Nufilmuotas galingas žaibo kirtis į lėktuvą (Video)  (2)

„YouTube“ pasirodė vaizdo įrašas, kuriame užfiksuota, kaip į „Delta“ keleivinį lainerį smogia galinga žaibo iškrova.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tuo metu lėktuvas dar buvo ant pakilimo tako ir ruošėsi skrydžiui iš Hartsfieldo Jacksono Atlantos tarptautinio oro uosto Las Vegase.

Kaip skelbiama pranešime, incidento metu niekas nenukentėjo.

Civilinės aviacijos administracijos direktorius Kęstutis Auryla aiškino, kad žaibo trenksmai į lėktuvus padažnėja vasarą, tačiau dažniausiai jie yra nepavojingi.

Kaip aiškino specialistas, lėktuvo konstrukcijose yra numatytos visos apsaugos priemonės nuo elektros iškrovos, todėl žaibui trenkus į lėktuvą nukentėti gali tik radijo elektroninė įranga.

„Tokie įvykiai nėra labai pavojingi. Gali ir visiškai nieko nenutikti, nes žaibas tiesiog praeina per lėktuvą ir viskas“, - kalbėjo pašnekovas.

Civilinės aviacijos administracijos direktorius teigė, kad pilotams siūloma išvengti žaibų apskrendant audrų zonas, tačiau ne visada yra įmanoma jas aplenkti. „Lokatorinė įranga mato audros židinį. Suderinus su skrydžio valdymo tarnybomis, keičiamas maršrutas, kad į jį būtų nepatenkama“, - aviacijos specifiką atskleidė K. Auryla.

Žaibui trenkus į skrendantį lėktuvą, skrydis dažniausiai tęsiamas toliau, o lėktuvo būklė atidžiai tiriama nusileidus į oro uostą. Tiesa, tai negalioja tais atvejais, kuomet skraidinami prezidentai ir kiti svarbūs asmenys - tuomet lėktuvas iš karto grąžinamas atgal. „Tokios procedūros taikomos skraidinant VIP asmenis. Skrydžio tęsimas gali būti nesaugus. Grįžti tenka, kad nebūtų rizikuojama dėl galimai sugedusios įrangos“, - aiškino aviacijos specialistas.

Pašnekovas teigė, kad kai žaibas nusitaiko į lėktuvą, keleiviai tai dažniausiai pajaučia: „Būna ganėtinai traškus smūgis į korpusą, dažniausiai į radijo lokatoriaus vietą“.

K. Auryla teigė, kad įvykių, kai žaibas trenkia į lėktuvą, statistika yra vedama, tačiau nesureikšminama, nes šis įvykis nepatenka į didelio pavojingumo kategoriją. Specialistas paminėjo, kad dažniau žaibai lėktuvus „užpuola“ vasaros metu.

„Žiemą audros debesų su elektros išlydžiais būna gerokai mažiau. Dažniausiai audros debesys yra sėkmingai apeinami, tačiau kartais trenksmo išvengti nepavyksta, nes išlydžiai ne visada būna audros židinyje“, - kalbėjo ekspertas.

Pašnekovas prasitarė, kad jam yra tekę girdėti istorijų, kai į lėktuvo saloną patenką kamuolinis žaibas, tačiau , jo žiniomis, Lietuvoje toks įvykis nebuvo užfiksuotas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Ugnė Karaliūnaitė
(31)
(1)
(30)

Komentarai (2)