Tesla katastrofa: anksčiau ar vėliau, tai turėjo nutikti - bet kas bus dabar?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Shinigami 2016-07-09 12:10
Šitos dalies nesupratau. Tai toje sankryžoje buvo šviesoforas ar jo nebuvo? Jei buvo šviesoforas tai ką reiškia "be "šviesoforo" (žalia rodyklę prie šviesoforo kaip pas mus?).
Atk 2016-07-09 12:19
Anksčiau žmogus lengvai įveikdavo šachmatas kompiuterį, bet jau 2006 metais taip ištubulėjo šachmatų programos, kad tapo patiems geriausiems grosmeistrams sunku įveikti šachmatus prieš kompiuterį, o dabar jau neįmanoma įveiktį kompiuterį bet kokiam žmogui, net ant paprasto nešiojamo kompiuterio, nereikia jokių super kompiuterių su milijonais procesorių. Taip galima ištobulint ir jutiklius automobilio, kad jis nei vienos klaidos nepadarys. Ir daug kartų lenks kokybe žmogaus vairavimą.
Xdmin 2016-07-09 12:51
idomu, kai bus koks 80% autonominiu automobiliu, maksimalus leistinas greitis bus padidintas? Ir tie autonomoniai automobiliai vaziuoja maksimaliu leistinu ar kokiu kitu greiciu pvz 45km/h kai visas minimum 60 vaziuoja?
Creatium 2016-07-09 12:57
Tesla atpažįsta kelio ženklus, bet pagal juos nenusistato leistino greičio. Jį parenka vairuotojas su galimybe nustatyti "virš", t.y. pvz. nustatyti leistiną greitį 60 km/h, bet pridėti "virš" 5 km/h.
Eič 2016-07-09 13:08
Tai tikrai nepavojinga. Šiaip, dabar pagrindinė problema tokiems automobiliams yra žmogaus faktorius. Jei kokia 80% mašinų būtų autonominės, avarijų būtų tikrai mažiau, o ir informacijos apie eismą priekyje/gale dalijimosi idėja būtų nebloga.
marumbas 2016-07-09 15:16
Kokia cia katostrofa? Autoriau, pavadinima toki sukurei, kad visi straipsni perskaitytu? Cia ir taip aisku, kad kazkada turejo buti pirmas, bet kazkada bus ir paskutinis. Logiskai mastant, po priekaba tarp ratu sunkvezimiuose butu tuscia vieta arba apsaugines groteles. Jei buvo tuscia vieta, tai Tesla greiciausiai nepamate, kad siek tiek auksciau yra kliutis. Na dar viena pamoka Teslai, kuri turi buti ismokta, gaila, kad ji kainavo gyvybe. Bet filmukus ziureti sedint vairuotojo vietoje irgi negeriausias pasirinkimas.
Skija 2016-07-10 10:53
Esme ta, kad kompiuteris ir liks kompiuteriu. Tobulinkit pati kompiuteri, ne masina. O taip buvo ir bus net ir patys kieciausi kompiuteriai kartais "not responding", o tuo tarpu jis mat uz zmogaus gyvybe dar atsako. Nebepeizekit.
Shinigami 2016-07-10 12:45
Šita avariją įvyko ne todėl, kad sutriko autopilotas, bet todėl, kad fura užkirto kelia netikėtai. Ir autopilotas nesugebėjo į tai sureaguoti.
X-log 2016-07-10 23:10
Sprendziant is avarijos schemos, vargu ar sukancia fura galima vadinti "netiketai". Netiketai dar butu galima sakyti, jeigu automobilis butu vaziaves antroje juostoje ir trenkesis i furos kabina, o ne i viduri priekabos pirmoje juostoje. Realiai nieko kito is sito "autopiloto" ir nebuvo galima tiketis. Reikalavimas "visada laikyti rankas ant vairo ir but pasiruosus perimti kontrole" yra grynai automobiliu gamintojo subines uzsidengimas - visi supranta, kad absoliuti dauguma jo nesilaikys ir net jeigu ir laikytusi, zmogus paprasciausiai fiziskai negali islaikyti koncentracijos ilga laika nieko neveikdamas. Isvis tokios pusiau isbaigtos sistemos neturetu buti prieinamos paprastam vartotojui.
immortallt 2016-07-10 23:24
Greičio palaikymas ir pusiau išbaigta sistema - problemos nesukelia. Pats sedėdamas keleivio vietoje kartą vieno degrado, šlitinėjančio girto pagal greitkelį gyvybę išgelbėjau, kai spėjau tėvui vairą šiek tiek pasukti ir nukreipti nuo girtuoklio ant kelio. Problema buvo, kad žmogus žiūrėjo filmą ir net nekreipė dėmesio į kelią. Kūrėjai puikiai suprasdami, kad dar gali išlįsti problemų tą ir nurodė - sistema dar nėra failproof. Reikėjo pravažiuoti 220mln km kol įvyko mirtina avarija. Tai yra patobulėjimas lyginant su žmogumi.
X-log 2016-07-11 01:20
Del tavo isgelbejimo, tai ka zinau, asmeniskai taves keleivio vietoj nebeveziociau. Gali surikti, perspeti, bet uz vairo griebdamas tik dar daugiau problemu gali sukelti. Kas del statistikos - su sitais "autopilotais" vazinejama autostradose, greitkeliuose - tai yra keliuose, kuriuose avaringumas yra zymiai mazesnis, o lyginama su bendrai visais keliais. Taip pat imties dydis labai mazas, kad butu galima kazkokia normalia statistika isvesti.
Skija 2016-07-11 03:11
Manau nutekes daug vandens kada kompiuteris prades vertint realiu laiku vykstancius pokycius geriau nei zmogus. Tada pilnai sutinku, kad autonominiai bus geresni ir saugesni nei tai ka turim dabar. Bet visad liks "?" Virusai ddosai trojanai ir visi kiti variantai, turint omeny, kad kazkoks internetinis prieigos tinklas butinai turi buti sudarytas tiems automobiliams. O tada prasides- nori saugiai vaziuot? Kaspersky 2019 apsaugos tave.
Shinigami 2016-07-11 06:09
Kiek reikia laiko (sekundėmis) kad pravažiuoti sankryžą furai? 5 sekundės? Kiek reikia laiko pravažiuoti pusei furos? 2-3 sekundės? Tada kokiu atstumu nuo sankryžos turėjo būti automobilis su autopilotu kad per 2-3 sekundes pasiektu sankryža? Kiek suprantu, automobilis su autopilotu turėjo pirmumo teisę. Ar ne? Jei jis turėjo pirmumo teisę, tai bet kas kas atsirado jo kelyje likus kelioms sekundėms iki privažiavimo, yra netikėtas. Kažkodėl kai būna tema apie pėstiji partrenkta perėjoje, didžioji dalis rėkia kad pėstisis atsirado netikėtai ant perėjos. Tai kodėl sakai, kad ta fura atsirado "tikėtai"?
immortallt 2016-07-11 09:14
X-log, tu esi važiavęs su ta greičio palaikymo funkcija? Aš dažnai. Nuobodu ir žiauriai. Google dar neperėjo niekur. Jie neturi komercinio produkto vis dar, tad lyginti su Tesla negali. Tesla nori greičiau išvystyti, o tam reikia daug duomenų. Kaip greičiau duomenis gausi, nei paleisi ant tūkstančių automobilių? Tesla surinko daugiau duomenų per dieną nei google per metus. Ne visada yra laiko dar įspėti. Ir tikrai nebuvo pavojinga nuskinti pėsčiojo važiuojant 120km/h. Renkiesi iš dviejų alternatyvų ir greitai. Taip, statistikos dar mažai, tik 220mln km buvo (dabar jau daugiau). Bet sistema tuo ir žavi, kad jinai tobulės. Skija, o tai dabar girti nesėda prie vairo? Tikri nuhakintieji, pasiveja autostradoje ir nuskina kaip stovintį. Taip pat Tesla autopilotas neturi viršenybės prieš žmogų. Ateityje, jei bus pilnas autopilotas, atnaujinimus turbūt dar labiau apribos ir nepaliks bevielės prieigos.
X-log 2016-07-11 16:15
Yra teke vaziuoti. O dabar isivaizduok, kad tau net nereik sukioti vairo, bet vis tiek turi demesi buti sutelekes i kelia. Kiek kartu nuobodulys padides? Kiek laiko gali issedeti keleivio vietoje tik ziuredamas tiesiai (lyg vairuodamas) ir niekuo daugiau neuzsiimdamas? Ok, pradedam nuo paprastu dalyku (atsakyk is dabar turimu ziniu, papildomai negooglindamas): ar Tesla gali autonimiskai saugiau persirikiuoti tarp eiliu?
immortallt 2016-07-11 16:23
Kiek žinau, ir manau mačiau, ne tik persirikiuoti, bet ir aplenkti lėčiau važiuojančią mašiną gali.
X-log 2016-07-11 17:59
, kad tos sistemos negalima vadinti autopilotu, nes klaidina vartotojus. Rezultata turime.