Šiukštu nedarykite: 5 didžiausios vairuotojų klaidos, važiuojant per sniego pliurzę

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Kaunas 2016-01-13 12:12
Reikalas tas, kad su 4x4 (subaru, quattro ir t.t..) tau suteikia melagingą saugumo jausmą. Tu ant sniego košės startuoji tarsi ant žvyro, posūkyje "skersą" su 4x4 galėtų net vaikas gražiai pastatyt. Problema ta, kad kai važiuoji atsipūtęs, nes pasitiki tuo 4x4 ir tave netyčia užmeta "skersą" yra visai kita istorija, nei, kad darai tai specialiai. Kai nesitiki ir tai atsitinka netinkamoj vietoj rezultatai gali būt kitokie, nes gali kelio nuolydis tam netikt, dangos slidumo netolygumas, greitis ir t.t.. Ir tada BUM. O ir stabdant, tas 4x4 tik papildomas svoris. Taip, kad keep it in mind..
MindaugasV85 2016-01-13 12:49
Ar tikrai abs sutrumpina stabdymo kelia? Jis tik neleidzia visam laikui* uzblokuot ratu, kad butu galima manevruoti, o del stabdymo efektyvumu labai abejoju. Stabdymo kelias ilgeja kai ratai pradeda slysti, o cia ir siulo stabdyt slystant su "pertraukom". Bent jau vasara kai nera slidu, tai stabdziu niekada nespaudziu iki dugno, o leidziu suktis arti uzsiblokavimo ribos. Tiesa jei kalades minkstos, tai sunkiau pataikyti i ta riba kai ratai dar sukasi bet jau arti uzsiblokavimo. Slidziam kely kiek kiti niuansai, bet netikiu, kad aklai su abs sustosi greiciau, nei protingai spausdamas pedala.
Berserkas 2016-01-13 14:09
Čia viskas kas parašyta seniai žinoma.
bahuriux 2016-01-13 18:37
ABS neužblokuoja ratų nei trupučio, o tam kad nebūtu stabdymo su pertraukom straipsnyje ir siūlo spausti iš visų jėgų stabdį. Bandžiau vasara ant sauso asfalto (susilažinom) 100km/h be ABS slystant su visiškai užblokuotais ratais 21m, su ABS 18m. Kaip tas būtu atrode ant šlapio sniego, ar ledo nežinau bet manau analogiškai ~17% sutrumpėtu stabdymo kelias ir bonusas tas, kad eina vairuoti. O žaisti arti užblokavimo gali tik lenktyninkas ir tik lenktynių metu, kai tu ramiai važiuoji magistrale atsipalaidaves valanda ar daugiau ir tau prieš nosį kokia nesamonė atsitinka, kali per stabdžius iš visų jėgų ir tikiesi geriausio bandydamas išmanevruoti, tiesiog nėra laiko dar ir stabdį teisinga jėga laikyti, beja ta optimali jėga yra kintama jei ką.
MindaugasV85 2016-01-13 18:56
ABS atmeta stabdį, kai ratas nustoja suktis (realiai turbūt kai būųna jau arti sustojimo ribos). Tai reiškia, kad kažkuriuo momentu padanga slysta per kelio dangą, o ne su ja sukimba. Kitas momentas - stabdžio atlaisvinimas. Tiesa šitoj vietoj ir aš pats nežinau iki kokio lygio yra atlaisvinamas stabdis, bet jei paimsime slidžią dangą, tai manau stabdis atlaisvinamas vos ne pilnai, t.y. kad ratas suktusi. Kadangi ABS dirba keliasdešimt kartų per sekundę dažniu, tai manau ten nėra laiko per daug galvoti kiek atleisti tą stabdį - iki galo. Tad iš principo tu turi: ratų užblokavimą - pereinamąjį momentą, kuris yra efektyviausias - ratų atpalaidavimą - pereinamąjį momentą... Tad efektyvus stabdymas tik 2/4. Na pataisykit jei klystu... Na reiks kada ir man panašų testą pasidaryti su ABS ir "minkštu stabdymu", bet manau, kad tilpsiu į 15m
bahuriux 2016-01-13 22:44
Tik nesusigadink stabdžių diskų maximaliai efektyviai stabdydamas. Tą testą aš dariau su bulka su 175/70/14 padangom, tai rezultatai ir nėra įspudingi, bet to dar šiokia tokia nuokalnė buvo pora % su sportiškesne mašina ir teisingesnėm padangom tilptum į 15m ir su ABS. Man pačiam siurprizas buvo, kad nė trupučio nečiuožė į soną mašina su užblokuotais ratais, bet buvau pasiruošes viskam. Nežinau ar su visom ABS sistemom toks dalykas būna, jei amortizatoriai permikšti ar šiaip susidėvėję daugiau traška mažiau stabdo. Ant sniego efektyviausias stabdymas yra užblokuojant pilnai ratus, čia iš senų šoferių tą girdėjau, pats nesu testaves, atsieit prisitrambuoja sniego gabalai po ratais iš priekio ir kažkiek padeda, bet apie vairavima tokio stabdymo metu kalbėti neverta. Keleta kartų teko paslidinėti važiuojant nuokalne ant posūkio, tai tik ABS ir tikslus vairavimas išgelbėjo.
HDi 2016-01-14 08:44
Tai ralistų menas suvaldyti dideliu greičiu lekiantį automobilį, o paprasto vairuotojo tiesiog suvaldyti.
AdutisTM 2016-01-14 12:22
Pastebėjau, jog dažnai žmonės šneka apie ABS kaip apie nekintančią technologiją, dėl ko atsiranda labai skirtingų patirčių ir nuomonių. ABS technologija, kaip ir visa kita tobulėja. Taip, buvo tokių sistemų, kurios užfiksavusios bent vieno rato slydimą atleisdavo visus stabdžius (atmeta pedalą). Toks variantas tikrai tragiškas ir geriau be jo. Buvo ir tokių, kur reguliuojamas/prižiūrimas tik galas. Toks variantas visai neblogas, nes neleidzia "pabėgti" galui ir lieka mažai šansų, jog automobilis stabdant pradės suktis. Bet manevruoti galimybių nėra (laikant pedalą pilnai nuspaustą). Taip pat, kaip taisyklė, galiniai stabdžiai valdomi abu bendrai, kas reiškia jog stabdymas nėra maksimalus (neišnaudojamos geriau sukimbančio rato stabdymo potencialas). Kitas žingsnis - priekiniai valdomi individualiai, o galas bendrai (trys kanalai). Čia panašiai, kaip variantas prieš tai, tik lieka galimybė manevruoti, nes neblokuojami priekiniai ratai. Na ir galiausiai, patobulėjus elektronikai, atsirado visų keturių ratų individualus valdymas. Pradžiai visai nepriklausomai vienas nuo kito, dabar jau atsižvelgiama ir kaip sekasi kitiems ratams. Stabdžiu cilindrų slėgio valdymas irgi stipriai skiriasi. Pradžioje buvo, kaip jau čia minėjo, tiesiog bukas vožtuvo atidarymas slėgio numetimui. Vožtuvui užsidarius slėgis vėl kyla iki rato užsiblokavimo. Ir taip, tokiu atveju yra pereinamieji procesai tarp užblokuoto ir beveik laisvo rato, kas mažina stabdymo efektyvumą. Dabar jau inžinieriai išmoko valdyti patį slėgį. Todėl dabar slėgis "plaukioja" ties rato slydimu, kas reiškia jog visada ratas yra stabdomas su didele jėga, kuri yra tai kiek mažesnė nei reikia, tai kiek viršija optimalią vertę. Šitų variacijų amplitudė vis mažinama. Bet tai yra didelis iššūkis tiek technikos, tiek elektronikos (programinės dalies) srityse. Kas liečia stabdymą ant (labai) slidžios kelio dangos. Didelė problema yra tai, jog slėgis, reikalingas rato užblokavimui, yra santykinai mažas. O tiksliai valdyti tiek didelį (sausas asfaltas), tiek mažą (ledas) slėgius yra sudėtingas uždavinys. Taip pat kompas yra "aklas" ir nežino kokios ten sąlygos po padanga. Nors šioje srityje vis dar sparčiai tobulėjama. Apie tai ar ABS ratą blokuoja ar ne, tai yra niuansas, jog didžiausia stabdymo jėga yra kai padanga slysta apie 10% (t.y. ratas sukasi 10% lėčiau nei juda paviršiaus atžvilgiu). Žinoma tai tėra apytikris skaičius, kuris nuo daug ko priklauso.Taip pat tai nelabai galioja kelio dangai, kai slystantis ratas priešais save kaupia/sustumia medžiagą (pvz.: sniegas, žvyras). Tačiau gamintojai orientuojasi į tuos 10% ir apynaujės ABS sistemos tą realizuoja. Nežinau, ką gali naujausios sistemos, bet manau, jog jau greitai išmoks atpažinti/adaptuotis prie įvairių sąlygų. Grįžtant link straipsnio (labiau diskusijų) temos dėl ABS naudos. Reikia skirti visiškai skirtingas situacijas - lenktynių režimą ir "panikos" režimą. Lenktynių trasoj daug treniruojiesi prieš konkretų posūkį, kol atrandi, kaip efektyviausiai sumažinti greitį ir ties kitu posūkiu jau stabdymas kiek kitoks. Normaliomis visuomeninio eismo sąlygomis niekas savo noru nestabdo maksimaliai ir tuo labiau ne ties kažkokia konkrečia vieta. Maksimalaus stabdymo prireikia tik esant kažkokiam netikėtumui. O tada jau tiesiog nelieka laiko galvoti kaip čia tą stabdį spausti. Tuo tarpu vairas sukiojamas instinktyviai ir ABS leidžia atlikti bent kažkokį manevrą.
AdutisTM 2016-01-14 12:27
Tarkim, jog esi toks profas, sugebandis tiksliai pajausti tą artimą ribą. Bet tokiu atveju tau ABS visai neturėtų trukdyti, nes ji tiesiog neįsijungtų?.. Be to, kaip jau minėjau ankstesniam poste, ant sauso asfalto maksimalus stabdymas yra, kai padanga šiek tiek praslysta. Bet netikiu, jog tokį režimą žmogus gali įgyvendinti visą stabdymo kelią.
Egidijusd1 2016-01-15 19:37
Vairuoju 4x4 sedaną, padangos su dygliais. Miesto gatvėmis stabilumo nepasigendama net agresyviai važiuojant (stabilumo kontrolės įjungtos). Tik norėjau pasakyt, kad jei gaila pinigų padangoms, tai ir 4x4 nieko reikšmingo, kai ledu padengta danga.