JT agentūra uždraudė ličio jonų baterijas keleiviniuose lėktuvuose  (0)

JT aviacijos agentūra pirmadienį uždraudė gabenti ličio jonų baterijų krovinius keleiviniais lėktuvais, atsižvelgdama į pilotų ir lėktuvų gamintojų nerimą dėl jų keliamos gaisro grėsmės.

Ličio metalo baterijos, naudojamos laikrodžiuose, jau buvo uždraustos keleiviniuose lėktuvuose visame pasaulyje. Ličio metalo baterijos, naudojamos laikrodžiuose, nėra įkraunamos, tuo tarpu ličio jonų baterijas, naudojamas mobiliuosiuose telefonuose ir nešiojamuosiuose kompiuteriuose, įkrauti iš naujo įmanoma.

Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) 36 šalių valdyba paskelbė, kad draudimas įsigalios balandžio 1 dieną, ir galios tol. kol bus sukurtas naujas ugniai atsparus pakavimo standartas baterijų transportavimui. Krovininiais lėktuvais ličio jonų baterijos gali būti transportuojamos ir toliau.

ICAO tarybos prezidentas Olumuyiwa Benard Aliu pranešime teigia, kad naujo pakavimo standarto tikimasi sulaukti iki 2018.

Draudimas bus privalomas ICAO šalims narėms.

Pilotai ir orlaivių gamintojai nerimauja, kad egzistuojantis standartas nepakankamai stiprus, kad galėtų sulaikyti ličio baterijų gaisrus.

Organizacijos, atstovaujančios tokius lėktuvų gamintojus, kaip Boeing Co, 2015 metų darbiniame dokumente teigiama, kad dabar orlaiviuose esančios gaisrų gesinimo sistemos negalėtų „nuslopinti ar užgesinti gaisro, kuriame būtų daug ličio baterijų.“

Bet vienas pavojingų krovinių ekspertas, susipažinęs su ICAO samprotavimu, abejoja, ar ličio jonų baterijų draudimas išties padidins keleivinių lėktuvų saugumą. Jo teigimu, tokie gaisrai dažniausiai kyla dėl siuntėjų sąmoningai klaidingo prekių žymėjimo.

„Kai buvo uždraustas ličio metalo baterijų gabenimas, matėme, kaip jos siunčiamos it ličio jonų baterijos,“ sakė ekspertas, neįgaliotas kalbėti viešai. „Tie žmonės, kurie nepaklūsta dabar, ir toliau nesilaikys draudimo.“

Allison Lampert
www.reuters.com

Aut. teisės: Input.lt
Input.lt

(2)
(5)
(-3)

Komentarai (0)