių.

Elektra gaunama iš kelio paviršiaus


Bandomi autobusai ir vilkikai aprūpinti 2 m x 1 m dydžio elektros energijos kolektoriais, kurie įtaisyti po transporto priemonėmis. Jie perima energiją iš kelio dangoje įmontuotų elektros šaltinių.

Šiuos testus „Scania“ atlieka su kompanija „Bomberdier“. Badymai atliekami minėtos kompanijos bandymų centre Mannheine, Vokietijoje. Bevielis elektros perdavimas, kūrėjų nuomone, turėtų prigyti miestuose.

Po transporto priemone sumontuotas kolektorius gali priimti iki 200 kW elektros energiją, kuomet atstumas tarp jo ir energijos šaltinio yra iki 10 cm. Bandymu metu siekiama išsiaiškinti kokie yra energijos praradimai esant skirtingam kolektoriaus atstumui iki kelio paviršiaus.

Sodertaljeje, esančioje už 35 km. nuo Stokholmo, kur įsikūrusi „Scania“, planuojami elektrifikuoti kelią, kuriame intensyvus autobusų eismas. Elektrifikuotas kelias bus suskaidytas į penkias sekcijas, o bendras jų ilgis sieks 200 m. Elektra varomas sunkusis transportas važiuodamas pro vieną segmentą galės pasikrauti elektros energijos, kurios užteks iki kito elektrifikuoto segmento.

Saugumas


Po transporto priemone yra specialūs sensoriai, kurie aktyvuoja energijos perdavimą. Jis galimas tik tada kai kolektorius ir elektros perdavimo linijos yra pakankamai arti vienas kito. Kuomet ant kelio būna pėstieji ar kiti eismo dalyviai, energijos perdavimas nevyksta.

Aut. teisės: Cargonews.lt
Cargonews.lt

(11)
(0)
(1)

Komentarai (0)