Norvegija paspringo elektromobiliais: bus mažinamos lengvatos  (4)

Kone ketvirtį naujų įregistruotų automobilių varo elektriniai varikliai. Tokia Norvegijos statistika. Tačiau ekologišką transportą skatinanti šalies valdžia spaudžia stabdžius, nes net jai tai tapo per brangu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Daugiau nei prieš trejus metus Norvegijos valdžia nusprendė, kad pats laikas pratinti gyventojus prie elektromobilių. Tokioms transporto priemonėms panaikinti automobilio bei pridėtinės vertės mokesčiai, naują mašiną Skandinavijos šalyse pabranginantys vos ne dvigubai.

Oslas tikėjosi, kad per 6 metus dėl tokių lengvatų šalyje bus nupirkta bent 50 tūkst. elektromobilių ir oras taps gerokai švaresnis. Jis gal ir švarėja, tačiau valdžios planuotą elektra varomų automobilių skaičių norvegai jau įsigijo ir perka juos toliau.

Vyriausybė susiėmė už galvos: vien praėjusiais metais dėl jos pačios nustatytų lengvatų iždas negavo nuo 3 iki 4 mlrd. kronų (355–470 mln. eurų). Norvegija – turtinga šalis, tačiau ir joje tokios sumos šiaip nesimėto.

Be to, lengvatomis pradėta piktnaudžiauti – jomis naudojasi net ir tie norvegai, kurie pinigų šiaip nestokoja. Todėl visai ne keista, kad pastaruoju metu vienas perkamiausių modelių yra ne kuris nors eilinis elektromobilis, o „Tesla Model S“.

Beje, ši JAV kompanija „Tesla Model S“ automobilį Europoje pirmiausia ėmė pardavinėti trijose šalyse – Olandijoje, Šveicarijoje ir, žinoma, Norvegijoje. Jo kaina prasideda nuo 73 tūkst. eurų.

Todėl dabar Oslas nusprendė nuo 2018 metų elektromobilių savininkams nustatyti 50 proc. automobilio mokesčio tarifą, o nuo 2020-ųjų jie bus priversti mokėti 100 proc. Tiesa, šis mokestis nėra pernelyg didelis – apie 430 eurų per metus.

Užtat valdžios planai sugrąžinti pridėtinės vertės mokestį elektromobiliams gerokai svaresni finansiniu požiūriu.

Tiesa, dar svarstoma galimybė tokių transporto priemonių pirkėjams pasiūlyti kompensaciją, tačiau fiksuoto dydžio.

Todėl pirkdami brangiausius modelius norvegai turės gerokai daugiau pakloti iš savo kišenės. („Spiegel.de“, LR)

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(36)
(2)
(34)

Komentarai (4)