Kaip iš tikro reikėtų naudoti rūko žibintus, kodėl juos įjungus automobilis naudoja daugiau kuro ir kodėl po kelerių metų jų nebeliks iš viso

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

gytis13 2018-10-23 09:50
Valio kad neliks, nes aš nesuprantu kam rūko žibintai reikalingi. Tik akina iš priekio važiuojantys. O nauda iš jų tai važiuojant miško keliuku naktį lėtai gerai apšviečia į šonus, kai reikia sukti kažkur geriau matai. Daugiau nieko, per rūką plente jokio efekto, apšviečia prie pat mašinos kaip aš sakau ne reakcijos zonoj. Išlupčiau nes technikinė kabinėjasi, tenka palikti. Rūko žibintus reiktų pervadinti akinimo žibintais
Galonas 2018-10-23 10:02
Oi jautri tema čia mūsų vairotojams. Sutemus ir nesant rūkui ar lietui kas 3 koks naudoja tuos priešrūkus. Kai kurių tie priešrūkai akina labiau nei ilgos. Tuo tarpu galinio niekas nenaudoja, penktadienį teko sustot 100m nuo tos avarijos, sekmadienį vėl per rūka grįžt, na mačiau gal 1 iš 100 įsijungus galinį(-ius) priešrūkus, varo dar tik su vienu galiniu pažibinčiu sviečiančiu, kitas perdegęs, rūkas, 30m matomumas - viskas dzin, apie tokio žibinto egzistavimą ir saugumą nė bum bum.
mindaugas.vaitiekūnas 2018-10-23 10:18
O aš kaip tik matau, kad žmonės naudoja galinį rūko žibintą esant labai silpnam rūkui. O galinis rūko žibintas dažniausiai šviečia gerokai stipriau nei galinės šviesos. Ir tai labai akina kai važiuoji iš paskos! Bet niekaip nesuprantu kaip jus gali akinti priekiniai rūko žibintai (kalba eina apie tvarkingus). Jau aną kartą ta tema diskutavom. Dar kažkas sakė, kad akina tada, kai kelio danga šlapia. Specialiai į tai atkreipinėjau dėmesį - šviesos intensyvumas nėra stipresnis už artimąsias šviesas. Tai iš kur jūs traukiat tokią patirtį? "Taip pat rūko žibintai naudoja labai daug energijos, todėl nelogiška važinėti juos įsijungus, nes automobilis naudoja ir daugiau degalų" - aha, dvi lemputės po 55-60W (kaip ir artimųjų šviesų, ne LED), tai bendroj sumoj ~120W. Automobilio galią imkim 80kW, kuro sąnaudas - 8 litrus/valandą. Taip primityviai (per daug nesigilinant į visokius NK ir t.t...) skaičiuojam: 80 000 - 8 120 - x x = 12ml. , kas atitinka . Tad tikrai labai daug kuro: nuvažiuosi ar 100km, ar 100.15km. Arba pilkis kitoj degalinėj, kur kuras pigesnis 1ct - atsipirks priešrūkinių naudojimas!
robertasdd 2018-10-23 11:00
man rodos, akina tie priesrukiniai, kur vairuotojai vietoj normaliu susideda ledus, ir atsuka juos y virsu. seip normalioj padety jie nieko neakina. gyti: o tai misko keliukais jau zmonem vazinet nereikia? jeigu tau nereikia ir nepatinka, tai visi gamintojai turi isimti is gamybos, taip iseina?
Pumper 2018-10-23 11:11
Nu dar neteko matyti tokių priekinių priešrūkinių, kurie akintų (dažnai gi visokie genijai juos naudoja kaip DRL), bet važiuoti paskui galinius įsijungusį be jokio rūko teko vieną kartą, tai toks jausmas, kad su lazeriuku į akis šviestų.
gytis13 2018-10-23 11:28
Keista kažkaip, iš pažįstamų ne vienas keikia priešrūkines, čia visiems nieko. O kaip jos gali neakinti? Lempų galingumas toks pats kaip artimų šviesų. Vietoj dviejų lempų sujungtos keturios. Kad ir tvarkingiausios lempos vistiek auga šviesos srautas ir vistiek blogiau akims. Per rūką dar nieko, bet ne vienas ir geru oru važiuodamas įsijungia tas lempas. O va galinės priešrūkinės manęs kažkaip neerzina, sakyčiau beveik reikalingos. O priekinių praktiškai nereikia, nevažinėju miške naktį. Galų gale sakau ką matau, jei mane akina reiškia akina, reiškia pas kas antrą vairuotoją priešrūkinės netvarkingos. O kodėl tada artimosios daugumos vaituotojų tvarkingos?
gytis13 2018-10-23 11:30
Va, sugalvojau kam tinka priešrūkinės. Jeigu važiuojant prieš pat mašiną iššoks katinas (ne reakcijos zonoje) ir tu jį pervažiuosi, su priešrūkinėm spėsi pamatyti kokios spalvos katinas buvo.
Evil Goku 2018-10-23 11:57
Nuoširdžiai sakau, dar nepastebėjau, kad priekiniai priešrūkiniai akintu. Bjauriau kai iš galo nakti su nesureguliuotom, arba prichaltūrintom lempom važiuoja, tada stipriai erzina. Kadangi nevažiuoju prilipes prie priešais esančio automobilio, tai galiniai priešrūkiniai irgi nelabai dirgina, tiktai painiojasi su stopais, ir kartais pagalvoji kad ta mašina stabdo. Vidutinė automobilio galia kokie 20kW, jei pastoviai reikėtų 80kW, tai sanaudos būtu daug didesnės.
kestutisz 2018-10-23 13:08
Lupk lauk. Priekinių priešrūkinių nebuvimas yra tik menkas "trūkumas", skirtingai nuo įdaužto stikliuko jei priešrūkinės yra.
Wolfy 2018-10-23 15:07
Tik patamsy kai važiuoju ir kelias duobėtas yra, tai tik tada naudoju tuos rūko žibintus. Kitu atveju, net per rūką man jie jokio efekto neduoda. Gal dėl to ir neperdega man lemputės priešrūkinių, kad labai retai naudoju.
Jzps 2018-10-23 15:41
Jūs geriau paaiškinkite, kam gabaritinės šviesos realiai reikalingos. Važiuojant naudoji trumpas (dienos) arba ilgas, avariniu atveju - avarinį. Kiek teko ieškoti neradau argumentuoto pagrindimo.
Evil Goku 2018-10-23 17:05
Jei palieki mašiną vietoje, kur ji sunkiai matoma, pvz saulėta dieną šešėlyje šalikelėje, arba naktį, neapšviestoje vietoje. Tokiu atveju mašina sunkiai pastebima. Ir jei nenori rizikuoti, kad kas į ją įvažiuotu, gali palikti įjungtus gabaritus.
mindaugas.vaitiekūnas 2018-10-23 22:27
- tarsi į tave šviečia su lazeriuku. Būtent tokie yra daugelio automobilių galiniai rūko žibintai! Ir jie tokie turi būti, kad tirštame rūke tu juos pastebėtum pirmiau negu įprastus galinius žibintus. O vat kai rūko nėra - galiniai rūko žibintai yra tikra kančia. Aš nežinau kokia ten tavo vairavimo patirtis, bet jei kelyje praleidi po 20 valandų per savaitę, tai tokie dalykai tampa labai aiškiai suvokiami, t.y. kas akina, o kas tiesiog šviečia. Bet jeigu tavo vairavimo patirtis po 15min į darbą ir atgal, tai tada suprantu, kodėl tave "akina" ir kodėl kiti "lekia" kai tu toks "pavyzdingas pilietis".
Jzps 2018-10-24 08:26
...arba gali įjungti avarinį. KET įvardinti 8 atvejai, kai turi būti naudojama avarinis signalas. Atvejų, kada turi būti naudojami gabaritai - 0. Be to, bent kiek esu pastebėjęs, visose auto, kai dega trumpos šviesos, dega ir priekinės gabaritinės. Koks tikslas...
gytis13 2018-10-24 11:11
Kadangi čia yra visi patyrę vairuotojai ir su tinkamu regėjimu tai aprašysiu bandymą kurį kažkada padariau kad įsitikinčiau rūko šviesų efektyvumu. Vieną dieną tankiame rūke aš pastačiau automobilį su įjungtais rūko ir artimųjų žibintais šalikelėje ir nuėjau tolyn siekdamas įsitikinti kad rūko žibintai matomi iš toliau. Teoriškai rūko žibintai turėjo būti matomi iš tokiau negu artimųjų šviesų. Ir kaip manote koks rezultatas - praktiškai tas pats. Taigi ar yra ar nėra tų rūko žibintų automobilis iš priekio matomas vienodai, bent jau dieną. Žibintuose buvo dargi kažkokios specialios rūkui skirtos atseit geresnės lemputės. O apie rūko žibintų išlupimą irgi ne aš sugalvojau. Ne vienas kolega kai dėl rūko žibintų gedimų nepraeina technikinės ima mąstyti kad juos reikia išlupti. Jeigu toks geras daiktas tie žibintai tai kodėl juos nori išlupti? Niekas nesiūlo išlupti iš mašinos kokio nors vairo stiprintuvo. Aišku dėl galinių rūko žibintų viskas aišku, jie ryškiau šviečia todėl matomi iš toliau. Priekiniai žibintai turi šviesti taip pat kaip artimosios šviesos, tad jų pastebėjimo efektas siejamas su tuo kad arčiau žemės rūko tankis mažesnis ir spindulys toliau nusklinda. Teorija graži ir beveik ja tikėti norisi o praktiškai man kitaip atrodo. O iš aplinkinių žmonių tik viena blondinė yra sakiusi kad rūko šviesos geras daiktas. Kai ji važiuoja tai visada susijungia visas mašinos šviesas kad ją visi matytų ir į ją neįsirėžtų. Bet tai buvo blondinė....
bahuriux 2018-10-24 11:33
Turbūt kvailėja visi gamintojai ir juo labiau pirkėjai, nes pamiršo kad rūke geriausia matosi geltonos spalvos šviesa. Dėja kiek mačiau rūko žibintų iš jų gal tik 0,1-1% buvo geltoni. Ir nebūtu tos kvailos mados įsijungti juos kai nereikia, nes geltoni papildomi žibintai atrodys kvailai kai jų nereikia, nors palei žmonių tendenciją į bukumą, galiu ir neteisingai prognozuoti. Išvis galėtu nehomologuoti auto ir neduoti tech apžiūros lapo su negeltonais rūko žibintais (jei tokie yra).
mindaugas.vaitiekūnas 2018-10-24 20:35
, bet aš dar papildysiu: tos šviesos vadinamos "gabaritais" turbūt tik lietuvių kalboje. Angliškai tai yra "Parking lights". Pvz. pas Subaru yra net atskiras mygtukas vien tik tokių šviesų įjungimui. Ir atkreipkit dėmesį į savo auto, jeigu jis turi automatiškai išsijungiančias šviesas: jeigu paliksite "ant gabaritų", tai šviesos ištraukus raktelį neišsijungs. Viskas dėl tos "parking light" funkcijos.
Jzps 2018-10-24 21:29
Tai lieka dar ruko ir avarines, einsteinai kiek tokiu atveju (realiai aktualu tik tamsiu paros metu buna)... maziau cukraus vartok
mindaugas.vaitiekūnas 2018-10-24 21:36
Sakai 2 ekstra viantai yra daugiau už 3 ekstra variantus? Ir pažiūrėčiau kaip tu visą kelią nuo Berlyno iki Lietuvos važiuotum su avariniu - paskui pačiam galvoj tvinksėtų pagal tą klak-klak dažnį
Jzps 2018-10-24 22:09
2 ekstra variantai yra pakankamai, kai tikimybe, kad ju reikes yra santykinai labai maza. Be to, lempute pasikeitimui (vairuotojai moteriai padeti ir pakeisti tikrai neatsisakys darbuotojas) manau gali rasti kiekvienoj suknistoj degalinej nuo Berlyno ar Frankfurto prie Maino