JAV susidomėjo Klaipėdos SDG terminalu

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Katė 2015-02-26 20:30
Nesuprantu. Lietuvoje dujų suvartojimas drastiškai mažėja (vien per praėjusius metus krito 6%) didžiausias vartotojas Achema iš terminalo pirkti nenori, nes ten dujos trečdaliu brangesnės už Gazprom vamzdį ir visada bus brangesnės dėl siaubingo to terminalo aptarnavimo mokesčių, tai kur tas dujas Lietuvoje iškiš? Ar mus privers prievarta pirkti, kaip prie Smetonos valdininkai privalėjo supirkti iš ūkininkų žąsis?
hamann 2015-02-26 20:49
o manai, gazprom dujos būtų atpigę, jei bebūtų sdg pastatę? Jei ne sdg pirktume dabar dujas dvigubai brangiau iš rusų. beto gi neaišku už kokią kaina US parduos. Aš asmeniškai mielai mokėčiau už dujas tais keliais centais brangiau, vien dėl to kad nepirktume jų iš rusijos, tegul springsta jie savo dujom.
Creatium 2015-02-26 23:30
Toliau mažėjant dujų suvartojimui, ilgainiui Lietuva taps pajėgia dujomis aprūpinti visą Baltijos regioną, taip pat jau netolimoje ateityje galėsim dujas tiekti į Lenkiją, Ukrainą ir kt. Dėl dujų kainų jau parašė narys aukščiau. Jeigu ne terminalas, tokių mažų Gazprom kainų nė su žiburiu nematytum. Plius nepamiršk, kad dabar kaina yra dar labiau sumažėjusi dėl kompensacijos išmokėjimo. Lietuva yra giriama visame pasaulyje už SGD terminalo projektą, mūsų patirtimi nori remtis daugelis šalių. Kodėl jūs to nesugebėt ir nenorit sugebėt pamatyt?
Arns 2015-02-27 10:06
Creatium, jo, tieksim Lenkija baigia pasistatyti savo terminalą, tik jie ne laivą statosi, o ant kranto rengia infrastruktūrą. Estai vis derinasi prie Suomijos, tie renkasi ilgai, bet jei bus ekonomiškai naudinga,pasistatys (estų atstovai jau pasakė, kad mūsų terminalas per toli stovi, tad juo nesinaudos (t.y neprašys kad jiems į jų uostą atplaukęs pabūtu išdujinimo stotim)). Į Ukrainą nėra dujotiekio, o jei plauksi tiesiogiai, tai Juodoji jūra laivu - toliau nei važiuotam, ant vilkiko laivą siūlysi nugabenti?
sub 2015-02-27 12:31
Tu, kaip visada viską žinai, tik tokie paspėliojimai vaikiški, kas bus jeigu bus. Gal faktais pradėk rašyt. Bent pagalvojai kik su fūra tų dujų nuveš ir kiek su laivu, yra skirtumas? Antras klausimas, kad pigiau: transportas oru, žeme ar vandeniu? Gali neatsakinėt, nes vistiek rasi prie ko prikibti savo spėlionėm.
bmk1245 2015-02-27 13:20
Heh... Arns kaip visada viską piešia pačiomis juodžiausiomis spalvomis Įdomu, ką Arns pasakytų apie Rusijos planus paleisti SGD terminalą (pajėgumas - 3.3 mlrd m per metus - kiek mažesnis nei maksimalus Klaipėdos SGD terminalo) Kaliningrado srityje jau 2017-ais?
Arns 2015-02-27 13:33
bmk1245, pats pasidomėk, dar 2012 m. Kaliningrado sritis per metus sunaudodavo 2,7 mln kubinių metrų dujų,tad jei jie modeliuoja jog Lietuva per savo dujotiekį nebepraleis iš viso dujų, jiems to terminalo tiek kiek ir reikia. Kame problemos?
kionig 2015-02-27 14:15
Tikrai sugriaus rožines iliuzijas? Tegu tik statosi tuos savo terminalus, juk ne už mūsų pinigus. O kal dar pradės eksploatuoti.. Daug vandens nutekės ir nieko baisaus nenutiks mūsų terminalui. Kas norės, tas tegu perka per mus arba tegu perka iš rusų, na arba investuoja į savąją energetinę nepriklausomybę nuo kremliaus. Tu, manai, kad čia kažką išgąsdinsi kad dar keli nusprendė pasistatyti terminalus? Aš suprantu, kad tokius individus kaip "katė" išgąsdintum kremliaus propaganda..
sub 2015-02-27 14:50
Arns jei tik turėčiau iliuzijų, bet ne rau jas sugriaut. Pagal tave, parašė spauda apie kaimynus ir bac jau stovi terminalai vandenį ir ant kranto ☺ O kaip su sekančiais mano klausimais apie dujų pervežimą. neradai info, ar aš visdėlto neklydau? Keista, į patogesbius klausimus greit atrėži su spaudos iškarpom. Ir dar keisčiau, kad temose apie rusiją tas pats šalyinis propagandinis, o čia jau tiesą rašo?
immortallt 2015-02-27 14:59
Lietuvos SGD terminalas veikdamas pilnu pajėgumu aprūpintų pilnai visų trijų Baltijos šalių rinkas. Apribojimai yra vamzdynai. Lenkija apsirūpins būtent IKI TREČDALIO. Saugojimas ir transportavimas du skirtingi dalykai. Dujų atgabenimas iki terminalo - tai virš mėnesio trunkantis procesas geriausiu atveju. Nestovi laivai ir nelaukia, kol tu užsakysi ir neplaukia pas tave. Tam sudaromos eilės ir grafikai.
sub 2015-02-27 15:18
Būtent, laivas neatplauks taip greit kaip fūra gali atvažiuoti. Bet kiekiai ir kainos pergabenimo skiriasi kardinaliai. Ką bandau jam įrodyti, o jis tik į sau patogesnius klausimus atsakinėja.
Arns 2015-02-27 18:36
nuleidžiant sub eilinius kliedesius, man praeina kai kurių mintys, kad jei visos šalys ruošiasi statytis savo terminalus ar sako nebent lietuviškasis tinka dujų vežimui, bet tik ne kaip terminalas (jiems), ir toliau kliedima kaip jis svarbus aprūpinant dujomis visas Baltijos valstybes ir dar Ukrainą
Vytax 2015-02-27 23:43
Estai iš mūsų dujas jau perka. Dujoms saugoti jie naudoja latvių Inčukalnio saugyklą. Terminalo jie nestatys, nebent tik nedidelę saugyklą laivybos reikmėms.
Kadras 2015-02-28 00:35
Arnai arnai, nejaugi taip nepatinka Lietuvos nepriklausomybe? Tavo ziniai jau 3 Estu kompanijos pasirase metams sutaris, del duju pirkimo is SGD
trapecijus 2015-02-28 18:51
Arns, o po tipo straipsnių instrukcijos neleidžia komentuot? O taip tamstos komentaro tikėjaus. Juk galėtum ''faktais'' atremt visą straipsnį ir niekam nekiltų abejonių, kad ne už 30 rublių dirbi, o savo nuoširdžia nuomonę dėstai...
sub 2015-03-02 10:50
Arns eilinį kartą tau kliedesiai, o pats rimtesnių argumentų ir nepateikiai. Apart iš palubių, kad laikraštis parašė, žiū jau stovi terminalai aplink Baltiją.
immortallt 2015-03-02 11:00
LNG terminalas gerai vien dėl to, kad krovininiai laivai pro čia dažniau rinksis plaukti. Ką jau kalbėti, kad visisškai ramūs dėl dujų užsukimo galime būti. Taip pat įgyjame svertą dėl dujų tiekimo Kaliningradui. Žinoma, Rusija nebegali kelti kainų ženkliai aukščiau nei rinkos. Nebegali naudoti kaip politinio įrankio. Ateityje, tinkamai išplėtojus infrastruktūrą ir pakeitus valdymą Inčukalno saugykloje, dujų kainą dar labiau galima numušti, nes vasarą LNG dujos Londono biržoje ir po 150$ eina, šią vasarą nenustebčiau jei ir žemiau 130$ kris, nes turėtų būt neblogas perteklius, o laikyti ilgai žiauriai neapsimoka. Taip pat terminalo kaštai daugiausia yra fiksuoti, prie didesnių kiekių jie sumenksta. Jungtys su Lenkija padėtų tuos kaštus padalinti ant platesnės bazės ir dirbtų pelningai. Taip pat LNG dujos sumažinti turėtų kainas CNG transporto priemonėms (pagrinde autobusams), nes nereikės atskirai to daryti. CNG transporto priemonės gan populiarios JAV (populiariau nei LPG).