„Tesla“ atstovai paaiškino, kad dėl mirtimi pasibaigusios avarijos autopilotas nėra kaltas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

3xxx 2016-08-06 13:06
Jei balta kliūtis prieš saulę, tai ir neretas atvejis kai ir paprasti vairuotojai kliūties nepamato.
immortallt 2016-08-06 13:51
Kaltas tikrai nera, bet turetu galet isvengti.
Creatium 2016-08-06 16:03
Akivaizdu. Siekiant, kad autopilotas būtų saugesnis už žmogų, jis turėtų išvengti tokių situacijų. Ko gero lazeris čia padėtų.
Arns 2016-08-06 16:37
Daug lengvesnis būdas yra mašinų tarpusavio bendravimas. Kol autonominių automobilių skaičius nedidelis, tai beprasmiška, tačiau ateityje manau tai bus standartinis metodas. Jis pigus ir patikimas. Mažiau reikalinga kritinės įrangos surinkti visiems parametrams.
HDi 2016-08-06 20:30
Padėtų, ir keista kad jo nenaudoja, bent jau kaip pagalbinio sensoriaus, bet jis turi kitų blogybių, per kritulius jis aklas, nors ford teigia sukūrusi algoritmą, kuris geba filtruot kritulius, bet per didelius kritulius vistiek menkai iš jo naudos.
Creatium 2016-08-06 20:36
Bendravimas skamba gražiai, bet tai kiek ateityje. Juk betarpiškam duomenų dalijimuisi reikia greito ir stabilaus interneto. 4G vargiai užtektų, 5G jau patemptų, jeigu jo padengimas būtų 100% šalies teritorijos.
Eič 2016-08-06 21:07
Atsiranda galimybė trollint kitas mašinas. Didėja kontrolės perėmimo tikimybė ir t.t.
rwc 2016-08-06 21:10
Lazeris yra laikinas sprendimas. Strategai, planuojantys verslą toliau nei porą metų į ateitį, puikiai suvokia atspindžių smogo grėsmę, daugiau investuoja į pasyvias aplinkos stebėjimo technologijas, o Tesla vaizduoja šikantį katiną („kažkas kažko neįdėjo! aplinka kalta!“). Įsivaizduokim situaciją keliuose po 20 metų: pilni keliai autopilotų, bet tam tikras dažnis yra užimtas, nes vis dar važinėja keli zapukai, kurie švysčioja kaip papuola. Be abejo, ateitis priklauso „autopilotų internetui“. Tereikia kritinės masės, kai tokia technologija iš esmės kainuos centus (kaip pridėtinė paslauga kitoms navigacijos technologijoms) ir pradės nešti naudą net ir tuščiame kelyje. Sekantis žingsnis bus teisinė reglamentacija. O Muskas ne pirmą kartą demonstruoja greito pelno godulį. Tėra laiko klausimas, kada daliniai autopilotai bus paprasčiausiai uždrausti. Reikės aiškiai nubrėžti ribas, iki kada 100% atsakomybės priklauso vairuotojui ir 0% AI, ir kada atvirkščiai. Ar dabar, atsitraukiant esminiams konkurentams, Tesla spės susikurti savo uždarą ekosistemą kaip Soyuz, Windows ar iPhone? Smarkiai abejoju. AI vis dėlto yra matematika ir kūrėjų patirtis. Jam reikia ne didžiulių gamyklų su tūkstančiais robotų, o storų knygų ir jaunų smegenų plius paprasčiausio laptopo simuliacijai, ne ką galingesnio nei tas CPU, kuris sėdės kiekviename automobilyje. Manau, ateityje dominuos atviro kodo pagrindu kuriami AI su atvirais protokolais. Apps'ai. Gražu, kai milijardierius suteikia galimybę gyvai pačiupinėti ateities technologijas, bet vieša infrastruktūra nėra tinkamas poligonas neišbaigtiems eksperimentams. Muskas tiesiog meluoja naudodamasis teisiniu vakuumu ir išgalvotais pasiteisinimais. Nesvarbu, kieno prikabintas laidelis nutrūko – automatika nesuveikė, ir tai faktas.
AAA000 2016-08-06 21:14
Tokiai sistemai reikia keist pati duomenu dalijimosi principa. Reikia keist interneto protokola. Kad butu tiesiogine ip adresacija, o ne per kazkoki centrini serveri. Kiekvienas automobilis turi tapt adresu retransliaciniu mazgu ir duomenu apsikeitimo tinklas tarp artimiausiu automobiliu turi formuotis automatiskai. Su dabartiniu internetus tas neimanoma, nesvarbu koks pralaidumas butu... Bus nors sioks tos uzdelsimas ir iskart avarija del interneto uzlaikymo... Paziurekit kaip pvz realiom salygom veikia navigacines sistemos, biski kas netaip ir stringa... Lygiai toks pats efektas butu su dabartiniu interneto tinklu. Kad veiktu autonominis automobiliu valdymas per interneta, turi but pasalinti stabdantys mazgai. Nepakeitus interneto protokolo tas nelabai imanoma.
Kyborg 2016-08-06 21:43
Internetas bendravimui tarp automobilių visiškai netinkamas tiek dėl ryšio padengimo tiek dėl galimo vėlinimo. Greičio per akis pakaktų ir 3G, tačiau šioje situacijoje svarbiausia ne tiek duomenų perdavimo greitis, kiek atsako laikas (responce time). Todėl automobiliai turėtų tiesiogiai bendraut, o ne interneto pagalba.
Creatium 2016-08-06 22:50
Musk'as viename nesename interviu minėjo, kad autopilotai bus paruošti naudojimui (visiškai autonominiam važiavimui be vairuotojo automobilyje) per artimiausius 2-3 metus. Čia technologiškai, o ne teisiniu reguliavimu. Turint omenyje kiek Tesla jau dabar yra pažengę su autopilotu ir iš kitos pusės įvertinant visus buvusius Tesla vėlavimus, tai duodam 4-5 metus. Nepamirškime, kad Tesla yra vienintelė kompanija, išbandžiusi autopilotą masiniu būdu, nors Google turbūt vis tiek pirmauja nuvažiuotų kilometrų kiekiu. Vienas dalykas, kurio kai kuriems neišeina suvokti - tai, kad Tesla autopilotas yra bandomoji versija, kuria negalima naudotis kaip galutiniu autopilotu. O tie, kas taip daro, o po to skundžiasi eismo įvykiais, tai tiesiog kvaili ir tiek.
immortallt 2016-08-06 23:23
Creatium, google jau senai atsilieka, pagal nuvažiuotum kilometrus. Tesla nuvažiuoja dabar per savaitę daugiau, jei ne dieną, nei google viso yra nuvažiavęs. Tą duoda nepalyginamai didesnis kiekis Tesla automobilių. Šiaip kol kas panašu tesla sugebėjo padaryti mažiau avarijų, nei būtų padaręs žmogus per tą patį laiką. Ar gali tobulėti? Žinoma. Bet tobulėjimui reikia realių duomenų, ne laboratorijos simuliacijų. Po galais, kol sukūrė dabartinius pakankamai saugius auto, kiek reikėjo žūčių. Kol sugalvojo diržus, oro pagalves, ABS ir mašinas daryti iš minštesnio metalo, kad ne žmonės, o mašina sugertų smūgį?
rwc 2016-08-07 01:10
, pasibaigusių laimingai (rimtai, juk ne kiekvienas susidūrimas su furgonu taip baigiasi)? Negi tiki, kad kitas tūkstantis pasibaigs, kol apie tūkstantis pirmą perskaitysim enternetuose? Turbūt pameni preliudiją, kad tas kaskadininkas jau buvo nusivertęs nuo kelio? Testavimas realioje aplinkoje labai svarbus, tačiau joks save gerbiantis ITšnikas neišleistų žalios sistemos be nuoseklaus testavimo kontroliuojamoje aplinkoje ir perteklinių saugiklių. Jeigu paaiškėjo, kad silpniausia sistemos grandis yra pokėmonus gaudantis vairuotojas, tai gal nuo jos ir pradėkim? Bet Tesla, matyt, dar nedrįsta į gatves paleisti visiško autopiloto, nes jei nebus vairuotojo, tai nebus kam ir kaltės suversti.
X-log 2016-08-07 01:35
Pasikartosiu ka jau rasiau ankstesneje temoje - tokioje busenoje, kokioje yra Tesla sistema, jos vadinti "Autopilotu" neimanoma ir apskirtai neturetu but prieinama paprastam mirtingajam. Si sistema temato i prieki ir 5m aplinkui, nera kokiu sistemos mazgu dubliavimo ar kazkokio kito redundancy, negali identifikuoti objektu, judanciu skersai matymo lauko, neveikia esant krituliams ir t.t. Ir per 3 metus kazkaip stebuklingai tai pavirs pilnaverte sistema? Kas apie statitstika - si sistema galima naudoti tik greitkeliuose, bet lyginama su visu keliu avaringumu
rwc 2016-08-07 03:21
Bandomoji versija... Beveik viskas, ką šiandien naudojame, yra minimalią kokybinę kartelę pasiekusios ir mus sužavėjusios bandomosios versijos, į kurių pabaigimą niekas neinvestuoja ir neinvestuos. Tai mes nuleisime kartelę ir pamiršime, kokius tikslus kėlėme versijai, kuri „nebebus bandomoji“.
Shinigami 2016-08-07 10:37
1) Autopilotas nesukėlė avarijos, jis jos tik nesugebėjo išvengti. Tai sumažina autopiloto atsakomybę dėl avarijos daugiau nei per puse. 2) Perkant automobilį yra aiškiai pasakoma, kad autopilotas yra bandymų stadijoje ir negalima jo palikti be priežiūros. Jis atlieka pagalbininko vaidmenį, kaip ir kitose mašinose esantį technologija išlaikanti auto savo juostoje. Todėl pats vairuotojas prisiima puse atsakomybės už nesugebėjimą išvengti avarijos. Kodėl suvertė visa kaltę automatinio stabdymo sistemai? Nes ją pakeisti lengviau nei visa autopilotą. Nes jį ir buvo atsakinga už stabdymą atsiradus kliūčiai priešakyje. Juk dėl nuleistos padangos nekaltinsi variklio. Taip ir dėl vieno autopiloto komponento nekaltinsi visos sistemos.
Arns 2016-08-07 10:58
Šiaip jau testinės programos nėra bandomos visiem prieinamuose keliuose be profesionalo priežiūros. Viena sistemos stabilumus tikrinti saugiai sėdint namuose, kas kita žaliam vartotojui leisti naudoti bet kur. Ir pasiteisinimas, kad gal būt kas kelintas žmogus irgi būtu pakliuvęs į avariją, nėra džiuginantis sistemai, kuri neturi prarasti budrumo dėl nuovargio, nukreipti dėmesio perjunginėdama radiją ar kalbėdama telefonu. Jai keliami aukštesni reikalavimai.
AAA000 2016-08-07 11:06
Situs dalykus galima labai nesunkiai filtruot ir klaidingus duomenis atmest daugumos metodu. Taip pat tinkamai sutvarkius prioritetu paskirstyma. Taip pat sugretinant duomenis ir tiesiogini kliuciu detektavima, teikiant saviems davikliams pirmenybe. Tu kazkoks ziuriu nesupranti sistemines navigacines naudos. Isikandes tik arba visiskai uzdara autonomine sistema. Arba kazkokia sistema su "patikimai certifikuotu ar ten 7 loxu apsaugotu" valdymo centru. Pagal mane ateitis butent visuotinio komunikavimo becentrese sistemose, o tam tereikia sukurt teisinga komunikavimo ir valdymo protokola. Duomenys tikrinami turi but ne autorizacijos pagrindu, o statistiniais ir tiesioginio analizavimo metodais. Taip pat turi but kuriami ivairus duomenu apsikeitimo standartai. Kad butu ivairove ir konkurencija. Va tada veiks tobulai ir galima bus kaltint tik kad nesuveike "kazkokia mechanika". O dabar tokie kaip tu skiria visas jegas niekam nereikalingoms autorizacijoms ir perteklinems apsaugoms nuo "poveikio is isores ir visokiu teoriniu priesu", vercia ir kitus tuo uzsiimt, ir taip trukdo realiai pazangai. Vyt reiketu is pareigybes - jei dar net studentams destai Ateitis p2p sistemose, nesvarbu kaip tokie dinozaurai kaip rwc tam priesintusi. P.S. Ypac prajuokino kur ten apie stulpa rasei Tipinis sabloninis sovietinis mastymas. Sukurkim stulpa - kuris bus kaltas Stulpai juk pigus ir pakeist nesunku... As pvz geriau kurciau koki nors brangu drona, kuris isskris is masinos ir nuskanuos kelia kelis km i prieki ir suteiks autopilotui realiai naudingos informacijos, negu kazkoki pigu valstybini autorizuota stulpa + infrastruktura to stulpo palaikymui + plius kruva istatymu, kad visi melstusi stulpui ir dar nesimeldziancius "autorizuoti organai" i kalejimus kistu... Niekuo neprimena dabartines sistemos?
unytas 2016-08-07 15:13
cia kaip su GPS bobute i jura ivazuoja nes ten navigacija rode vazuot ir kaltina navigacios kurejus. jei pats vaizuotojas nezuri i kelia ir lauke kol pati masina sustabdis tai ner ko noret. kad ir pats automobilis vairuoja reike ir paciam i kelia zureti
zet 2016-08-09 14:14
Is kokio medzio tu nukrites ? Trolinti atejai ? Iphone licio baterijos sprogsta - uzdrauskim Iphone. Tai gal lygintuvo namie nenaudok, galima nusdeginti. Peiliu virutuveje nenaudok, galima isipjauti. Isvis, tokie keliai kokie yra Lietuvoje turi buti neprienami paprastam mirtingajam nes galima nulekti nuo kelio ar i stulpa pataikyti, nekalbant apie priespreisas ir stoteles? Supranti kaip tu nusikalbi ? Yra daiktas ar produktas ir yra jo paskirtis. Jei zmones savavaliskai naudos daikta ar produkta ne pagal paskirti - gali gautis nelaime. Naudojant Tesla Autopilota pagal paskirti - rezultate jis veikia gerai. Jei naudojant kreiva sleiva atseit produkta ivyksta maziau eismo nelaimiu nei jo nenaudojant - jis jau geris. Tai tu TROLI siulai uzdrausti teigiama nauda duodami produkta ? Ir daug tokiu kaip tu ant Lietuvos ?