Spėkime ateitį: jau 2030 m. automobilių vairavimas bus nelegalus, o vairavimo mokykloms ateis galas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Auksine Logika 2015-08-14 16:15
O as prognozuoju kad iki 2030 metu musu monarchai dar labiau nustekens Lietuvele taip kad net visas sitas 3mln gyventoju kaimas neipirks nei vieno automobilio
mobilunkas 2015-08-14 16:40
manau kad draudimas vairuot automobili atsiras praejus 20 metu po paskutinio isleisto vairuojamo automobilio, tad tikrai ne 2030, apie 2050 galima butu galvot. bet kitas dalykas,ka daryt su turistais is besivystanciu saliu? jie gi nevazines su savaime vairuojanciais motocikliukais, motoroleriukais, ar dviraciais
ISG 2015-08-14 16:58
Nu tai atskiros salys priimines tokius istatymus, savaime suprantama,kad kokiam bangladeshe dar 200 metu visi vazines su masinom patys...
cavalier01 2015-08-14 16:59
O kam tau tas autonominis automobilis, jeigu jis autonominis ? Pasipuikuoti prieš kitus ? Manau per tiek metų bus peraugta automobilių nuosavybės tradicija, ypač dėl aplinkosaugos. Logiškiausias sprendimas - programėlė išsikviesti automobilį, kuriuo pricincipu šiuo metu veikia sparčiai auganti Uber. Už itin patrauklią kainą(išlaikymas kainuos tik tiek, kiek įkrovimas elektra) būsi nuvežtas ten, kur reikia. Visomis prasmėmis neapsimokės turėti savo autonominio automobilio.
Laurynas19 2015-08-14 17:17
Dirbu automobilių gamybos industrijoje, ir tikrai dar niekas viešai nekalba apie masinę autonominių automobilių gamybą ar sistemų diegimą. Google jau nemažai pasistūmėjo šioje srityje, tačiau kaip mobilunkas ir minėjo, greičiausiai turės praeiti bent 15metų nuo paskutinio pagaminto automobilio be autonominės sistemos, iš savo patirties (kaip viskas vyksta) galiu spėti jog dar bent 10metų bus gaminami reguliarūs automobiliai, dar pridėkim tuos 15 eksplotavimo metų, tai optimistiškai žiūrint self drive cars ir drauimas vairuoti turėtų būti neanksčiau nei 2050m. Ir tai tik kokioje Vokietijoje, belgijoje ar kaikuriose JAV valstijose.
MindaugasV85 2015-08-14 19:34
Po 20 metų nebebus kur važiuot, nebent plaukt.
Talkatif 2015-08-14 20:00
Net kelis kartus paminėta kažkokia, visai ne į temą, šūdparduotuvė. Ką čia tuom blevyzgom reklamuojat? Naują, dar teisėsaugos neužregistruotą, kokaino pakaitalą? Be piločiai auto plis. Bet visiškai atsisakyt atsakingo operatoriaus žmogaus, dar ilgai ilgai net nebus blaivia galvą galvojama. Dėl daugelio priežąsčių. Dėl robotų autonomijos baimės, dėl žmogaus noro viską kontroliuoti, dėl technikos klaidų tikimybės, dėl visiškai nepilotuojamos infrastruktūros brangumo. Iki šiol metro mašinistai sėdi ir "vairuoja", nors senai techniškai jie nereikalingi. Straipsnis visumoj kvailas. Bet už įdėją taip originaliai pasireklamuoti malonumų prekių parduotuvę - medalis. Itikino, kad miltukai puikūs.
bahuriux 2015-08-14 20:13
Šaunuolis, kad pasakei tiesą. Mano komentarus trina, be paaiškinimo, pvz po 'eGzpertų' patarimų kokio brando namų buitinį šūdą geriau nusipirkti. P.S. Rimtai svarstau gal išsitrinti savo accountą iš šito ***portalio, dar neapsisprendžiau bet turbūt, jau greit.
Talkatif 2015-08-14 20:24
Karts nuo karto jie vis ką nors įdomaus išmeta. O kitu metu, šiaip patrolint ne toks hardcoras kaip didieji portalai.
Kadras 2015-08-14 20:40
Na pries rasant gal nors kiek pakeliauk arba nors pasidomek realia situacija? Kopenhagoje jau senai yra metro, kur nebera masinistu, o viskas automatizuota. https://www.youtube.com/watch?v=7_eiOuQ6R08 Paryziaus metro https://www.youtube.com/watch?v=QoH-2g-j59A Modernus konteineriu terminalai, jau senai yra automatizuoti https://www.youtube.com/watch?v=_mLqWbB2CSY
cavalier01 2015-08-14 21:31
Apie kokias technikos klaidas tu čia kalbi, kai dėl žmonių klaidų žūsta tūkstančiai keliuose ? Ar bent domėjaisi, kaip stipriai sumažintų avarijų skaičių tokie automobiliai ir kokiu tikslumu jie dirba ?
Shinigami 2015-08-14 21:33
Kai bus sukurtas autopilotas automobiliams jis išplis labai greitai. Todėl kad: 1) Automobiliams su autopilotu nebereiks vairuotojo, bus galima smarkiai atpiginti taksi paslaugas. Kurios taps pigesnės nei pačiam išlaikyti automobilį. Ekonominės priežastys. 2) Naudojant taksi su autopilotu bus galima efektyviau išnaudoti automobilius. Tai yra kol vienas dirba kitas gali tuo automobilių naudotis. Tai smarkiai sumažins stovėjimo aikštelių reikalingumą. Sutaupome brangu miesto plotą ir galima įrengti daugiau žaliosios erdvės. 3) Bus galima sukurti programėles kurios leis organizuoti kelių skirtingu asmenų važiavimą vienu metu tuo pačiu automobilių. Nes norintis kažkur nuvažiuoti telefone nurodysi savo tikslą, pagal GPS nustatys tavo buvimo vietą ir suplanuos tavo greičiausia maršrutą. Tada pagal šiuos duomenys bus nuspręsta ar tau atsiusti nauja automobili ar geriau automobili kuriuo kažkas jau važiuoja ta pačia kryptimi. Teikiant pirmenybe ta pačia kryptimi važiuojantiems automobiliams. Taip sumažinant automobilių kiekį gatvėse. Taip pat turint bendra duomenų apsikeitimo bazę tarp tokių automobilių bus galima planuoti maršrutą ne tik pagal atstumą, bet ir pagal konkrečių metu tomis gatvėmis važiuojančių automobilių kiekį. Ir maršrutą suorganizuojant taip, kad nesusidarytu kamščiai. Tai leis sumažinti automobilių kieki mieste. Kas leis išvengti kamščių ir taip sutaupyti laiko. O laikas yra pinigai. 4) Autonominiai taksi galės organizuoti ne tik savo maršrutus, bet ir baterijų pakrovimą, kad nesustotu viduryje kelio pasibaigus energijai. Bei patys automatiškai galėtu pasikrauti krovimosi stotelėse. Taip pakeičiant vidaus degimo varikliais varomus automobilius. Kas sumažins tarša mieste. O mažesnė tarša mieste reikš sveikesnį gyvenimą. Sveikesnis gyvenimas reikš mažesnes valstybės išlaidas gyventojų gydimui. Todėl tokie automobiliais bus subsidijuojami valstybės lėšomis. Kas jų paslaugas dar labiau atpigins. 5) Autonominiai autonominiai automobiliai leis efektyviau organizuoti eismą, mažiau automobiliu keliuose. Mažiau klevo lapu keliuose. Kas leis optimizuoti automobilių greitį ir tuo pačių sumažinti ar iš vis panaikinti autoavarijas. Mažiau avarijų, mažesnės gydymo išlaidos valstybei. Efektyvesnis eismo organizavimas - mažiau gadinami keliai. Vėl sutaupoma pinigų kelių tvarkymui. Dėl šiu priežasčių automobiliai su autopilotu turėtu smarkiai išplisti ir jie turėtu būti visuomeninės paskirties, o ne privatus (nebent esi turtingas asmuo). Kadangi autonominiais automobiliais naudotis bus pigiau nei išlaikyti asmenini automobilį tai asmeninių automobilių pardavimas ir išvežimas į trečio pasaulio šalis turėtu suaktyvėti. Kas iš šalies rinkos pašalins vairuojamus automobilius. Žinoma, vairuojami automobiliai nebus greitai uždrausti, nes bus asmenų prisirišusių prie vairavimo ir nenorinčių jo atsisakyti. Bet laikui bėgant, dėl ekonominio spaudimo tokių asmenų turėtu sumažėti. Kol jų kiekis taps labai mažas ir tada bus galima uždrausti vairuojamus automobilius.
Kibirelis 2015-08-14 22:58
Gerai sutinku su visom tom autonomijom, autopilotais ir saugumais. Bet niekaip nesuprantu, kam reikia uždrausti vairuoti pačiam. Aš manau, kad ir taip didžioji dalis žmonių pereitų prie tokių automobilių, liktų tik tikri automobilių mėgėjai. O kas liečia saugumą, reiktų padaryti dydeles baudas, už bet kokią avarija, jei autonominiai automobiliai išties bus tokie saugūs, ir tada liks vairuoti tik atsakingi automobilių mėgėjai. Aš tikrai nelaukiu tokio draudimo.
ISG 2015-08-14 23:08
Tokioj saly kaip lietuva, nei vienas siuo metu esantis gyvas sito dalyko nepamatys - 100%. Taip kad galim buti ramus - baronkos bus musu rankose
normas 2015-08-15 00:37
To Shinigami. Galesi sestis i ta bendra pakeliui vaziuojanti taksi su kokiu zudiku ar siaip banditu, o zmonele isleist i darba su prievartautoju vaziuojanciu i ta pacia puse, bus tikrai "labai saugu"
Justas777 2015-08-15 00:56
Mieli technologijos.lt adminai, gal nebekiskit uzsakomuju straipsniu ir nebemenkinkit savo gero uztarnauto vardo, jau geriau darykit kaip ir anksciau, kad visi norintys paaukotu pinigu jeigu nebesugebat issilaikyt..kam tokie straipsniai idomus?
immortallt 2015-08-15 01:08
Vaziuiti su pakeleiviais - pasirenkama opcija. Uzdrausti kai kuriuose megapoliuose bent centre gal dar ir iki 2030. Kodel? Nes palieka automobilius, sukuria kamscius. Jei eliminuoji is keliu masinas, gali stipriai padidinti saugu greiti, o sankryzas iveiks be pristojimo, nebeliks kamsciu. Su tokiu siauru mastymu dauguma toli neisit. Kaip ten vienas stekenamas, taip ir jus prisijungsit. Tuo tarpu as gyvenu sau kuo puikiausiai is algos vienos konsultacines imones ofise.
Shinigami 2015-08-15 08:11
O autobusai ir traukiniais nebijai važiuoti? Ten gal koks psichopatas gali už jo važiuoti ir tave pripjauti. Žinai, kažkaip nemačiau draudimo psichopatas vaikščioti gatvėmis. Tai nebijai eiti gatve? Gal koks psichopatas iš paskos nuseks? Ir už kampo pripjaus. O šiaip tai, visi autonominiai automobiliai važiuoja pagal iš anksto numatyta keleivio maršrutą. Kuri jis numatė savo telefone. Jau dabar nori panaikinti anonimines telefonu korteles, tai jei jas panaikins iki autopilotu išleidimo, visi kurie važiuos autonominiais automobiliais jų asmenybė bus žinoma. Antra, kadangi važiuoja iš anksto numatytu maršrutu, nusukti į pakraštį negali nei vienas keleivis. Ir šiaip, paranojikai kaip tu galės vairuoti paprasta automobili, kol jų neuždraus. O kai juos uždraus galės nusipirkti asmenini autopiloto valdoma automobili. Arba važiuoti viešu automobilių tik rezervavus visas jo vietas. Kodėl ateityje bus uždrausti rankiniai automobiliai? Jau apie tai esu užsiminęs, nors ir netiesiogiai. Visi autonominiais automobiliai (visuomeniniai ir privatus) bus prijungti prie bendros miesto duombazės tam, kad butu galima planuoti eismą miesto gatvėmis. Tai yra suplanuoti maršrutą atsižvelgiant į atstumą ir kelių apkrovas, kad butu kuo mažiau kamščių. Kad tai butu galima suplanuoti reikia kad visu automobilių važiavimo greičiai ir persirikiavimas eismo juostose butu žinomi iš anksto. Žmogus taip tiksliai automobilio nesugebės vairuoti. Vadinasi, žmogaus vairuojami automobiliai, sudarytu kintama faktorių kurio nebūtu galima nuspėti, todėl nebūtu galima optimaliai organizuoti eismo. O tai sudarytu kamščius ir griautu miesto eismo infrastruktūrą. Todėl vairuojami automobiliai turės būti uždrausti. Kad nemaišytu eismui. Kaip kai kurie vairuotojai kurie nesilaiko KET rėkia kad vairuotojai kurie laikosi KET maišo eismui nes važiuoja leistinu greičių, o ne pagal 'eismo srautą", taip išplitus autopilotui, vairuojami automobiliai trukdys eismo srautui ir turės būti uždrausti. Justas777 kas tave paskyrė dievu kad gali spręsti kuriuos straipsnius dėti į technologijas, o kuriuos ne? ISG, Lietuvoje kaip tik pamatys. Kodėl? Nes Lietuva yra ES narė, o tokias naujoves pirmoji turėtu perimti ES. Kaip bendra visos ES politinę krypti. Jei per ateinančius 5-10 metų nepadarysi avarijos ir neužsimuši joje tai tikrai pamatysi autopilotus Lietuvoje. Ir sulauksi vairuojamų automobilių uždraudimo. Paprasčiausiai dėl to, kad vairuojamu automobilių importas į ES ir gamyba ES viduje bus uždrausti. Ir bus palaukta kokius 15 metų kol esantys automobiliai nusidėvės ir pasišalins iš kelių patys. O tada ir vairuojamu automobilių draudimas galės sklandžiai ateiti į ES.
normas 2015-08-15 08:25
Shinigami labai entuazestingai ziuri i tai, tikriausiai jauti diskomforta vairuodamas:) ziurek viska uzdraust viska atimt. turiu 1978m mersedesa, isvaziuoju su juo tik po kartu per metus i kelia tik del malonumo, tai sitas jau tures but man uzdrausta. O kaip dar motociklo vairavimas, bandei kada nuostabia vasaros diena? Ar tik siaip sakai bus smagu prisiktame automobilije pasedeti. Kad uzdrausti ivairiuose didmiesciu centruose tai zinoma, bet ne visu europiniu ar globaliu mastu.
wilkas 2015-08-15 09:21
Įdomu, ar visuose autonomuose bus tinkamo dydžio automobilinė vaiko saugos kėdutė ir boksas šuniui transportuoti, ar lauks autonomas dzūkų su pintine grybų bagažinėje, kol bus progrybauta antra, ar parveš kelis maišus bulvių ir obuolių iš kaimo, ar nuveš medžiotoją vidury žiemos pusnų į reikiamą spotą, ar tik ofisinėms vyrdamoms bus tinkami...