Legendinį kelią „Route 66“ nori paversti moderniausia saulės jėgaine: vietoj asfalto - saulės elementai

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

andriux 2016-07-14 13:51
https://www.youtube.com/watch?v=obS6TUVSZds
Creatium 2016-07-14 15:20
Nu žiūrėkim. Kokius sprendimus galiu pasiūlyti išsakytoms bėdoms: 1. LED nesimatys važiuojant iš automobilio. Juos galima dėlioti ne plokščiai, o pakreiptus. Jeigu 2x2 LED lemputės, tai 2 atsuktos į vieną važiavimo kryptį, dvi į kitą. Vietoje 4 LED horizontaliai turėsim 2 LED šonu, tiesiai į automobilį. Tad šviesos kiekis turėtų net padidėti. 2. LED sunaudotų apie 25% tobulo kiekio pagamintos energijos. Bet čia tuo atveju, jeigu jie šviestų 24/7. O kas jeigu naudotume daviklius, stebinčius ar atvažiuoja automobilis ar ne? Juk tokius naudoja apšvietime. Tuos pačius pajungti prie kelio: atvažiuoja automobilis - įžiebei arba paryškinai jau degančius LED. Jeigu kelių apšvietime sutaupymas yra iki 70-80%, tai tas pats ir čia turėtų būti. 3. Kur naudoti sugeneruotą energiją? Prisiminkime siūlymus kelius daryti indukcinius, kad galėtų krauti važiuojančius elektromobilius. Pirma idėja šovusi į galvą, jeigu jau elektros tiekimas tinklais į miestus yra tikrai neveiksmingas (nors nežinau, tarp Kauno ir Klaipėdos keliose vietose viduryje laukų stovi saulės jėgainės ir nėra problemų). Bet čia, kitaip tariant, yra jau dabar egzistuojanti problema: kaip tinklai galėtų kaupti sugeneruotą energiją. 4. Koks tokių kelių atsipirkimas, a.k.a. generuojama finansinė nauda? O koks atsipirkimas paprastų standartinių kelių? Klausimas visai netinkamas, nes eliminuoja net dabar naudojamą metodą. Juk dabartiniai keliai išvis negeneruoja jokių pajamų. Net 0.01 ct/m2/dienai būtų nauda, nes kelias bent minimaliai sumažintų savo išlaikymo kaštus.
X-log 2016-07-14 17:08
Uz ta pacia kaina gali nutiesti kelia ir salia dar pastatyti saules elementus - sumoj gausi zymiai efektyvesne ir lengviau priziurima sistema. Berods japonai daro vidurinej juostoj "stoga" dviraciu takui is saules elementu.
jonas112 2016-07-14 17:14
Labai gerai, kuo greičiau nuties bandomąją atkarpą tuo greičiau absoliučiai visiems bus aišku, kad čia tik utopija.
MindaugasV85 2016-07-14 17:59
Norėdamas transportuoti el. energiją dideliais atstumais, turi sukelti įtampą, kad sumažėtų srovė (kalbu apie tą pačią galią: P=U*I). Priešingu atveju arba reikės labai storų laidų (srovei), arba turėsi didelius energijos nuostolius (kaitinsi-deginsi plonus kabelius). Pati idėja būtų labai faina, jeigu turėtume tam tinkamas medžiagas/technologijas. Bet kol kas atrodo čia tik šnipštas. Na kad ir remonto ar kokio periodinio aptarnavimo metu, turėsi uždaryti dalį kelio, kad atsiardytum, sutaisytum... Ir apskritai jei statai jau saulės elementus, tai kodėl statai juos taip, kad kažkas užstotų tą saulę (važiuojantys automobiliai)? Iš pažiūros atrodo, tai kas čia tie pravažiuojantys auto, bet kai susumuosi bendrą kelio plotą ir užstotą automobiliai kelio plotą, tai gausi ne tokius jau ir mažus skaičius. 10% čia (versle) jau būtų galima vadinti dideliais nuostoliais. Tad vienintelis kelio privalumas galėtų būti tas, kad saulės dėka turėtume išmanųjį kelią (šviečiantį). Apie namų aprūpinimą elektrą čia jau net negalvočiau. O ledo tirpinimą (kelio šildymą) irgi pamirščiau, nebent tik nedideles atkarpas (pvz pėsčiųjų perėjų zonas) būtų galima aprūpinti tokia prabanga. Bet kas trasoj perėjas įrenginėja...? Autobusų stotelę nebent.
Eič 2016-07-14 18:01
Įdomu kaip su sukibimu. Stiklas nėra pati geriausia medžiaga sukibimui su guma, o ką jau kalbėt per lietų..
mobilunkas 2016-07-14 18:58
o ka kelias generuos kai pravaziuos gauja masinu dygliuotm padangom? arba kas nors parsives i namus armaturos kabancios is priekabos ir trinancios arba linguojancios i kelia? Ar ukininkas viksriniu traktorium pervaziuos i kita kelio puse? Kiek energijos generuos uzdulkejes kelias? kaip atrodys kelio krastai is sesiakampiu? kas bus avarijos metu kai iskrites variklis ismigs 5 cm i kelia?, ar kas nors nuleistu ratu ant ratlankio pravaziuos? Tai jau tada perspektyvioau virs keliu stogus daryt is fotoelementu, tai nelis ant kelio, saule neakins, bet irgi kokiam auksty daryt, gi buna keistu gabaritu kroviniu. manau kolkas perspektyviausia statyt garso sieneles is fotoelementu, tai mazins aplinkos tarsa garsu ir dulkemis, siukslemis, skatins zmones vazinet tylesnem masinom- nes kai negalesi savo lango atsidaryt , del tavo masinos keliamo ir atspindeto triuksmo, gal susimastysi
trapecijus 2016-07-15 02:36
Įdomiai čia visi virš manęs komentuoja. Matosi, kad pas visus galvos funkcionuoja. Aš apie kainas tik... Tai paprastos dangos (asfalto) kaina Amerikoj yra tik 7 doleriai už kvadratą? Kodėl pvz Airijoj kvadratas greitkelio asfalto kainuoja apie 17 eurų? O Lietuvoj apie 14 eurų? Kas perskaičiavus valiutas gaunasi kažkoks nonsensas palyginus su Amerika. Tiesa NIEKO ten Amerikoj pigaus neradau. Nemanau, kad ir kelių tiesimas ant tiek pigus būtų...
X-log 2016-07-15 03:23
Proporcionaliai daleiskim tas pats, bet 1m^2 kaina tai gaunasi 700$+. Su mato vienetais Technologijos.lt matosi sudetinga yra.