Pagal naują tvarką patikrino naujai tiesiamų Lietuvos kelių kokybę: stulbinantis broko kiekis  (6)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos tvirtina, kad sugriežtinus kokybės reikalavimus kelių statybai, daugėja nepriimtų rangovų atliktų darbų skaičius.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2017-08-22 Pagal naują tvarką patikrino naujai tiesiamų Lietuvos kelių kokybę: stulbinantis broko kiekis  (6)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dėl broko buvo atmestas kone kas dešimtas darbas, nors pernai neatitikimų nebuvo užfiksuota nė karto.

Trūkumai matosi iš karto

Nuo šių metų pradžios dėl įvairių pažeidimų iš 105 projektų 10 projektų jau buvo atmesta, rangovai įpareigoti ištaisyti broką.

Pagrindinės šiais metais nepriimtų projektų priežastys – vizualiai matomi dangos defektai, viršyta asfaltbetonio dangos storio ribinė nuokrypio vertė, kelio dangos paviršiaus apsauginio sluoksnio defektai, neišpildyti projektiniai vandens nuleidimo sprendiniai, griovių nuolydžių neatitikimai, nuovažų ir kelio ženklų vietų neatitikimai projekte nurodytos vietos, elektros pajungimo darbų neatlikimas ir pan.

Vienuose objektuose rangovai turės perkloti asfaltą, kituose – sutvarkyti kelio ženklus, griovių nuolydžius ir kitus nekokybiškai atliktus darbus.

Pernai per tą patį laikotarpį priimti 78 projektai, defektai juose nefiksuoti nė karto.

Trūksta asfalto ir rišiklių

2017 m. įgyvendinus 95 projektus ir atlikus darbų už 40 117 241,31 Eur, iš rangovų jau išskaičiuota 117 654,08 Eur.

Per mažas mineralinių medžiagų frakcijos kiekio nuokrypis, mažesnis paklotas viršutinio sluoksnio storis, mažesnis sutankinimo rodiklis, mažesnis rišiklio kiekis ir piniginės išskaitos už dangos nelygumą pagal IRI (International Roughness Index) reikalavimus – pagrindinės priežastys, lėmusios pinigines išskaitas projektų rangovams.

LAKD teigimu, nuo 2014 m. akivaizdžiai matomas ir dėsningas piniginių išskaitų už ribinių verčių ir leistinų nuokrypių nesilaikymą pagal automobilių kelių dangos konstrukcijos asfalto sluoksnių įrengimo taisykles didėjimas. 2014 m. priskaičiuota 34277,26 Eur išskaitų suma 2016 m. išaugo iki 91816,55 Eur.

LAKD tvirtino, jog skatindama skaidrumą bei konkurenciją, vis tobulina savo viešųjų pirkimų procedūras, užtikrindama, kad pirkimų sąlygos būtų parengtos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, bendradarbiaudama su Viešųjų pirkimų tarnyba, stengdamasi pritraukti kuo didesnį rinkos dalyvių dėmesį.

Daugiau dalyvių konkursuose

Atsižvelgiant į Viešųjų pirkimų tarnybos siūlymus efektyvinti viešųjų pirkimų veiklą, LAKD vykdomuose viešuosiuose pirkimuose 2017 m. vidutinis dalyvių skaičius akivaizdžiai išaugo.

Pagal 2016 m. sausio–birželio mėn. ir šių metų to paties laikotarpio duomenis, skelbiamuose konkursuose kelių tiesimo ir remonto darbams atlikti vidutinis dalyvių skaičius išaugo dvigubai (10,8 dalyviai – 2017 m., 4,9 – 2016 m.).

Toks pat padidėjimas ir projektavimo darbų konkursuose (5 dalyviai – 2017 m., 2,4 – 2016 m.), techninės priežiūros bei mokslinių darbų konkursuose dalyvių skaičius išaugo keturis kartus (4,5 – 2017 m., 1,1 – 2016 m.).

Didėjant konkurencijai, pasiūlymų kaina mažėja, tačiau kokybės reikalavimai infrastruktūrinių projektų įgyvendinimui, neatsižvelgiant į rangovo pasiūlytą darbų kainą, nuolat tik didėja.

LAKD tvirtina siekianti maksimaliai užtikrinti statybos rangovo ir techninio prižiūrėtojo atsakomybę, griežtai vykdo atliekamų darbų kontrolę.

Siekiama, kad keliai Lietuvoje tarnautų be remonto ne mažiau kaip 20 metų, todėl jokie darbų sutartyse nenumatyti nuokrypiai nebus toleruojami, bus priimami tik visus reikalavimus atitinkantys statybos darbų projektai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(40)
(2)
(38)

Komentarai (6)