Rusijoje - sąmyšis dėl lėktuvų pilotų: kaip jaustumėtės sužinoję, kad lėktuvą, kuriuo skrendate, pilotuoja nė dienos mokymuose nepraleidęs asmuo?  (1)

Rusijos gyventojai – nepaprastai sunerimę: savo likimą jie galbūt atiduoda į nepatikimų pilotų rankas. Daugybė pažymėjimų, suteikiančių teisę pilotams valdyti civilinius lėktuvus, gali būti suklastoti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dar 2013-ųjų vasario mėnesį Rusijos Federalinės saugumo tarnybos (FST) operatyvininkai sulaikė aviacijos centro „Krylja Nevy“ (liet. „Nevos sparnai“) generalinį direktorių 44-erių Andrejų Kočiaryginą.

Vyrą suėmė tuo metu, kai jis pardavė visą segtuvą dokumentų, suteikiančių teisę skraidyti lengvuoju motoriniu lėktuvu, mokymo kursų nebaigusiam, bet sutikusiam dosniai sumokėti už piloto pažymėjimą žmogui.

Prasidėjo tyrimas ir buvo atskleista 70 panašių atvejų. Po to kaltinamasis sutiko bendradarbiauti su tyrėjais ir taip sušvelninti sau nuosprendį. 

„Krylja Nevy“ generalinis direktorius, ėmęs bendradarbiauti su teisėsauga, įvardijo, kad tokių nusikalstamų atvejų galėjo būti ir daugiau – apie 160.

Tačiau nuosprendis pradėtoje byloje iki šiol nepaskelbtas. Praėjusią vasarą Sankt Peterburge įvyko teismo proceso byla ir ją – pagal formalius požymius – nuspręsta grąžinti Šiaurės Vakarų transporto prokuratūrai.

Įdomu tai, kad teismo procesas kažkodėl buvo uždaras, o pavardės asmenų, pirkusių suklastotus pilotų pažymėjimus, iki šiol laikomos paslaptimi.

Federalinės agentūros „Rosaviacija“ valdininkai, išdavę dokumentų komplektus, kuriais prekiavo „Krylja Nevy“ generalinis direktorius, iš šios kompanijos atėmė sertifikatą, suteikiantį teisę mokyti pilotuoti.

Remiantis apie šį atvejį pasakojusiu laikraščiu „Trud“, taip valdininkai nusiplovė rankas. O štai A.Kočiaryginas greičiausiai atsipirks tik lengvu išgąsčiu.

Beje, Krasnojarske įvyko panašus teismo procesas prieš vietinį skraidymo leidimų pardavėją Vladimirą Fefelovą, tačiau jis buvo nubaustas.

Vyriškis nelegaliai pardavė 60 komplektų dokumentų, suteikiančių asmenims teisę atlikti komercinius skrydžius. Ir už tai V.Fefelovas buvo nubaustas lygtine 5 metų nelaisvės bausme.

Ar daug pilotų su nusipirktomis, o ne pelnytai gautomis teisėmis skraidyti dabar klajoja po Rusiją, nežinoma.

Visuotinis mokomųjų aviacijos centrų patikrinimas dėl tokios galimybės ir grėsmės prasidėjo tik tuomet, kai 2013-aisiais Kazanėje nusileidimo metu katastrofą patyrė lėktuvas, kuriuo skrido žinomi žmonės. 

Tarp jų buvo ir Totorijos prezidento sūnus

Komisija nustatė ekipažo klaidą, kuri baigėsi tokiomis tragiškomis pasekmėmis. Be to, paaiškėjo, kad vienas lėktuvą valdžiusių pilotų turėjo suklastotą piloto pažymėjimą.

Bet net po šio atsitikimo spaudai pranešta tiktai apie 150 atimtų suklastotų pažymėjimų iš apsišaukėlių pilotų. Tarp jų atsidūrė Andrejus Manejevas, įsidarbinęs antrinėje „Aeroflot“ bendrovėje – aviacijos kompanijoje „Rosija“.

Ten dirbdamas jis sėdo į „Airbus“ antrojo piloto krėslą ir keletą mėnesių skraidydamas tarptautinėmis oro linijomis gabeno šimtus keleivių.

Beje, šių dviejų minėtų baudžiamųjų bylų atvejais teisėsaugai pavyko nustatyti, kad parduoti 228 pilotų pažymėjimai. Bet iš viso atimta tik 150 leidimų skraidyti.

Ar tai reiškia, kad dar 78 žmonės su nusipirktais pilotų pažymėjimais kažkur vaikšto po Rusiją? Ar netgi skraido? 

O neatskleistų apgavikų gali būti ir dar daugiau

Laikraštis „Trud“ įvardijo dar kelias sistemines civilinės aviacijos pilotų rengimo Rusijoje klaidas. Antai 2011-ųjų katastrofą virš Jaroslavlio, pražudžiusią ledo ritulio komandą „Lokomotiv“, paaiškino dar ir tuo, kad pilotai ne iki galo baigė kvalifikacijos kėlimo kursus, būtinus persėdant prie kito lėktuvo vairalazdės.

Metais anksčiau Maskvos Domodedovo oro uoste katastrofą patyrė oro linijų „Dagestan Airlines“ lėktuvas Tu-154. Žuvo du keleiviai, 83 buvo sužeisti.

Tarpvalstybinio aviacijos komiteto komisijos išvada buvo tokia: „Nepakankamas profesionalus ekipažo parengimas tiek bendrai, tiek kiekvieno jos nario avarinių ir sudėtingų situacijų metu pagal standartus, kuriuos numato Tu-154 skraidymo eksploatacijos instrukcija.“

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(20)
(2)
(18)

Komentarai (1)