„Porsche Panamera Sport Turismo“ - bjaurusis antinas tapo universalu, bet ar tai pakeitė automobilio išvaizdą į gerą?  (4)

Sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ plečia „Panamera“ modelių šeimą. Ją papildys naujos formos kėbulą turinti „Sport Turismo“ versija. Pirmą kartą naująjį modelį gamintojas gyvai pademonstruos kitą savaitę prasidedančioje Ženevos automobilių parodoje. „Porsche“ tikina, kad modelis, turintis iki 550 AG variklį bus universalesnis nei bet kuris kitas šios klasės automobilis.

Jo patogumą kiekvienos dienos poreikiams užtikrins didesnis bagažinės dangtis, išplėsta jos talpa, žemas bagažinės grindų lygis ir pirmą kartą „Panamera“ modelyje – „4+1“ sėdimos vietos.

Kiekviename automobilyje kaip standartinės įrangos dalis bus montuojama aktyvi visų varančiųjų ratų sistema su elektroniniu būdu pagal specialią programą valdoma daugiadiske sankaba. Kaip ir „Panamera S“ modelių versijose, standartinė „Sport Turismo“ versija turės ir trijų kamerų pneumatinę pakabą.

Automobilis yra 5 049 milimetrų ilgio, 1 428 milimetrų aukščio ir 1 937 milimetrų pločio, tuo tarpu atstumas tarp ašių – 2 950 milimetrų. Sportiškumo suteikia atsikišusios kėbulo detalės ir montuojami dideli iki 21 colio skersmens ratlankiai. Be abejonės, didžiausias „Sport Turismo“ išskirtinumas – visiškai nauja galinė dalis. Inžinieriai prailgino galinį langą ir atitinkamai – stogo kontūrą.

Tokio priedo neturėjo joks universalas

Automobilio gale, stogo konstrukcijoje integruotas aktyvus aptakas. Jis turi tris skirtingas pozicijas, kurios priklauso nuo situacijos kelyje ir automobilio nustatymų ir gali suteikti papildomą 50 kilogramų spaudimo jėgą.

Važiuojant įprastu režimu iki 170 km/val. greičiu šis aerodinaminę funkciją atliekantis aptakas būna nustatytas -7 laipsnių kampu, kad nesudarytų oro pasipriešinimo ir optimizuotų degalų sąnaudas.

Spustelėjus virš 170 km/val., stogo aptakas automatiškai persislenka į kitą poziciją – suformuoja +1 laipsnio kampą, taip padidindamas vairavimo stabilumą ir dinamiškumą.

Važiuojant „Sport“ ar „Sport Plus“ režimu, į tokią aktyvaus veikimo poziciją aptakas persislenka anksčiau – jau pasiekus 90 km/val. greitį. Aptakas turi ir trečiąją poziciją – kai važiuojama atvertu panoraminiu stogu didesniu nei 90 km/val. greičiu aptakas pasikreipia +26o kampu. Tuomet sumažėja vėjo keliamas triukšmas.

Trys sėdimos vietos gale

Tai yra pirmasis „Panamera“ modelis, turintis tris sėdimas vietas automobilio salono gale. Tiesa, automobilio gamintojas jas pristato kaip „2+1 sėdynių konfigūraciją“. Be to, pirkėjai galės rinktis ir versiją tik su dviem sėdimomis vietomis gale – šios sėdynės bus reguliuojamos elektroniniu būdu.

Paaukštinę stogo liniją inžinieriai tuo pačiu padidino ir įlipimo pro galines dureles angą. Patogiau bus ne tik įlipti ir išlipti iš automobilio, bet ir susidėti daiktus į bagažinę – jos aukštis nuo žemės siekia 628 milimetrus.

Bagažinės dangtis tapo platesnis ir jau standartinėje įrangoje turi elektroninę atidarymo bei uždarymo funkciją. Lyginant su kitomis versijomis šis modelis turi ir didesnę bagažinę.Jos talpa sulig galinių sėdynių viršutine dalimi siekia 520 litrų. Tai 20 litrų daugiau nei sedane. Nulenkus galines sėdynes bagažo plotas padidėja iki 1,390 litrų – 50 litrų daugiau nei įprastoje „Panamera“ versijoje.

Montuojami penki varikliai

„Panamera Sport Turismo“ modelį salonuose galima užsisakyti jau dabar, taip pat ir Lietuvoje. Numatoma, kad pirmiausia šis modelis į gatves išriedės Europoje, 2017 metų spalio 7 dieną, o vėliau, lapkričio pradžioje – ir kitose rinkose. Kaip ir sportiniai sedanai, universalai bus komplektuojami su penkiais skirtingais varikliais.

Planuojama, kad Lietuvoje „Panamera 4 Sport Turismo“ 330 AG modelis, įskaičiuojant PVM, kainuos 99197 eurus, „4 E-Hybrid“ (462 AG sistemine galia) – 113958 eurus, 4S (440 AG) – 122066 eurus, „4S Diesel“ (422 AG) – 126059 eurus, o „Turbo“ (550 AG) – 161269 eurus. versija.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(12)
(2)
(10)

Komentarai (4)