Diplomatiškai bet atvirai išdėjo į šuns dienas Vokietijos automobilių gamintojus ir nurodė pavyzdį, į ką iš tikro turėtų lygiuotis

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Audrius 2017-09-07 10:20
Pries pora metu, buvau tikras, kad vokietijos auto gamintojam ateina labai sunkus laikai, nes konkuruoti su tesla bus sunku (kodak ir skaitmeniniu fotiku istorija). Dabar, pasedejus teslose-nesu toks tikras. Mane asmeniskai-tesla nuvyle, nes interieras visai sh ir siaip, surinkimo kokybe prastoka. Iki S merso teslai dar labai labai toli.. Kita vertus, zinant teslos investicijas i batarkiu gamyma, krovimo stoteles, plius ziurint i ju progresa-vokieciams turetu buti neramu.
vytautas50 2017-09-07 10:57
Autostradoje prieš porą savaičių su savo senu 1995 m dyzeliu aplenkiau baltą Teslą. Važiavo kažkur 100km/h greičiu. Nusivyliau "gyva" išvaizda. Kažkokia visiška pilkuma. Nuotraukose atrodo žymiai geriau. Tiesa, pradžioje pagalvojau kad koks senas fordas. Aišku MB ir dar S klasės nesulyginami bent dizaino prasme. O elektrinis Maybach 6 iš viso kažkur kosmose už Teslos. Be to elektrinė ribota savotiškai bandomoji partija yra ir MB SLS AMG bei B klasės įperkamas auto. http://www.mercedes-amg.com/webspecial/ ... ve/eng.php
kernel_panikuoja 2017-09-07 11:23
Siuo metu vienintelis techninis Tesla pranasumas pries vokiecius yra autopilotas. Daugiau nera nieko, ko vokieciai esant norui negaletu salygiskai greitai sudeti. Problema ta, kad kol gerai perkami vokiski VDV, niekas ten neskubes sokti prie elektromobiliu rimciau, nei keli kastratiniai modeliai marketingo tikslais.
immortallt 2017-09-07 11:34
Nėra nieko? Esminis dalykas yra akumuliatorius. Akumuliatorių sudėti... Na Tesla nors ir naudoja standartinius išmatavimus, bet pačios celės yra "paturbintos". Ypač naujam Tesla Model 3. Toliau, pati baterija yra ne vienų metų darbas ir sukurta naujų technologijų, leidžiančių pasiekti tiek didelę galią, greitą krovimą ir itin gerą devėjimąsi. Dar toliau, gamyklą ne tik reikia pastatyti, bet reikia ir sukurti infrastruktūrą žaliavų gavybai ir t.t. Tas "greitai" yra mažiausiai 7-8 metai, bet turės mesti daug didesnius finansus, nei Tesla, kad dėjo. Ir suktis greičiau. Negana to, teks keisti ir standartinį savo kėbulą, ir pan., tad ir esamų gamyklų perdarymas būtinas, jei nori pagaminti gerą elektromobilį, o ne perdaryti VDV. Niekas neskubės? Geras straipsniukas įmonės, kuri jau prisuko 300,000+ mylių su Model S. Sąnaudos niekinės, remontų ir aptarnavimų beveik nereikia. Akumo nusidėvėjimas irgi mažas, kažkas ~10-15%. Tai realiai visiem kurie intensyviai naudoja, jau dabar labai apsimoka elektromobiliai. Ir kalba ne apie tai, kad per 10 metų atsiperka, o kad per 200,000 mylių ridą elektromobilis pigiau nei dykai gauta nauja VDV mašina. Realiai, jei toliau miegos ant laurų, bus tas pats kas su Nokia. Nokia irgi galėjo bet kurią akimirką pradėti gaminti smartphone'us, gi didžiausia mobiliųjų telefonų kompanija su tokiu vardu! Kaip ten sekas su smartphone'ais dabar?
kernel_panikuoja 2017-09-07 11:50
Nu ir? O tos baterijos bus Tesla exclusive? Jeigu taip - tada sutinku. Bet kaip suprantu, bus pardavinejamos ir kitiems. Nematau problemu nupirkti Tesla fabriko baterija ir idet i mersa. Visi bateriju technologiniai privalumai automatiskai isnyksta. Jau "matau" kaip reikia 7-8 metu tokia kaip BMW i8 linija arba tokius kaip 5 serijos E modelius padaryti pilnai elektriniais... Kai vokieciu VDV gamintojai skubes sokti prie elektromobiliu tada snekesim. Kolkas neskuba. Ten tikriausiai ne taip mane supratai ir pamanei, kad apie vartotojus raisau... Bus ne kaip Nokia, o kaip SONY, Motorola, Samsung ir LG. Pries iPhone gamino paprastus telefonus. Po iPhone gamina Android smartus. Tesla geriausiu atveju bus Apple tarp elektromobiliu. Nokia fail'ino, nes liko su Windows.
Audrius 2017-09-07 12:07
Yra cia tiesos. Bet asmeniskai nemanau, kad pagrindinis Tesla pranasumas nera "hardare". Taip, uztrunka pora metu pastatyt batarkiu fabrika (beje, pati tesla jo dar neturi) bet metant resursus sitas pranasumas greit dingsta. Del dizaino-velgi, galima nukopijuot, o teslos atveju visi patentai yra atviri. Del pacios Tesla produkcijos-velgi, manau modelio S rinka pamazu igauna pusiausvyra, t.y. tie kurie norejo ir galejo-jau nusipirko, dabar liko tie kurie gali, bet nelabai nori (pazistu ne viena, kurie pabande-bet pirko vokiska analoga). Su modeliu 3 situacija turetu but kitokia, nes ju pirkejai biednesni, kuriems praktiskumas ir ekonomiskumas kur kas svarbiau nei interiero kokybe ir konfortas. Man atrodo, pagrindinis Tesla pranasumas yra ju sisteminis poziuris i transporta. Manau laiko klausimas, kai Tesla gyvens ne is produkcijos, o is serviso. Jei yra puikiai veikiantis auto pilotas, kokia prasme isaldyti 100k perkant masina, kai gali ja turet on demand, tokia kokia nori? Tesla puikiai tam save pozicionuoja-stato krovimo aiksteles, vysto auto pilota, kas tunelius ir pan. Griztant prie vokieciu-abejoju ar jie isnyks, nes a) sugebes prisitaikyt; b) rinkos dydis milziniskas, tad vargu ar vienai teslai uzpildyt poreikio nepavyks.
immortallt 2017-09-07 13:09
kenrle, jei Tesla parduos savo baterijas ir taip - tada exclusive. Jei turės problemų parduoti kaip gaminius - tada kažkiek parduos į šoną, bet su didesne kaina. Jo, įdėk į mersą, bet tik jei parduos. i8 yra sportinis, riboto naudojimo. Ir jis konkuruoja su Model S nebent kaina, bet Tesla tiek greitesnis, tiek galingesnis, tiek toliau nuvažiuoja, tiek didesnis. Nokia failin'o pirmąkart kai padarė sprendimą, kad smartphone'ai nepraeis (remiantis išsamomiomis ir itin plačiomis vartotojų apklausomis visame pasaulyje). Windows buvo antra, jei ne trečia klaida. Smartphone'ai jau buvo įsigalėję, kai Nokia visgi pradėjo bandyti juos gaminti ar dar prieš tai? Realiai elektromobilių boom'ą riboja tik viena dalis - akumuliatorius. Ir tai net ne kaina pirmoje eilėje, o gamybos infrastruktūra, kuri leistų dar iki 50% atpiginti akumus. Tada kainos skirtumas tarp TDi ir elektromobilio beveik neliktų.
immortallt 2017-09-07 13:16
1) Gamykla dalinai veikia, full capacity nepasiekė. Kopijuok nekopijavęs, statybos užtrunka. O reikia dar ir turėti ką statyti. Ne taip paprasta kopijuoti tokius dalykus, kur kiekviena detalė svarbi. 2) Atviri elektromobilio patentai, akumuliatorių - ne. 3) Model 3 tik pradeda gaminti. Užsakymų turi dviem metams į priekį. Būtent dėl šitos priežasties dauguma dabar neperka. Po 1.5-2 metų, kai jau bus ir realių atsiliepimų bei patirtis, ir laukti nereikės du metus, jei viskas gerai, užsakymai įsibėgės. Dar jei ir kainą iki to laiko sugebės paspausti - tai iš vis bus vajus. 4) Servisai - taip. Tuneliai - eh... Pasvajoti galime, bet tunelių rausimas nepaprastai brangus malonumas. 5) Užsidaryti su visam - žinoma ne, bet svarba praras, o dar žiū ir nupirks koks kinų elektromobilių gamintojas ar ta pati Tesla.
vytautas50 2017-09-07 13:41
Na pvz vokiečiai tame pačiame elektriniame SLS akumuliatorių variantą kartu su pietų korėjiečiais kaip ir atidirbo. Pagal talpinimo variantą tai jie panašu kad mažesni už Teslos. Su elektriniais varikliais taip pat jokių stebuklų: korpusas, statorius, rotorius ir du guoliai. Elektronika taip pat daug maž klasikinė. Automobilio kėbulas ir važiuoklė pas visus daug maža atidirbta iki tobulumo. Kas liečia pačius akumuliatorius tai ir europiečiai ruošiasi statyti super gamyklą. Gal ten atsilieka kokiu pusmečiu. Tiksliau vieni pasakė anksčiau kad tai darys , kiti vėliau. Bendrai dėl variklio paprastumo e-auto žymiai paprastesni tiek gamyboje, tiek eksploatacijoje. Ir iškylas problema kur dėti dirbančių perteklių automobilių pramonėje. Vyriausybės į tai žiūri skaudžiai ir neskuba kažką keisti.
T 2017-09-07 13:42
Kiek bedidintum masto gamybą ansčiau ar vėliau prekės savikaina nustos mažėti. Tai nereikia čia daug vilčių dėti į Teslos super akumuliatorių gamyklą. Abėjoju ar bus koks akumuliatorių kokybės ar kainos ženklus proveržis, nes akumuliatoriai tyriami jau ne vieną dešimtmetį, net ilgiau kaip VDV varikliai. Jie naudojami ne tik VDV varikliuose, bet ir povandeninių laivų judėjimui. Paskaičiavau: 1 litras benzino savyje turi 4 kWh elektros. Sakykim per 1 min pripilama 10 litrų, tai reikštu 40 kWh. Tai padauginus iš 60 min. gautusi net 2400 kW galingumas. priminsiu paprastos rozėtės galingumas 2,2 kW. Na žinoma benzinas pilasi greičiau, bet ir elektros varikliai naudoja mažiau energijos nei VDV. Galiausiai ar atsiras daug žmonių, kurie norės valandų valandas stovėti prie elektros pakrovimo stotelių. Tai manau dar ilgai dundėsime mašinuose su VDV.
vytautas50 2017-09-07 13:50
Na iš rozetės tiekėjai leidžia normaliai "pasiimti" iki 4kw. Nori daugiau jau turi derinti su elektros tiekėjais. Ir gausi arba ne. Gali pasiūlyti pakeisti visą liniją su galingesniu transformatoriumi už fantastinę kainą. Viskas apskaičiuota kad eiliniai vartotojai naudosis tik 4kw. Na dar ten kažkiek atsargos. Be to per galingi transformatoriai dirba neefektyviai, didina nuostolius.
kernel_panikuoja 2017-09-07 13:57
immortallt, del bateriju tada as gal ne taip supratau. Maniau, kad jos bus parduodamos laisvai visiems, bus kaip generic bateriju biznis, tik Tesla tures isimtines teises i kiekius/kainas etc. Savaime aisku, kad jeigu jos nebus laisvai parduodamos, tada Tesla techninis pirmavimas bus gerokai ryskesnis ir truks ilgiau. Taip, Tesla potencialiai butu geresne, taciau as nemanau, kad reiketu 7/8m, pavyzdziui, hibridini 5 serijos BMW sedana padaryti elektriniu. Tik tai norejau pasakyti. Visu NOKIA klaidu detaliai nesekiau, bet mano manymu buvo pagrindines dvi: 1 - tikejimas, kad jie yra pajegus prastumti savo atskira OS/ekosistema, kas tuo metu materializavosi i Nokia N900/N9 modelius su MaemoMeeGo operacine. 2 - savo OS keitimas i Windows, o ne Android. Butent pastarasis sprendimas juos uzdauze galutinai. Visgi ne tame esme. Kazkas galbut fail'ins ir is VDV. Mano mintis buvo ta, kad bent keli is VDV gamintoju greiciausiai sekmingai adaptuosis naujoje rinkoje. O siaip - pagyvensim, pamatysim
T 2017-09-07 13:59
Bet kiek žmonių gyvena indidualiuose namuose? Na žinoma, galima rozetes įmontuoti į apšvietimo stulpus, bet anksčiau ar vėliau VDV automobilių savininkai nusispjaus ir pradės statyti savo automobilius elektra kraunamų automobilių vietuose.
Xdmin 2017-09-07 14:09
Gal su autopiloto pagalba ji pati nuvaziuos pasikrauti per nakti ir gris paryciais atgal.
immortallt 2017-09-07 15:14
1) https://www.lazard.com/media/438042/laz ... ge-v20.pdf Čia apie akumuliatorių pažangą, kurios "nėra" 2) Perteklių kur dėti Čia ne tarybinė "ikanomika", kur gali vartotoją priversti vartoti šūdą, nes alternatyvos nėra. Kol kas kokybės patenkinama, bet taip nebus 20 metų. Ir kalba neina apie artimiausius porą metų. Kalba eina apie kitą dešimtmetį. Ir visos pramonės per dešimtmetį nepakeisi. 3) Taip, masto ekonomija gamyboje turi ribas, bet yra ir technologiniai proveržiai. Ir realiai nereikia, kad pigtų be galo. Užtenka 30% atpigimo nuo praėjusių metų. 4) O tai tu prie paparkuotos mašinos per naktį stovi? Ar parduotuvėje sustojęs budi prie jos, kol žmona eina apiprekinti? 5) Tesla gali nutarti akumus parduoti išorėn, bet jie to nedarys tol, kol nepatenkins 100% savo poreikio. Kitaip sakant, kiti gamintojai nieko nepeš, kol nevaldys patys tiekimo. 6) Patį automobilį pagaminti - taip, nėra kažkokių didelių problemų. Tik optimizuoti elektromobilio savybes išspaudžiant maksimalią naudą iš elektromobilio reiks daugiau investuoti. Nes tie patys hibridai, daryti ant benzininio architektūros. 7) Automobilio krovimui galimybių bus aibės. Prekybos centrai jau dabar pradėjo diegti, kad prisivilioti klientus, ir kai pasigaus bangą pas mus, iki pusės parkavimo vietų bus su krovimo stotelėmis. Taip pat greito krovimo stotelės keliuose ir degalinėse, už papildomą kainą sustosi ir pasikrausi. Žmogus vienas Lietuvoje jau antrą elektromobilį įsigijo, darė eksperimentą, 1,000km važiavo ir krovė tik viešose vietose. Nepatyrė jokių problemų, tik kol kas ribotą spektrą prekybos centrų gali rinktis. Nuvažiavo net iki Vokietijos, o ten jau buvo nuotykių, nes Lenkijoje infrastruktūra dar blogesnė nei pas mus. 8) 12kW liniją tiesia. Manau užteks. 8kW galia automobiliui (įprastai naktį elektros beveik nenaudoji), naktį jei krauti, tai ir +-80kWh akumą pakrausi, net jei vėlai grįši ir anksti išvažiuosi (jei tokią krovimo galią leis namie esantis krovimo įtaisas) Ir šiaip nestradalinkit dėl tų krovimo stotelių, kažkada, senai senai, kai tik VDV prasidėjo, kurą reikėjo pirkti vaistinėse, buteliukais. Ir kuris iš jūsų kasdien nuvažiuojat po daugiau nei 200km?
bahuriux 2017-09-07 16:43
Gal gali "sizipuoti" to dokumento esmines mintis ir parašyti esmę, kas liečia akumuliatorius? Nes mane erzina krūvos informacijos ir 99% jos ne įtemą.
immortallt 2017-09-07 17:18
Šįkart truputį sufail'inau, čia nėra past duomenų, tik esami ir forecast'as. Ant greitųjų, nesena naujiena: http://benchmarkminerals.com/lithium-io ... tour-2017/ Per 5 metus kaina, už kurią gali įsigyti lithium cells krito viso labo 3.9 karto. Nerandu grafiko, kuris maniau yra lazard'e (ten tokie grafikai buvo atsinaujinančiai energetikai, kitoje ataskaitoje). Radau tik daug senesnį grafiką, kur galėsite pasižiūrėti progresą iš anksčiau nei 2012 metų. http://ayataiq.com/wp-content/uploads/2 ... ilsson.gif
aurimokas 2017-09-08 08:29
O tas zmogus speju gyvena Vilniuj arba Kaune? O jeigu gyventu pvz. Rokisky, arba N. Akmenej? Kaip tada jam butu su viesu vietu krovimu? Vaziuotu kraut i kita miesta? Abejoju ar nekiltu problemu gyvenant mazesniam mieste nei pirmi trys pagal dydi Lietuvos miestai
immortallt 2017-09-08 09:58
Taip, nes visiems žmonėms turi tikti bet kuris sprendimas. Anot tavęs, kelnes turi gaminti taip, kad tiktų absoliučiai visiems, nepaisant sudėjimo ar lities, pvz tik 34 dydžio per juosmenį ir 34 iš ilgio, o jei netinka visiems, tada nesąmonė. O jei rimtai, tai gyvennat rajone, daugiau šansų, kad gyvensi individualiame name. Tiesa, mažai šansų, kad galėsi įpirkti naujesnę mašiną. Ir su laiku infrastruktūra atsiras visur. Tau dar kartą reikia priminti, kad kai VDV atsiradinėjo, kurą galėjai nusipirkti tik didesnėse vaistinėse?
bahuriux 2017-09-08 13:04
Klaipėdoj jau matau prie visu didesnių ir didžiujų prekybos centrų jau arba yra vietos elektromobiliams, arba įrengineja. Prie norfos netoli stoties kabeliai 6 cm storio iškišti iš žemės, ten manau bus greito įkrovimo stotelės, kitur gerokai plonesni. Verslas jau šiandien investuoja, kad klientai nevažiuotu pas konkurentus apsipirkti. Išesmės ta nemokama el. energija dzin nu tarkim 100 km nuvažiuoti vidutiniškai reikia 18kWh (įskaitant krovimo/naudojimo nuostuolius), namie (nuosavam name), garaže (mieste) ar dar kurnors, ant naktinio pagerinto tarifo pinigais tai bus kažkur ~1,5 €, 1000 km 15 €, 10.000 150 €, 100.000 1500 €. Lyginant su pačio elektromobilio kaina, energijos kaina per visą jo gyvavimo laiką yra 0.5-10% Tam tikra prasme galima sakyti, kad elektromobiliai ir taip yra varomi vos ne dykai, net jei pats už tai moki. Dėl krovimo patogumo, galvokit jau šiandien kur geriau įsigyti NT (kas apie tai galvoja). Čia aš apie didžiuosius miestus pagrinde kalbu. Patogiausia žinoma nuosavi namai vienareikšmiškai. Antroj vietoj naujos statybos namai ten neturėtu būti didelių bėdų su pakrovimu, jei nėra galima bus įsirengti vėliau. Galiausiai visokių rūšių garažai ir uždaros aikštelės (jei jie nepertoli nuo gyvenamūjų namų). Visų šitų objektų kainos miestuose ir priemiesčiuose pagrystai ir nepagrystai bus išpūstos ateity 0-20 metų bėgyje.