5 faktai apie „Volkswagen Passat“, kurių galbūt nežinojote: neįprastas variklis, daugybė vardų ir pasirodymas bekelėje  (6)

Retas modelis savo populiarumu Lietuvoje gali lygintis su „Volkswagen Passat“. Kartu su kitu to Vokietijos gamintojo produktu – „Golf“ – jis per pastarąjį dešimtmetį buvo vienas iš dviejų gatvėse dažniausiai matomų modelių. Tokį tautiečių pasirinkimą nesunku suprasti. „Passat“ visuomet buvo praktiškas nesudėtingos konstrukcijos modelis, kurio detalės ir remontas kainavo santykinai nedaug.

Pridėkime dar nedideles dyzelinių variklių sąnaudas ir turime garantuotos sėkmės receptą.

Nors naujos kartos „Passat“ pastebimai ūgtelėjo, tapo prašmatnesnis ir jau nėra prieinamas masėms, tačiau senesnius modelius pamėgusiems lietuviams tai vis dar yra praktiška transporto priemonė, o ne statuso visuomenėje simbolis. Šio iš pažiūros kuklaus modelio istorijoje netrūksta netikėtų faktų.

Pateikiame jums penkis įdomiausius:

1. Kūrė žinomas dizaineris

1973 metais pristatytas pirmos kartos „Volkswagen Passat“ savo konstrukcija buvo identiškas metais anksčiau debiutavusiam „Audi 80“.

Pirkėjams buvo siūlomas keturių durų sedanas, kupė, hečbekas ir universalas. Visų jų stilių kūrė žinomas italų dizaineris Giorgetto Giugiaro.

2. Turėjo daugybę pavadinimų

Dauguma europiečių šį modelį žino tik kaip „Volkswagen Passat“, tačiau kai kurie dar prisimena, kad antros kartos vesija su sedano kėbulu buvo pavadinta „Santana“. Visgi šis automobilis turėjo gerokai daugiau pavadinimų. Šiaurės Amerikos rinkoje pirmos kartos modelis jis buvo žinomas kaip „Dasher“.

Antros kartos automobiliai JAV ir Brazilijoje debiutavo kaip „Quantum“, Meksikoje gamintojas naudojo „Corsar“ pavadinimą, o Argentinoje – „Carat“.

Tik pasirodžius trečios kartos modeliui visose rinkose šis „Volkswagen“ produktas buvo parduodamas su tuo pačiu „Passat“ pavadinimu.

3. Modelis be grotelių

1988 metais pradėti gaminti pirmieji trečios kartos modeliai neturėjo radiatoriaus grotelių ir savo dizainu priminė klasikinius „Volkswagen“, kurių varikliai buvo montuojami gale.

Tokį stilių šis modelis perėmė iš „Auto 2000“ koncepto. Pastarasis išsiskyrė puikia aerodinamika – jo oro pasipriešinimo koeficientas siekė vos 0,25.

1993 metais „Passat“ dizainui buvo atlikti kosmetiniai pakeitimai. Labiausiai pastebimas iš jų buvo sugrąžintos radiatoriaus grotelės. Tai buvo atlikti siekiant suvienodinti stilių su tuo metu gamintais trečios kartos „Golf“ ir „Jetta“ modeliais.

4. Neįprastas variklis

2001 metais pačiose prašmatniausiose „Passat“ versijose buvo montuojama ne tik keturių ratų pavara, bet neįprastos W8 konfigūracijos variklis. Abiejose jo bloko pusėse aštuoni cilindrai buvo išdėstyti ne viena, o dviem eilėmis.

4 litrų darbinio tūrio agregato maksimali išvystoma galia siekė 275 AG. Šios jėgainės gamyba buvo nutraukta 2004 metais.

 

5. Sugebėjimai bekelėje

2011 metais pristatyta „Passat Alltrack“ versija buvo sukurta siekiant konkuruoti su „Subaru Outback“, kuris sukūrė naują nišą rinkoje.

Pakeitimai neapsiribojo vien tik griežtesnį stilių sukuriančia juodo plastiko apdaila. Lyginant su standartiniu universalu modelio prošvaisa buvo padidinta nuo 135 iki 165 milimetrų.

 

Taip pat tai yra vienintelis „Volkswagen“ modelis neskaitant visureigių, kurio keturių ratų pavarą aprūpinta važiavimo bekele režimu. Jis veikia kartu su ABS, elektronikos blokuojamais diferencialais ir pagalbine nusileidimo nuokalne sistema.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(14)
(5)
(9)

Komentarai (6)