TOP 10 greičiausių pasaulio traukinių (Foto)  (0)

Žinoma, traukinys neperskris kalnų ar vandenynų kaip lėktuvas, tačiau palyginus su orlaiviais, kelionės bėginiu transportu yra daug pigesnės, patogesnės ir kur kas vaizdingesnės. Sakysite, lėktuvu greičiau? Nė velnio! Šiuolaikiniai traukiniai taip pat gali įsibėgėti iki sunkiai suvokiamų greičių, leidžiančių didelius atstumus įveikti akimirksniu. Tad, kviečiame susipažinti su 10 sparčiausių pasaulio traukinių:

10. THSR „700T“ traukinys, 300 km/val., Taivanas

„THSR 700T“ traukinys yra Taivano geležinkelių transporto sistemos dalis. Kursuoti jis pradėjo dar 2007 metų sausio 5 d., maršrutu: Taipėjus – Kaosiungas. Šis greituolis pasiekia 300 km/val. vos per 15 minučių, taip sutrumpindamas kelionės laiką nuo keturių su puse iki vos pusantros valandos. 700T traukinys sudarytas iš 12 vagonų. Devyni iš jų turi variklius, kas leidžia užtikrinti didelį greitį ir stabilumą.

700T traukinį sukonstravo trijų didžiausių Japonijos transporto bendrovių („Kawasaki“, „Nippon Sharyo“ ir „Hitachi“) konsorciumas. Jie integravo daugelį Europos šalių saugos reikalavimų: nestabilumo eliminavimo sistemą, priešgaisrinius ir dūmų detektorius bei stabdymo kontrolę. Kiekvienas 700T traukinys turi vieną verslo ir 11 standartinės klasės vagonų. Verslo klasės patalpose telpa 66 keleiviai, o likusioje keleivių zonoje – 923. Kiekviename iš „THSR 700T“ vagonų yra garso izoliacija ir monitoriai, kurie teikia realaus laiko kelionių informaciją.

9. ETR 500 „Frecciarossa“ traukinys, 300 km/val., Italija

ETR 500 „Frecciarossa“ yra greičiausias „Trenitalia“ bendrovės traukinys, kuriam lygių nėra ir visoje Italijoje. Šis spartuolis tarp Milano, Romos ir Neapolio „skrieja“ 300 km/val. greičiu, net 72 kartus per dieną. Vykstant iš sostinės į Milaną jūs sugaišite vos 2 valandas ir 40 minučių.

„Frecciarossa“ yra modernizuotas Italijos greitųjų traukinių ETR 500 variantas. Jį sukūrė „AnsaldoBreda“, „Bombardier“ ir „Alstom“ įmonių konsorciumas. Šis traukinys turi keturis pagrindinius sektorius – standartinę, Premium, verslo ir aukščiausiąją klases. Čia taip pat galima rasti nemokamą prieigą prie belaidžio interneto, o ramybę garantuoja vagonų garso izoliacija.

8. SNCF „TGV Duplex“ 320 km/val., Prancūzija

„TGV Duplex“ yra greičiausias traukinys Prancūzijoje. Jis priklauso „SNCF“ geležinkelių transporto įmonei ir gali važiuoti 320 km/val. greičiu. „TGV Duplex“ savo darbą pradėjo 2011 gruodžio mėnesį. Tai dviaukštis greitasis traukinys, kuris aplanko visus didžiausius Prancūzijos miestus. Jis taip pat tituluotas vienu patogiausių Europoje ir turi 508 sėdimas vietas.

Šį traukinį sukonstravo „Alstom“ gamybos įmonė. Kad sumažintų jo svorį, korpusą kompanija gamino iš aliuminio lydinio. „TGV Duplex“ yra labai ekologiška ir saugi transporto priemonė. Jos tinkamumo perdirbti laipsnis siekia 90%, o susidūrimo atveju keleivinius kupė apsaugotų speciali smūgių sušvelninimo sistema.

Keliaujant „TGV Duplex“ traukiniais galima rinktis iš trijų pagrindinių klasių: standartinės, pirmosios ir TGV Pro. Standartinės klasės vagonuose yra patogios sėdynės, užkandžių automatai ir švediško stalo baras. Pirmos klasės kupė gausite asmeninius skaitymo žibintus ir lizdai jūsų elektros prietaisams. Na, o „TGV Pro“ klasė siūlo ypač patogias bei erdvias sėdynes, nemokamus gėrimus, Wi-Fi ir gausią laikraščių bei žurnalų pasiūlą.

7. Alstom „Euroduplex“ 320 km/val., Prancūzija

„Euroduplex“ yra trečiosios serijos TGV dviaukščiai greitieji traukiniai. Jie priklauso tai pačiai prancūzų geležinkelių bendrovei – „SNCF“. Tačiau „Euroduplex“ kursuoja ne tik Prancūzijoje, bet ir Šveicarijoje, Vokietijoje bei Liuksemburge. Jo maksimalus greitis – 320 km/val.

„Euroduplex“ pirmąkart pajudėjo 2011 metais. Jį suprojektavo „Alstom“ geležinkelio įmonė. Vienu metu šis traukinys gali pervežti 1020 keleivių. Priešingai nei jo pirmtakai, „Euroduplex“ pasižymi lengvumu ir geresnėmis aerodinamikos savybėmis. Tai užtikrina mažą energijos suvartojimą.

6. E5 serijos „Shinkansen Hayabusa“, 320 km/val., Japonija

E5 serijos „Shinkansen Hayabusa“ šiuo metu yra greičiausia Japonijos antžeminė transporto priemonė. Kaip viena iš „Rytų Japonijos“ geležinkelių bendrovės paslaugų, savo darbą ji pradėjo 2011 kovo mėnesį. Keleiviai šiuo traukiniu gali vykti iš Tokijo į Aomory miestą ir atgalios. Tai jie gali padaryti per 2 valandas ir 56 minutes, net 320 km/val. greičiu.

Priekinis „Shinkansen Hayabusa“ vagonas (lokomotyvas) yra 15 metrų ilgio. Tai padeda sumažinti garsą ir vibraciją. Likusiuose, keleiviniuose, vagonuose yra trys klasės: standartinė, žalioji ir pirmoji (Gran). Standartinėje klasėje yra 658 sėdimos vietos, žalioje klasėje – 55, o Gran klasėje tik 18 vietų. Gran klasė yra pagrindinis Hayabusa traukinio akcentas. Ji siūlo prabangą ir ypatingą komfortą: odines sėdynes, akių raiščius, šlepetes ir antklodes. Darbuotojai jums patieks gaiviųjų gėrimų ir maisto.

5. „TALGO 350“, 350 km/val., Ispanija

Šiuos greituosius traukinius valdo Ispanijos valstybinė geležinkelių bendrovė. „TALGO 350“ kursuoja tarp Madrido ir Barselonos bei gali pasiekti net 350 km/val. greitį. Traukinys turi du lokomotyvus ir 12 keleivinių vagonų. Ispanijoje jis dar žinomas „Pato“ (liet. antis) vardu. Šią pravardę traukinys gavo dėl savo nuožulnaus priekinio lokomotyvo, kuris padeda neutralizuoti slėgio bangas.

„TALGO 350“ traukinys suskirstytas į keturias klases: žemesniąją, pirmąją, bistro ir turistinę. Visose yra patogios sėdynės su kojų atramomis. Keleiviai taip pat turi prieigą prie vaizdo, garso įrenginių bei gali sekti realaus laiko informaciją ekranuose.

4. Siemens „Velaro E/AVS 103“, 350 km/val., Ispanija

„Velaro E“ greitąjį traukinį sukūrė Vokietijos koncernas „Siemens“. Jis važinėja tarp Barselonos ir Madrido, daugiausia įsibėgėdamas iki 350 km/val. greičio (nors bandymų metu išvystė ir 403,7 km/val. greitį). Visa kelionė trunka apie 2 valandas ir 30 minučių.

Ispanijos valstybinė geležinkelių bendrovė užsisakė greitųjų „Velaro E“ traukinių dar 2001 metais, tačiau paslaugas pradėjo teikti tik 2007 m. birželį. „Velaro E“ sudarytas iš 8 keleivinių vagonų ir gali sutalpinti iki 404 žmonių.

3. „AGV Italo“, 360 km/val., Italija

„AVG Italo“ yra sparčiausias traukinys Europoje. Šis spartuolis gali pasiekti 360 km/val. greitį. Nors bandymų metu 2007 m. įsibėgėjo iki rekordinio – 574 km/val. Šį traukinį sukūrė garsioji prancūzų kompanija „Alstom“. 2008 m. Italijos bendrovė „Nuovo Trasporto Viaggiatori“ (NTV) užsisakė net 25 jų vienetus, kurių bendra kaina siekė 650 mln. eurų.

„AVG Italo“ dirbti pradėjo 2007-ųjų balandžio mėnesį. Jo maršrutas driekiasi tarp Romos ir Neapolio. Tokia kelionė užtrunka vos valandą, kai paprastu traukiniu tenka „dardėti“ beveik tris valandas . „AVG Italo“ turi labai draugišką aplinkai struktūrą – net 98% jos dalių yra perdirbamos. Traukinyje išviso yra 11 trijų klasių vagonų: žemesniosios, pirmosios ir išmaniosios. Visų trijų klasių patalpose yra reguliuojamos odinės sėdynės, galima stebėti TV transliacijas ir pasinaudoti nemokamu belaidžiu internetu.

2. „Harmonija CRH 380A“, 380 km/val., Kinija

Kinijos traukinys „Harmonija CRH 380A“ yra antra greičiausia antžeminė viešoji transporto priemonė pasaulyje. Šis elektrinis traukinys gali įsibėgėti iki 380 km/val. (bandymų metu 416,6 km/val.). „CRH 380A“ reguliariai kursuoja tarp Šanchajaus ir Nanjingo nuo 2010 metų spalio.

Šie greitaeigiai traukiniai buvo pagaminti transporto kūrimo bendrovės – „CSR Qingdao Sifang“. Traukinys visiškai nevibruoja, o kad būtų pakankamai lengvas ir aerodinamiškas, „CRH 380A“ turi aliuminio lydinio korpusą ir suapvalintą priekinę dalį.

Vienu metu „CRH 380A“ geba pervežti 494 žmones. Kiekvienas keleivis turi galimybę naudotis skaitymo lempomis, elektros lizdu ir sekti informaciją moderniuose ekranuose. Čia taip pat yra VIP apžvalgos aikštelė šalia vairuotojo kabinos, kur rodomas važiuojančio traukinio vaizdas. Vienas vagonas yra skirtas patiekti maistą ir gėrimus keleiviams.

1. Šanchajaus „Maglev“, 431 km/val., Kinija

Šanchajaus „Maglev“ yra pats sparčiausias traukinys pasaulyje, keleivius gabenantis neįtikėtinu 431 km/val. greičiu. Jis juda magnetinės levitacijos dėka. Tokią paslaugą siūlo Šanchajaus bendrovė – „Maglev Transportation Development Co. Skirtingai nei įprastinės geležinkelių trasos, „Maglev“ neturi bėgių. Stiprūs magnetai sukuria elektromagnetinį lauką, kuris leidžia jam levituoti ore, tiesiogiai nekontaktuojant su kelio paviršiumi. Jo įsibėgėjimo greitis taip pat daro įspūdį – vos 4 minutės.

30,5 km ilgio Šanchajaus greitaeigių traukinių linija yra vienintelė vieta pasaulyje, kur komerciškai eksploatuojamas „Maglev“. Jis jau 11 metų gabena (iki 574 žmonių) keleivius nuo Long Yang kelio į „Pudong“ tarptautinį oro uostą, užtrukdamas vos 7 minutes ir 20 sekundžių. Prie „Maglev“ atsiradimo daugiausia prisidėjo koncernai „Siemens“ ir „ThyssenKrupp“.

Parengta bendradarbiaujant su Nacionaline viešojo transporto keleivių asociacija. www.nvtka.lt

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(66)
(3)
(63)

Komentarai (0)