Pirmoji mirtis važiuojant autonominiu režimu su Tesla Model S: žuvęs vyras – buvęs desantininkas – prie vairo žiūrėjo filmą apie Harį Poterį (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

lizunas 2016-07-04 14:25
Pagal spalvas tikrina eismą?
mch0lic 2016-07-04 16:42
Kamera fiksuojamas vaizdas paprastai plokščias, todėl greičiausiai tiesog nepavyko deramai išskirti automobilio iš fono, o pvz ratai ar dar kažkokios detalės užfiksuotos kaip atpažinimo klaida.
Arns 2016-07-04 16:47
O ko tu tikiesi? Manai akis tavo geriau supranta? Kamera tiesiog perduodą vaizdą, o kompas jį apdorodamas nusprendžia koks tai objektas. Jei jį apakino ir jis nieko nenusprendė, įvyko tas pats kas nutinka tokioje situacijoje žmogui. Keista nebent tai, kad negi Tesloj nėra kokių daviklių, kurie pajutę kliūti imtu stabdyti? Pakankamai daug naujų brangių automobilių vien dėl pėsčiųjų saugumo tokius turi įdiegę.
MindaugasV85 2016-07-04 18:12
Tai apie ką čia rašo? Vienam sakiny - nepastebėjo, kitam sakiny - išvengė. Ai žinau - reikia gi tiems primatams žurnalistams žmones pagąsdinti, tad taip ir rašo... Šiaip tesla technologijomis nesidomėjau, bet manau, kad tikrai turėtų turėti kokį ultragarsinį daviklį atstumo nustatymui (tiksliau visą krūvą ultragarsinių), netikiu, kad tik su video kamera ten apsieita.
forestbird 2016-07-04 18:53
Rašo tai gerai, bet skaityt reikia mokėt...
MindaugasV85 2016-07-04 20:30
Tai jeigu avarinės situacijos išvengė pats auto, tai reiškiasi pastebėjo! Sakys per vėlai? Matomai vėlu nebuvo, nes eismo įvykio išvengė! Tai prie ko čia akmenys į Tesla daržą? Beje įdomu kokia ten situacija buvo su ta mirtimi. Kiek supratau iš kito straipsnio, tai sunkvežimis suko į kairę - tiesiai skersai kelio prieš atvažiuojantį Tesla. Jei taip ir buvo, tai ko tikėtis? Panaši situacija Kaune, prie Garliavos su britva ir senuku. Gi neperšoksi (kol kas)!
rwc 2016-07-04 20:32
Fizikos pasimokyk prieš rašinėdamas nesąmones. Judant kad ir 50km/h idealiomis sąlygomis visiškai tuščiame kelyje, autopilotas pagal radarą geriausiu atveju nebent oro pagalvę išskleistų atsiradus kliūčiai. Jeigu kliūtis didelė, nejuda ir stovi beveik idealiai statmenai. Kitaip tariant, užmiestyje tokia technologija išgelbėtų gal kartą iš tūkstančio, bet kol mieste į darbą nuvažiuotum, pasikeistum bent po dešimtį pagalvių į vieną pusę.
Creatium 2016-07-04 21:13
Kitame kiek detalesniame straipsnyje rašė, kad Tesla sunkvežimį tikrai pastebėjo, tačiau interpretavo ne kaip auto, bet greičiausiai kaip kelio ženklą virš kelio. JAV tokie populiarūs dideli žali stendai virš gatvės.
bahuriux 2016-07-04 22:57
Jau buvau rašęs, kad bus tokių situacijų, pvz rūkas, plikledis, pūga, kai autonominis auto nesugebės suvaldyti auto, ar išvengti avarijos, o čia dar gražiau, (geru oru?) ant lygios vietos sufeilino. Labai apmaudu, kai atsitinka tokie dalykai ne dėl vairuotojo kaltės. O šiaip Tesla yra toks auto kurį malonu pačiam vairuoti, jei tas nesuteikia malonumo, tada geriau viešuoju transportu naudotis.
AAA000 2016-07-04 23:18
Nebijok, ides Muskas katapulta ir isgelbes Cia fiziskai nesudetinga. Man idomiau pvz kaip gelbes to savo hyperloop traukinio keleivius kabinos issihermetizavimo atveju...
rwc 2016-07-05 00:07
Elementaru, Vatsonai: pirmiausia keleiviai pažadinami ir jiems pasiūloma perimti rankinę mygtuko „Eject“ kontrolę. Tuomet atsidaro liukas ir jie tėškiami į tunelio šachtos lubas. Išgyvenę su liūdesiu pasakoja, kad pramiegojo mygtuko paspaudimą.
MindaugasV85 2016-07-05 00:07
rwc 2016-07-05 05:54
automobilį iš formos ir padėties kelio dangos atžvilgiu, tai iš skersmens pikseliais žinai atstumą iki jo. Surask pokytį tarp dviejų kadrų, ir apskaičiuosi greitį – su sąlyga, kad automobilis nesisuka! Lieka problema su kitais, neatpažintais, objektais. Jeigu stovint jų vaizdas nesikeičia – reiškia, ir jie stovi. Jei keičiasi jų padėtis, bet ne dydis pikseliais – reiškia, juda statmenai. Tačiau kai judi pats, jau nebegali nustatyti, ar regimas objektas juda tik vizualiai, ar ir fiziškai. Ir priešingai: jei objektas vizualiai nejuda – ar jis tiesiog yra toli, ar juda panašia kryptimi kaip tu. Taigi, iš principo geros vaizdo aparatūros kaip ir nereikia... Va, jei galėtum judėti į šonus kaip šikšnosparnis ar pamatuoti garso aido vėlinimą/doplerį (kas, kaip minėjau, greitai judant neturi prasmės), tada – taip. O esamoje situacijoje kur kas svarbiau pamatuoti spalvotų stačiakampių padėties pokyčius kadre.
Shinigami 2016-07-05 06:33
Reikia išmokti skaityti ir būtum supratęs, kad kalbama apie du skirtingus atvejus. Pirmojo atvejo kuriame autopilotas išvengė automobilio ant jo bandančio užvažiuoti iš kairės eismo juostos. O antras atvejis, kai jau nebe išvengė. Pagal įdėta pirmo įvykio video, ir žmogui butu sunku buvę išvengti avarijos. Nes to automobilio vairuotojas važiavo tarsi butu aklas (arba greičiau vienas iš tu kurie mėgsta beeilės užšokti kitiems prieš nosį.
MindaugasV85 2016-07-05 07:20
manoji Tesė" Beje, straipsnis jau lyg ir papildytas...
Creatium 2016-07-05 09:20
Na, Google automobiliai skenuoja aplinką lazerių pagalba ir kuria tos aplinkos modelius čia pat. Taip kol kas gana sėkmingai susiorientuoja aplinkoje. Nežinau visų techninių niuansų. Bet Tesla geba nustatyti ar objektas prieš tave juda ar ne, kokia jo pozicija tavo atžvilgiu. Jų autopilotas geba sekti paskui priekyje važiuojantį automobilį, geba sustoti kai jis sustoja ir t.t. Geba persirikiuoti į kitą juostą nekliudydamas kito automobilio. Geba ir pats iš garažo išvažiuoti, bei į jį įvažiuoti (prieš tai parodžius tokio veiksmo pavyzdį). Kaip supratau iš avarijos situacijos (kiek buvo duota info), tai sunkvežimis užkirto kelią, t.y. jeigu Tesla judėjo šiaurės kryptimi, tai fūra rytų arba vakarų kryptimi. O pati avarija įvyko Teslai palindus po priekaba. Tad turime kelis dalykus: 1) kliūtis kelyje nejuda; 2. kliūtis yra pakilusi nuo kelio (fūros priekaba), žemai esantys davikliai gali net neužfiksuoti kliūties. Paskutinis aspektas, tai, kad vairuotojas negalėjo nežiūrėti į kelią. Tesla aiškiai nurodo, kad tai yra tik bandomoji autopiloto versija ir reikalauja visais atvejais stebėti kelią ir net laikyti rankomis vairą. Kad vairuotojas žiūrėjo filmą tuo metu, tai Tesla nėra kalta...
immortallt 2016-07-05 10:14
Kritikuojat autopilotą, bet jis mirtiną avariją padarė per 210 mln kilometrų. Europoje kas 100mln, JAV kas 150mln km įvyksta mirtina avarija, kai vairuoja žmogus. Taigi ši sistema jau veikia ir jei skaičiuojant tik Europą - išgelbėjo vieną gyvybę bei dar neaišku kiek apsaugojo nuo rimtų sužalojimų. Kas dėl atstumo matavimo, kodėl jūs einat taip sudėtingai, kaip visokie ultragarsai? Kažkuris minėjot tą patį lazerį. Tik kodėl jis turi būti vienas? Darai 10 ar kad ir 100 lazeriukų vertikalioje linijoje and disko, išsuki iki 30 rotations per second ir wualia, turi vaizdą aplink, su minimaliu vėlavimu.
MindaugasV85 2016-07-05 10:46
Aš asmeniškai tikrai nepasitikėčiau vien tik video kamera - o drug ten koks drugelis išsitėškė. Tai ką - stabdis iki dugno? Žinoma besisukantis lazeris turi būti tvirtinamas ant stogo (kaip pas google). Arba reikia dėti kelis lazerius (jeigu norim matyti visą perimetrą). Bet mano supratimu, tai didžiausią dėmesį reikia skirti priekiui ir galui, t.y. važiavimo krypčiai. Šonai (statmenai) gali būti skenuojami ir kitu metodu. Bet kokiu atveju šoninio smūgio paprastai ir neišvengsi - turėsi arba staigiai didinti greitį, arba staigiai stabdyti, kas kažkiek sumažins riziką pakliūti į eismo įvykį (bet viskas priklauso nuo situacijos). Kitas niuansas: Kas bus, kai dviejų automobilių lazeriai pradės "šviesti" vienas į kitą? Todėl signalas turi būti unikalus - koduojamas skirtingu ar kintamu dažniu ar panašiai... Bet čia jau lazerio niuansai, ne autopiloto (tik tiek, kad reikia ir tai įvertinti). Taip, Tesla dėl eismo įvykio čia nėra kalta (bent teisiškai). Kalba čia pakrypo ta linkme, kad pradėjom ieškoti (teoriškai) būdų ką daryti, kad tai nepasikartotų. Tai ir primetėm minčių kas kam šovė į galvą Ateitų Tesla inžinieriai, tai gal irgi (kaip kai kurie vartotojai) čia visą tą mūsų diskusiją su šūdais sumaišytų
immortallt 2016-07-05 10:52
Galima montuoti lazerius skirtingose vietose ir pan. Šoninio smūgio Tesla išvengti galėtų itin stipriai didindama greitį, o tą tikrai Tesla gali. Aišku, žiūrint kiek liko iki smūgio. Vertinti, kur buvo klaida mes negalime, neturime pakankamai duomenų. Gal klaida buvo ta, kad programa pernelyg pasitikėjo kitu vairuotoju ir pernelyg laikėsi eismo taisyklių. O gal išryškėjo įrangos trūkumas ir tiesiog sukrito visos aplinkybės, kai kameros raiškos pritrūko. Mes to nesužinosim, bet tikrai šitą klaidą taisys. Ir dar kartą, autopilotas saugumą JAV padidino ~trečdaliu, Europoje 100%. Sekantis autoįvykis gal įvyks tik po 1mlrd kilometrų, kas žino. Gi autopilotas nuolat tobulinamas ir atnaujinamas. Viena lieka visiems aišku, jei kelyje neliktų žmonių vairuojamų mašinų, autoįvykiai taptų retenybė. Nes vėlgi, šita avarija dėl žmogaus kaltės, ne dėl autopiloto. Autopilotas tik neišvengė jos, nors žmogus gal ir būtų galėjęs, jei būtų laiku pastebėjęs.
MindaugasV85 2016-07-05 12:38
As kai pasiziuriu kaip kai kurie zmones vairuoja, tai ta darba geriau jau atiduociau ismaniajam dulkiu siurbliui, o ne tam vairuotojui Bet pats liksiu prie rwc nuomones - ta* automobili valdyti paciam yra didesnis malonumas nei vaziuoti autopilotu. Ir jei ateity bus negalima paciam vairuoti auto, manau bus like daug entuziastu, kurie rinksis padeginti padangas tam specialiai skirtose vietose. Nebent kompiuteriniai zaidimai su specialia iranga (simuliatoriais) sugebes patenkinti ta vairavimo aistra...