Tikras padang… pakampių erelis: kvadrakopteris išmoko ypač agresyvaus skrydžio stiliaus (Video)  ()

Pensilvanijos universiteto mokslininkai sukūrė algoritmą, kuriuo vadovaudamiesi, maži skraidantys aparatai gali atlikti sudėtingus dinamiškus manevrus, remdamiesi tik pačiame aparate esančių jutiklių duomenimis. Pranešimas bus pristatytas ICRA 2017 konferencijoje, apie darbą trumpai pasakoja IEEE Spectrum.

Dėl savo konstrukcijos ypatybių kvadrakopteriai labai manevringi, tačiau atlikdami darbus, juda lėtai, arba naudojasi didele išorine jutikliais ir kameromis aprūpinta valdymo sistema, kad galėtų judėti greitai ir dinamiškai. Naudojant išorinę valdymo sistemą, manevruoti galima gan sudėtingai, tačiau realiomis sąlygomis tokius įgūdžius naudoti gan sudėtinga. Tokia sistema, pavyzdžiui, naudojama Ciuricho aukštojoje technikos mokykloje Šveicarijoje viensraigčio asimetrinio drono bandymuose ir virvinių tiltų statymui kvadrakoperiais.

Pensilvanijos universiteto mokslininkai nusprendė eiti kitu keliu ir skrydžio planavimui naudoti vien pačiame skraidančiame aparate esančių jutiklių teikiamą informaciją. Eksperimentuose buvo naudojamas nedidukas, ketvirtį kilogramo sveriantis mėgėjiškas kvadrakopteris, kuriame buvo sumontuota kamera, giroskopas ir akselerometras, Qualcomm Snapdragon procesorius ir signalinis procesorius Hexagon DSP.


Agresyvūs manevrai kvadrakopteriu

Paskelbtame vaizdo siužete kvadrakopteris įveikia slalomą, o taip pat perskrenda siaurą langą, kai kada pakreiptą 45 ar 90 laipsnių kampu. Tuomet kvadrakopteris pasiekia 1,5 g perkrovas ir kliūtis įveikia, pakrypdamas 90 laipsnių kampu, skriedamas 5m/s [18km/h] greičiu. Bepilotis aparatas turi informaciją apie savo buvimo vietą, o papildomos informacijos rinkimą, manevro planavimą ir įvykdymą kvadrakopteris atlieka savarankiškai.

Galimybė savo jutiklių duomenis panaudoti operatyviam orientavimuisi vietovėje svarbi mažiems bepiločiams aparatams. Taip jie gali ne tik atlikti sudėtingus triukus, tačiau ir kurti susidūrimo su kliūtimis išvengimo sistemas. Pernai, pavyzdžiui, MIT informacinių technologijų ir dirbtino intelekto laboratorijos tyrėjai pristatė lėktuvo tipo bepilotį, gebantį savarankiškai atpažinti kliūtis ir išsisukti nuo jų iki 50km/h greičiu.

Николай Воронцов
nplus1.ru

Aut. teisės: Input.lt
Input.lt

(15)
(0)
(15)

Komentarai ()