Nauja „Facebook“ apgavystė, kuria patikėjo ir lietuviai  (5)

Pasidalink nuotrauka, pamėk puslapį ir parašyk komentarą: „Ačiū“. To užtenka, kad taptum dalyviu loterijos, kurioje net 500 laimingųjų laimės galimybę visą gyvenimą nemokamai skraidyti „Virgin“ avialinijomis. Skamba įtikinamai?

Tik neužkibkite: tai – eilinė gerbėjų viliojimo akcija socialiniame tinkle „Facebook“. Skelbėjo profilyje aiškinama, esą tai – pasaulinės avialinijų kompanijos „Virgin“ akcija, paskelbta dėl to, kad avialinijos jau aptarnavo 100 mln. klientų. Laimėtojus žadama paskelbti liepos 11 dieną.

Tačiau apsilankius šiame profilyje nesunku suprasti, kad visa tai – tik eilinė apgavystė. Visų pirma, profilis įkurtas vos prieš dvi dienas ir turi tik 16 tūkst. gerbėjų. Atsikvošėkite: „Virgin“ grupė vien darbuotojų turi per 50 tūkstančių. Be to, profilis neturi patvirtinimo ženklo (šalia pavadinimo turėtų būti varnelė mėlyname fone), o jo pavadinime yra bereikalingas taškas.

Patvirtinimo ženklą turintis tikrasis „Virgin“ profilis „Facebook“ yra surinkęs per 283 tūkst. gerbėjų, o, pavyzdžiui, Australijos padalinio profilis turi per 500 tūkst. gerbėjų.

Antra, fiktyviame profilyje tėra vienintelė žinutė – skelbimas apie neįtikėtiną akciją. Ar neprimena nigeriečių laiškų, kviečiančių atsiimti laimėtą milijoną?

Trečia, save gerbianti kompanija susitvarkytų profilio aprašymą. Šiuo atveju lankytojai mato vienintelį sakinį: „Gaukite savo atostogų paketą (galioja ribotą laiką).“

Nepaisant akivaizdžių sukčiavimo ženklų, tūkstančiai socialinio tinklo narių „užkibo“ ir dalijasi, komentuoja bei „laikina“ fiktyvų puslapį. Vien per keliolika minučių, kol buvo rašomas šis straipsnis, gerbėjų skaičius ūgtelėjo daugiau nei tūkstančiu, o nuotraukos pasidalijimų skaičius jau viršija 50 tūkstančių. Tarp profilio gerbėjų galima rasti ir ne vieną lietuvišką pavardę.

Belieka tikėtis, kad „Facebook“ atsižvelgs į didelį patiklių internautų skaičių ir nutrauks žinomos kompanijos reputacijos teršimą bei profilį užblokuos. Kol sukčiai nesugalvojo jo pervadinti, ištrinti turinio ir parduoti apgaulingu būdu surinktų gerbėjų minią.

Beje, „Facebook“ galima rasti dar vieną neseniai įkurtą panašų profilį – „Virgin Airlines.“, kuris turi per 40 tūkst. gerbėjų, bet nėra paskelbęs nei vieno pranešimo. Panašu, kad anksčiau analogiška „akcija“ buvo paskelbta šiame profilyje ir jos laimėtojai jau „išrinkti“.

Moralas: jei internete atradai neįtikėtinai skambančią akciją, įsitikink, kad ją tikrai paskelbė egzistuojanti kompanija.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(41)
(5)
(35)

Komentarai (5)