Lietuvės išradimas laimėjo prestižinę JK premiją ir gali stipriai pakeisti gyvenimo įpročius  (10)

Solveiga Pakštaitė, Brunelio Pramoninio dizaino ir technologijų universiteto (JK) studentė, laimėjo 2014 metų prestižinę Jungtinės Karalystės Džeimso Daisono (James Dyson), garsaus britų išradėjo ir verslininko, premiją.

Jos konkursui pasiūlytas išradimas pavadintas „Bump Mark“ – tai maisto galiojimo trukmės etiketė, kuri pasikeičia, kuomet ja pažymėtas maistas tampa nebetinkamu naudoti. Ši etiketė – tai mažytis želatinos maišelis, tvirtinamas tiesiai ant maisto įpakavimo. Pakanka per jį perbraukti pirštu, ir aišku, ar maistą pakuotėje dar galima vartoti – jeigu šios etiketės paviršius lygus – viskas tvarkoje. Jeigu joje jaučiasi atsiradę sukietėjimai – geriau nerizikuoti. Iš čia kilęs ir Daisono konkursui pasiūlyto išradimo pavadinimas, reiškiantis žymę „su kalneliais“. Želatina – tai proteinas, ir jis sensta tokiu pat greičiu, kaip ir įvairiausias maistas, turintis proteinų – pienas, sūris ar mėsa. Ar maistas nesugedęs bus galima patikrinti ir jį perkant, nežiūrint į paprastai mažu šriftu ar apsitrynusiomis raidėmis parašytą galiojimo laiką.

Tokia etiketė parodys galiojimo laiką tiksliau, nei nurodyta data, nes želatina sens tokiu pat greičiu, kaip ir maistas, todėl, jei pakuotė buvo laikoma netinkamomis sąlygomis, ši etiketė tai parodys, nors gamintojo nurodytas laikas gali būti ir nepraėjęs.

Solveigai ši idėja kilo, kuomet ji kūrė inovacijas, galinčias pagelbėti akliesiems, tačiau akivaizdu, kad šis išradimas tiks ne tik jiems.

Dabar Solveiga Pakštaitė tobulina savo išradimą ir rengiasi kitam, tarptautiniam, Daisono konkurso etapui.

Aut. teisės: MokslasPlius
MokslasPlius

(97)
(0)
(97)

Komentarai (10)