22 vairuotojų buvo paprašyta važiuoti stabiliu 30 km/val. greičiu: tai kas įvyko paskui, tapo tikru eksperimento atradimu - štai kaip formuojuosi spūstys (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

mixed 2017-11-27 15:00
ir be tyrimu aisku kad vienas mysciojantis ant stabdzio pedalo letina smarkiai eisma. ir nesvarbu ar 30 ar 50 vaziuos.
bat0nas 2017-11-27 18:20
Man tai neaišku, ką tokiais eksperimentais norima įrodyti. Kaip ir akivaizdu, kad dabar totaliai neįmanoma, jog visi ims važiuos absoliučiai vienodu greičiu.
vanduo4 2017-11-27 22:56
- Žmogaus suvokimas sudarytas iš loginės ir emocinės pusės. Jau nekalbant jog logika ne visų vienoda, emocinė pusė apskritai betkokias taisykles gali padaryti neįgyvendinamomis; : visų idiotų - taisyklių neišmokysi, daug paprasčiau maksimaliai eliminuoti klaidos tikimybę. Tik nevisada aišku kaip.
Evil Goku 2017-11-27 23:10
Neorima parodyti, kad jei žmonės būtu labiau supratingi, tai spūsčių sumažėtų. Važiuodamas 1 metras iki kito automobilio, netik, kad neatvažiuosi greičiau, bet ir gali sukelti milžiniškas spūstis važiuojantiems už tavęs. Kuo daugiau žmonių "ateis į protą", tuo bus mažiau beprasmių spūsčių.
vanduo4 2017-11-28 00:41
Puiki mintis - laikydamasis saugaus atstumo visados turėsi galimybę individualiai pakoreguoti savo judėjimą neįtakodamas bendro srauto. Kaip šitą taisyklę pritaikyti žmonių santykiuose? Gal kokį pavyzduką?
Shinigami 2017-11-28 06:40
Sprendimo būdų yra keli. Vienas iš paprasčiausiu uždrausti žmogui vairuoti ir vairavimą perduoti autopilotui. Antras, sumažinti didžiausia leistina greiti iki 20 km/h. Kuo mažesnis viso eismo greitis tuo mažesnė klaidų tikimybė. P.S. čia ne tik klaidos eisme, bet ir skirtingu eismų susikirtimai. Kertasi pėsčiųjų ir vairuotojų keliai. Vadinasi visiems tokiuose vietose reikia sustoti.
SaMaras 2017-11-28 08:48
ir vėl atsiremiam į mūsų mentalitetą. Yra atliktas eksperimentas ir kad visi vaziuoja vienodu greičiu, o vienas bando važiuoti greičiau už eismą (gal ne toks švarus, kaip straipsnyje, bet anyway). Ir kai tas greičiau važiuojantis aplenkęs sugrįžta į savo juostą, važiuojantis už jo turi sulėtinti tam, kad padarytų saugų atstumą ir tada ta pati banga ritasi už jo. Tai va ir pas mus yra daugybė tokių, kurie pamatę kad priekyje tavęs yra paliktas saugus atstumas mąsto kad ten kaip tik vietelė jiems.. ir nori nenori mieste saugų atstumą laikau šiektiek mažesnį nei norėčiau laikyt..
sub 2017-11-28 09:50
Labai pritariu Samaras, dažnai tai tenka pastebėti pačiam, kad jei laikaisi šiek tiek didesnio atstumo nuo priekyje važiuojančios Tp, tai būtinai kažkas turi įkišti automobilį, nes laisvas tarpas matai. Kitas dalykas, kad Lietuvoj labai daug skubėtojų, kurie galvoja kad kuo skubiau aplenkus vieną kitą automobilį jie kažkur nuskubės, nors finiše tai tik kelių minučių skirtumas, kuris dažniausiai jokios įtakos nedaro. Taip pat visi užkišinėtojai, kurie atvaro ir užlindinėja be posūkio ir t.t., kas dažnu atveju avarinė situacija. Taip pat lėtapėdžiai (vakar mieste kaip tik vieną mačiau, galvoju ko jis visą laiką ant 40km/h. važiuoja, kai visas srautas 50 km/h. - o jis pasirodo mobiliaku šneka, važiavau paskuj jį gal 10 min., visi lenkia, o tu velkiesi paskui kažkokį žioplį.), net gi tie kurie tieisiojoj, kai nėra didelio automobilių srauto važiuoja 50km/h. ir vis paspaudžia stabdį, kad tik būtų nedaugiau 50km/h., nes +2 km/h. greičiau - tai baisus nusižegimas, nors daugeliu atveju taip patogiau įsiliet į srautą nesudarant niekam kliūties. Bet būna ir blogiau, ypač Sicilijoj, tad pas mus dar palygint gerai, reikia kelti vairuotojų kultūrą, ne tik mokyti atkalti atmintinai visas eismo taisykles.
Shinigami 2017-11-28 11:35
Blogiausia, kad taip dabar elgiasi dalis vairuotojų. Net mano bendradarbis toks. Važiuoja pirma juosta, prisiveja autobusą, aplenkia antra juosta, grižta į pirma juostą ir stabdo, nes priekyje sankryža su raudonu šviesoforo signalu. Kokio velnio grižti į pirma juosta jei matai kad tik į ją grižus reiks stabdyti? Jis sėkmingai galėtu likti ir antroje juostoje kol užsidegs žalias signalas. Arba ne karta teko matyti labai pavojingus lenkimus dviejų eismu juostų kelyje ilgoje automobiliu juostoje, bet tie lenkėjai po dviejų trijų itin pavojingų lenkimų ir 10 km nuvažiuoto atstumo būdavo tik 2 - 3 automobiliai priekyje. Kitaip sakant nesutaupė nei sekundės, nes paskui keturių eismu juostoje aplenkėme juos. Todėl man įtarimas, kad jie taip rizikuoja ne todėl kad skuba, bet dėl adrenalino. Kaip ir su vidutinio greičio matuokliais. Pilna čia komentatorių kurie sako, jog viršija greiti nes skuba, bet paskui sako kad artėdami prie antro matuoklio sustos šalikelėje ir lauks valandą arba nuvažiuos šunkeliais nežinia kur. Taip jie skuba.
vanduo4 2017-11-28 14:09
Manau tu nesupratai. Aš nekalbėjau nei apie skubėjimą, nei apie adrenaliną. Aš kalbėjau apie problemą kaip vairuotoją išmokinti saugiai vairuoti kitų vairuotojų atžvilgiu. Mano patirtimi, jis neišmoks tol kol pats nepatirs nuostolių. Aišku čia tu rizikuoji tapti situacijos kaltininku. Na bet tokia realybė: nebūk pavojingas man, aš nebūsiu pavojingas tau. Brutali realybė, kai pas kitą proto lygu nuliui.
Shinigami 2017-11-28 15:37
Tai tu nesupratai ką rašiau. Aš tik pateikiau papildomus tokio elgesio variantus, bet ne į tavo rašiau. Vienas taip elgiasi dėl adrenalino, kitas dėl skubėjimo, o trečias nes proto yra 0. Bet to kuriam proto yra 0, jau neišmokysi. Nes kad išmoktu proto turi būti daugiau nei 0. Išmokyti galima skubančius ir adrenalino fanatikus.
Melyna 2017-11-28 17:29
Manau mentalitetas šiuo atveju antraeilis. Daug labiau eismą stabdo visiškai natūralios kliūtys, kai kurios neišvengiamos - šviesoforai, pėstieji, staigūs posūkiai, stambios šiukšlės ant kelio, kartais laukiniai žvėrys, avarijosi ir t.t... Anksčiau juokiausi iš kai kurių Azijos šalių eismo, kur nėra jokių taisyklių. Bet dabar tame chaose matau visai neblogą logiką. Nežinau kaip ten dėl avarijų skaičiaus, bet akivaizdu, kad jie negaišta laiko 30 sek tuščioje sankryžoje laukiant žalios.
GNU 2018-01-01 17:30
Tas Kauno pavyzdys sakyčiau ne į temą. Ten kamščiai susidaro dėl tiesiog žymiai intensyvesnio eismo srauto (daug kas važiuoja iš vienos miesto dalies į kitą), be to daug įsukimų/išsūkimų. Tuo tarpu eksperimentas apie atvejus, kai iš esmės niekas nesikeičia (eismo dalyvių skaičius nesikeičia, naujų fizinių ribojimų neatsiranda). Tokie atvejai dažniausiai susidaro greitkeliuose, kai iš niekur nieko atsiranda kamštis, o paskui jis lygiai taip pat tiesiog išnyksta, nors lyg ir įsukimų/išsūkimų nėra, nei eismo dalyvių skaičius kažkaip reikšmingai pasikeičia. Daugiau tokias situacijas teko stebėti užsienyje, Lietuvoje gal ne taip aktualu.