Elektroninės stabdžių sistemos: prieš 30 metų ir dabar  (0)

Praėjo 30 metų nuo tada, kai buvo pradėta elektroninių stabdžių sistemų gamyba. Nuo 1984 metų ši technologija, kuri jungia tiek ABS (antiblokavimo sistema), tiek ir ESC (elektroninės stabilumo kontrolės sistema), nuolatos tobulinama ir yra viena svarbiausių gyvybes saugančių sistemų kelyje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pirmoji ABS stabdžių sistema, sauganti ratus nuo užsiblokavimo, Vokietijos Frankfurto mieste esančioje „Continental“ gamykloje buvo pradėta gaminti 1984 metais. Ji tapo bazinės „Lincoln Continental“ ir „Ford Scorpio“ automobilių įrangos dalimi. Tuo metu sistemos komponentai svėrė net 11,5 kilogramų.

Tačiau jau po 11 metų šios įrangos svoris sumažėjo iki 2,7 kilogramų. O 2 000 metais buvo pristatyta lengviausia pasaulyje, vos 2 kilogramus sverianti ABS sistema. Papildomai 300 gramų svėrė ESC stabilumo kontrolės modulis – jis taip pat buvo lengviausias pasaulyje.

Dabar šie komponentai yra ne tik itin lengvi, bet ir kuriami moduliniu būdu. Tai leidžia gamintojams tą pačią sistemą pritaikyti tiek motociklams, tiek mažiems automobiliams, tiek ir itin sudėtingų technologijų reikalaujantiems sunkvežimiams. Iš viso per 30 metų buvo pagaminta net 250 milijonų šių elektroninių stabdžių sistemų, kurios surenkamos ne tik Frankfurte, bet ir Japonijoje, Belgijoje, JAV, Kinijoje ir Brazilijoje esančiose gamyklose.

ABS ir ESC padeda išvengti avarijų

Papildomai prie ABS, elektroninė stabilumo sistema ESC apsaugo automobilį nuo slydimo pačioje jo užuomazgoje ir leidžia išlaikyti mašiną kelyje. Taip sumažinamas šoninio smūgio į pakelėje esančias kliūtis pavojus. Pasak draudimo statistikos duomenų, tokie atvejai sudaro beveik penktadalį tragiškai pasibaigusių eismo įvykių.

Draudimo įmonės „Allianz“ atlikto tyrimo išvadoje skelbiama, kad būtų išvengta ketvirtadalio sužeidimais ir net 40 procentų mirtimi pasibaigusių eismo įvykių, jei į juos patekusiuose automobiliuose būtų buvusi sumontuota ESC sistema. Šios elektroninės stabdžių saugos sistemos taip pat labai praverstų apsaugoti motociklus nuo avarijų. Jei visuose motocikluose būtų sumontuota ABS, būtų išvengta dešimtadalio sužeidimais ar mirtimis pasibaigusių eismo įvykių.

ESC privaloma Europoje, JAV ir Azijoje

Įstatymų leidėjai Europoje, JAV ir dalyje Azijos šalių pripažino ESC sistemos veiksmingumą ir priėmė atitinkamus įstatymus. Nuo 2014 metų lapkričio mėnesio visi Europoje pirmą kartą registruojami nauji automobiliai privalės turėti bazinę ESC įrangą. Nuo 2012 metų JAV ir Pietų Korėjoje registruojami iki 4500 kilogramų svorio automobiliai taip pat privalo turėti šią sistemą.

Be to, šiuo metu 70 procentų Vokietijoje važinėjančių automobilių ir 87 procentai pernai šioje šalyje registruotų automobilių turėjo ESC sistemą. O nuo 2017 metų visi Europos Sąjungoje registruojami virš 125 cm³ darbinio variklio tūrio motociklai privalės turėti bazinę ABS įrangą.

Vairuotojų pagalbinių sistemų pagrindas

Elektroninės stabdžių sistemos ne tik užtikrina aktyvų automobilių ir motociklų saugumą, bet ir yra vairuotojo pagalbinių sistemų pagrindas. Pavyzdžiui, pagalbinė avarinio stabdymo sistema, užtikrinanti didesnę stabdymo jėgą kritinėje situacijoje, taip pat aktyvi greičio palaikymo sistema, automatiškai be vairuotojo stabdanti automobilį, naudoja elektroninės stabdžių sistemos siunčiamus duomenis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(10)
(6)
(4)

Komentarai (0)