Kinai siūlo tiesti 5 300 km ilgio geležinkelio liniją per Amazonės džiungles  (3)

Kinams savo šalyje statomų gigantiškų vandens užtvankų, geležinkelių ir megapolių negana. Kinai galanda peilius kur kas ambicingesniems projektams kitose šalyse. Naujausias kinų užmojis – nutiesti 5,3 tūkst. km ilgio geležinkelį per Amazonės džiungles.

Šio projekto pristatymą Pietų Amerikoje šią savaitę kuruos Kinijos premjeras Li Keqiangas, skelbia „The Guardian". Geležinkelio linija turėtų prasidėti Açu Port (netoli Rio de Žaneiro Brazilijoje) ir per Boliviją nusidriekti iki vakarinės Peru pakrantės. Geležinkelis būtų tiesiamas džiunglėmis, pelkėmis, dykumomis ir kalnais.

Ši kinų idėja primena XX a. aštuntajame dešimtmetyje Brazilijos nutiestą 4 tūkst. km ilgio Trans Amazonijos (TransAmazonica) kelią. Kelio tiesimo darbai atokiose džiunglėse buvo ypač sunkūs, o kai kurie šios magistralės ruožai ne vieną dešimtmetį išbuvo neasfaltuoti. Ir mūsų laikais šis kelias – ne rožėmis klotas, tačiau toks kelias – geriau nei jokio.

Savaime suprantama, nutiesta automagistralė žemynui ne tik naudinga. Šiuo keliu verteivoms patogu privažiuoti prie Amazonės miškų ir išvežti iš jų medieną. Panašiai būgštaujama ir dėl Trans Amazonijos geležinkelio magistralės. O pagrindinė jos paskirtis būtų pramoninė – naftos, geležies rūdos ir kitų išteklių gabenimas, kuris atpigintų šių žaliavų kaštus.

Priminsime, kad Kiniją domina ir tarpžemyninio vandens kanalo Nikaragvoje projektas. Infrastruktūrinių užmojų Kinija turi ne tik Pietų Amerikoje, bet ir kituose žemynuose: geležinkelių linijos Rytų Afrikoje, naftos gavybos projektai Sudane ir Nigeryje, jau aprašyta Trans Azijos geležinkelio magistralė ir kt.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(17)
(6)
(11)

Komentarai (3)