Kas ką? Pasvirųjų rotorių sraigtasparnis AW609 prieš Ducati supermotociklą (Video)  (1)

Italijos sraigtasparnių bendrovė Agusta Westland pristato pirmąjį civilinį sraigtasparnį su pasviraisiais rotoriais AW609. Atrodo jis lyg naujausias agento Džeimso Bondo žaisliukas, o štai gaminamas bus serijiniu būdu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

90 laipsnių kampu sukiojami du didžiuliai šio orlaivio rotoriai atrodo įspūdingai. Ir ne tik atrodo. Šis galiūnas nuo įprastinių sraigtasparnių skiriasi tuo, kad visi jie geba net ir iš labai nepatogių vietovių kelti ir gabenti sunkius krovinius, tačiau jų greitis – apgailėtinas. O štai itališko AW609 projekto autoriams pavyko suderinti ir vertikalaus kilimo/tūpimo, ir greitaeigio sraigtasparnio savybes.

Aeronautikos inžinieriai tokios kombinacijos nesėkmingai ieškojo jau ne vieną dešimtmetį. Atsakymą, regis, pavyko rasti, kai bendrovė Boeing kartu su Bell sukūrė V-22 Osprey. Tačiau jis buvo skirtas karinėms pajėgoms. Vis dėlto Bell magėjo ir civilinės aviacijos segmentas – ypač klientai, kuriems reikia dažnai ir greitai skraidyti į jūroje plūduriuojančias naftos platformas.

Štai tada Bell pradėjo bendradarbiauti su italų Agusta. Taip gimė projektas Bell/Agusta BA609 – jame Bell kompanijos specialistai panaudojo visą Osprey orlaivių projekte sukauptą patirtį. Vaisių ilgai laukti neteko: 2003 m. Teksase buvo atliktas pirmasis orlaivio bandomasis skrydis. 2005 m. testų metu pirmąkart pavyko atlikti dar vieną esminį manevrą/metamorfozę – pakilus į orą transformuotis iš sraigtasparnio į lėktuvą.

Tačiau 2009 m. bendrovė Bell nusivylė komercinėmis civilinio sraigtasparnio su pasviraisiais rotoriais perspektyvomis. Italš Agusta Westland perpirko visą Bell programos dalį ir ėmėsi projektą plėtoti ir tobulinti savarankiškai.

2011 m. autorystės perleidimo reikalai buvo galutinai sutvarkyti. Du nauji AW609 prototipai ore praleido daugiau kaip 1,2 tūkst. skrydžio valandų. Numatoma serijinės šių įspūdingų orlaivių gamybos pradžia – 2017-ieji.

O dabar metas pasižiūrėti, ar ilgoje tiesiojoje AW609 sugebės pasipriešinti kitam italų inžinerijos šedevrui – sportiniam supermotociklui Ducati Panigale su 1 200 cm3 darbinio tūrio 200 a.g. varikliu, tačiau sveriančiu vos 160 kg. Maksimalus šio Ducati motociklo greitis – 324 km/val.

Tiesa, pirmasis vaizdo medžiagoje su dviračiu plieno žirgu susirungė įprastos rotorinės konfigūracijos itališkas sraigtasparnis AW 169, kuriuo skristi gali 7-10 keleivių. Kaip pamatysite savo akimis, sportinis Ducati jam nepaliko jokių vilčių. 240 km/val. – ne įprastinio sraigtasparnio nosiai (nors AW 169 charakteristikose skelbiama, kad šio orlaivio kreiserinis greitis ilgose kelionėse – 256 km/val., o maksimalus greitis – 304 km/val.

O štai AW609 – visai kas kita. Vaizdo siužete orlaivio greitis atrodo įspūdingai, tačiau išvystyti visų 540 km/val., kuriuos jis gali išspausti,  tiesiog... nebuvo jokios būtinybės :)

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(13)
(11)
(2)

Komentarai (1)