Kaip pirmas leidimas autonominiams automobiliams sugriaus dabartinio pasaulio tvarką

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Shinigami 2016-04-26 13:33
Taip, incidentai nėra išvengiami, nes jų priežasčių gali būti daug. Nesuveikė autonominio automobilio sensoriniai, kažkas vinių pabėrė ant gatvės, kažkas užšoko ant automobilio (savižudis, arba sukčius) ir t.t. Visiems šiems atvejams bus rastas kaltininkas. Kaip ir dabar jie yra randami. Jei autostradoje važiuojant dideliu greičių kažkas tave aplenks ir prieš nosį spaus ant stabdžių, tu įvažiuosi jam į galą. Jei nėra liudininkų ir vaizdo registratoriaus, kas bus kaltas? Jau ir dabar yra kaltas automobilio vairuotojas, arba jo savininkas (jei ne savininkas vairavo, o vairuotojo neranda). Nors jie yra nekalti, nes kažkas turi atsakyti. Pav.: piktas dėdė išleido tavo automobilio stabdžių skistį ir tu to nepastebėjai. Ir dėl to važiuodamas padarei avarija. Kas bus kaltas tokių atvejų? Spėju vairuotojas, kadangi prieš važiuojant neįsitikino, jog automobilis tvarkingas. Jei kalbėti apie darbinius autonominius automobilius, tai aišku, kad kaltas visada bus darbdavys, nes darbuotojas yra automobilio keleivis, o ne vairuotojas. Tad jam ir teisių nereiks. Ir perimti valdymo nereiks, nes nebus vairo gal tik avarinio sustojimo mygtuką paliks. O kas svarbiausia, autonominis automobilis važiuos ir be žmonių jame.
Skija 2016-04-27 02:16
O jeigu situacija tokia: Skrieja nemazu greiciu sakykim. Ir du pasirinkimai. Arba nekeist trajektorijos ir uzmust sakykim zmogu isejusi i kelia, arba keist trajektrorija ir uzmust vairuotoja. Na sakykim kompas trakst pakst paskaiciavo ir galimi tik sitie variantai.
FtBall 2016-04-27 08:58
Tai dar kartą pasiskaityk, ką rašė Shinigami. Tavo atvejis visiškai kraštutinis - žmogus sugalvojo nusižudyti.
Shinigami 2016-04-27 10:26
1) Autopilotui ant KET nenusispjaut kaip kai kuriems vairuotojams. Todėl per pėsčiųjų perėjas nelėks maksimaliu greičiu. 2) Jei pėstisis eina per kelia ne tam skirtoje vietoje, tai jis turi būti penkis kartus atsargesnis, o ne vairuotojas. Nes vairuotojas (autopilotas) gali tikėtis pėsčiojo tik pėsčiųjų perėjoje. O ne bet kurioje kelio vietoje. 3) Jei pėstisis eina per kelia ne tam skirtoje vietoje ir neįvertina kitu eismo dalyvių, tai jis yra savižudis. Dėl savižudžio nėra ko aukoti nekaltų žmonių (vairuotojo, kitu pėsčiųjų ar kitu vairuotojų), nes norint išvengti susidūrimo reikės išvažiuoti iš eismo juostos ir staigiai stabdyti. Išvažiavimas iš eismo juostos reiškia įvažiavimą į kita eismo juostą, arba pėsčiųjų taką. Kitoje eismo juostoje gali būti kitų automobilių važiuojančių greitai. Pėsčiųjų take gali būti kitu pėsčiųjų. Nei autopiloto keleivis, nei kiti vairuotojai ar pėstieji nėra kalti, kad savižudis išėjo į važiuojamąją kelio dalį. Todėl nėra prasmės saugoti savižudį nužudant nekaltus eismo dalyvius. Todėl lieka tik vienas pasirinkimas, be jokių alternatyvų. Išlikti savo eismo juostoje ir saugiai stabdyti, kad automobilis neprarastu kontrolės ir iš galo važiuojantis automobilis tau neįvažiuotu į galą. O kas nutiks savižudžiui tai jau jo sėkmės (nesėkmės) reikalas. Ar jam pavyks nusižudyti ar ne.
HDi 2016-04-27 12:36
Autonominis automobilis ir nėra šventasis gralis, kaip ir žmogui, jiems reikės sprendimus priminėti realiu laiku pagal esamą situaciją, o ne iš karto aprašytom taisyklėm, kur kas galima ir kur ne. Elementariai ženklą užstojo koks nors sunkvežimis ar neįprastai stipriai ir žaibiškai užviešėjęs medis dėl černobylio radiacijos, autonominis automobilis to ženklo nepastebėjo ir vis gi sustojo kur draudžiama, arba viršijo greitį, sensoriai OK, algoritmai ok, tiesiog tokios aplinkybės susiklostė, kad nepavyko ženklo pastebėti, ir pažeidimas padarytas, tai kas kaltas? Medis? Sunkvežimis (ar jo vairuotojas)? Gamintojas? Autonominio auto keleivis? Dabar tai kaip ir aišku, vairuotojas vistiek gautų baudą, o kam išrašyt baudą tokiu atveju? Taip gan šalutinis atvejis, ir retai jų bus, bet pilnai įmanomas.
Shinigami 2016-04-27 14:11
Ir rezultatas tas pats kaip ir dabar. Automobilio savininkas gaus bauda. Nes niekam nerūpi ar vairuotojas pamatė ar ne kelio ženklą. Taip pat niekam nerūpės ar automobilis pamatė kelio ženklą ar ne, automobilio savininkas gaus bauda. Tai koks skirtumas? P.S. kai atsiras daug autonominių automobilių, tada bus sukurtas ir elektroninis kelių žemėlapis su visais kelio ženklais. Ir jei kelio ženklo nėra tame elektroniniame žemėlapyje, tai ir fizinis ženklas negalioja.
Skija 2016-04-28 03:16
O kai dede hakeris nulaus tavo sistema, tai pirksi savo bmwukui antivirusa koki geresni, bo netyc dar stoteles nunesiosi. O jei dar kas sukurs zemelapi elektronini su zenklais, tai reikes prieigos bevieles, nu tai tipo disku nepirkaliosi kaskart zenklui pasikeutus. O jei prieiga bus tai dar ir pavairuos kas uz tave is lempos. Labai jau daug visko apgalvot cia reikia. O kur pirma sis brudas atsiras, is tu ir pasijuoksim
FtBall 2016-04-28 09:09
Tai jau dabar Teslos prie wi-fi prisijungia, parsisiunčia atnaujinimus.