Aviacijos kompanijos jau pribrendo perversmui - galėtų sutaupyti milijardus, bet keleiviai tokio dalyko bijo kaip maro: ar žinote, kas iš tikro valdo šiuolaikinį lėktuvą ir kokios permainos planuojamos toliau?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

iPienius 2018-10-17 08:06
https://www.youtube.com/watch?v=cognzTud3Wg jei tik galetu, tai pereitu prie piloto ar is viso be pilotu
AAA000 2018-10-17 10:22
yra toks dalykas, kad kai skrenda bent vienas pilotas - jis suinteresuotas islikt gyvas ir nesuduzt pats kartu su lektuvu. ir padarys tikrai viska ka gali. cia galima sukciaut tik nebent sodinant nekvalifikuotus pilotus. tuo tarpu jei lektuvas valdomas distanciskai, ar valdo programa - jiem visiskai vienodai sviecia - nukris ar ne tas lektuvas. jie tik formaliai vykdys instrukcijas ar programa. ir tiek. jei lektuvas nukris - operatoriui terupes issukt savo kaili. o programai isvis niekas nerupes - nes ji aisku bus "kolektyviniu pastangu" produktas ir net nebus atsakingu. kaip veikia autopilotai - matom pagal automobiliu autopilotu pazanga. skyliu sociai. testuot ir testuot dar ten viska. kad lektuvuose absoliuciai saugiau - cia blefas. ju tiesiog per menkas kiekis ir per daug ten kvalifikaciju ir kontroles. sutinku kad autopilotai lektuvuose aukstesnio lygio - bet cia tik del to, kad yra pasauliniai standartai ir yra prikista labai daug babkiu sprendziant net unikalius atvejus is karto po rimtesnes avarijos. saugumas brangu - bet dabartines priemones duoda rezultata. antro piloto galbut galima atsisakyt -pakeiciant pvz distanciniu operatorium. bet sita praktika manau neteisinga. visur kur reikia saugumo - dirbama po du. periminejama patirtis ir issprendziama nelaimiu atsitikimo vienam problema. as manau reiktu dirbt kita kryptim. automatizuot lektuvu sistemas iki tokio lygio - kad susitvarkytu bet kuris keleivis piloto vietoje. ta prasme perkelt piloto poreiki ir atsakomybe tiesiai keleiviams. padaryt kaip skrydzio nuoma. rinkt kokius nors irasus - apie keleiviu ivykdytus sekmingus perskridimus - kad belenkam "vairuot" nedavinet. sakykim labiausiai patyres keleivis pilotuoja ir savo nuoziura pora pagalbiniu pasirenka. ar kazka tokio. o ne per prievarta kist tuos autopilotus testuojant ant zmoniu.
Šaras 2018-10-17 11:53
Vis dar nesuprantu ar tu trolis ar tiesiog durnas.
Kyborg 2018-10-17 20:03
Jis tiesiog durnas trolis.
Aurelijus747 2018-10-17 20:45
Šiaip tai žmogus - o ypač jeigu dar ir nėra susijęs su aviacija - parašė nerealiai logiškai, kas ko gero nėra gamtos duota pastariesiems dviems komentatoriams. Nuo savęs dar pridurčiau nebent tai, kad tiek palikus vieną pilotą, tiek visai be pilotų, skrydžiai vargu ar pigtų keleiviams, kaip kad teigiama straipsnyje. Koks tikslas būtų aviakompanijoms piginti bilietus, jeigu ir dabar žmonės skraido, didėja keleivių srautai, aviakompanijos plečiasi (dėl to rinkoje nuolat trūksta pačių lėktuvų)? Altruizmas? Todėl sutaupytos lėšos greičiausiai liktų aviakompanijų kišenėse. Geriausiu atveju - dalis būtų investuojama autonominio valdymo sistemų tobulinimui.
Šaras 2018-10-18 08:14
Jeigu ir tu manai, kad atiduot lėktuvų valdymą keleiviams (kuriems, pvz., tikėjimas gali pažadėt 1000 nekaltų mergelių už visų išžudymą) yra gera mintis, tai ginčytis beprasmiška.
pozitronas 2018-10-19 14:58
Šiuo metu iš visų incidentų ore, net 80% kaltas žmogus, tai iš esmės eliminuojant silpnają grandį, incidentų sumažėtų. tai vat ir klausimas kas geriau. Nes dabar daleiskim per paskutinius 10 metų vidutiniškai žūsta apie 500 žmonių (2017 - 59 žuvo) bet jeigu vidurki sumažinus iki 100 ir tas šimtas žūtų dėl autopiloto kaltės.
AAA000 2018-10-19 16:25
as manau galima igyvendint ir geriau.