Nuo 10-2 prie 9-3: kodėl vairavimo instruktoriai pakeitė vieną pagrindinių rekomendacijų?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2018-12-11 15:03
Iš straipsnio suprantu, kad ankščiau rankas rekomendavo laikyti 10 2 taip, kad eitu geriau/greičiau/tiksliau kontroliuoti mašiną, o dabar kažkas nusprendė, kad vairuotojai yra tūpi ir jiem reikėtu tik priimti smūgį su kuo mažiau sužalojimų, vietoj to kad išvengti avarijos.
audriusn 2018-12-12 08:57
Todel, kad vairuotoju darosi vis maziau, o daugeja tik juzveriu. Ypac pasireiskia kai taip parasai kokiem nors tesla vairuojantiems elektrohipsteriams arba kai kuriems exceliniamsanalbuhalteriams.
HardAxe 2018-12-13 10:03
kai laikai 10-2 turi daugiau jėgos pasukti vairą - kažkuria ranka gali jį spausti žemyn. 9-3 gali sukti ilgiau iki rankos perėmimo. Perėjimą lemia atsiradęs vairo stiprintuvas.
ArturasArturas 2018-12-13 17:49
Na kiek is savo patirties vaziuojant megeju ralyle ir turetu nemazai stogu ir grioviu galiu pasakyti, kad geriausia isvis pries susidurima rankas sukryziuoti ant krutines (arciau lango esanti ranka pakista po kita) (didele tikimybe, kad susidurimo metu prarasite samone, rankos tabaluosis po visa salona ir gali isysti per langa ir t.t. o sukryziuotas rankas besiskelidzianti pagalve sugaus ir prilaikys vietoje) laikant delnus ant peciu ir spausti visa jega (jei be salmo, kisti nosi i tarpa tarp ranku), ir iskvepti kuo daugiau oro is plauciu (nesistengti stangintis sulaikant kvepavima, nes gali plysti plautis), jokiu budu nelaikyti iremus i vaira istiestas rankas, garantuotai perlaus sanarius i kita puse, kaip ir nyksciais neapkabinti vairo, susidurimo metu vairas gali staigiai pasukti ir jei ne nuplesti, tai stipriai suzaloti nykscius. Galva palenkta kuo arciau krutines, nesvarbu ar su salmu ar be, kad neturetu galimybes isibegeti is atlostos pozicijos (ne, tikrai kaklo raumenys jos neislakys, kad ir kiek besistengsite ).
amas 2019-01-17 23:14
Aš vairuoju viena ranka, ir ją laikau ties dvylikta, tai jaučiu susidurimo metu nuo pagalvės taip pis**au sau į nosį, kad maža nepasirodytu. O ten tie bandymai išvairuot, tai gal nedaugiau 60 važiuojant gal ir yra kokia prasmė. Ble geriau jau būtu tie 6 laikyt.
bahuriux 2019-01-18 06:43
Na esi uzeris , bet nevairuotojas. Teko išvairuoti posukyje nakti ant 90, paskui kelis kartus ant plikledžio. Apskritai laikant aukštai ranką labai pavargsta ir užtirpsta, o tada apie auto suvaldymą net nereikia svajoti, juo labiau viena ranka nepatogioj padėty. Beja kai plikledis irgi vairuoji atsipūtes viena ranka?
audriusn 2019-01-18 15:14
kita gal zegnojasi cia ir daugiau juzveriu yra.
biggie 2019-01-18 16:56
Nulėkęs kokį 600 km taip laikydamas vairą išlipsi kaip sulaužytas. Idomu, ar yra vairuotojų turinčių bent 6 mėn stažą ir besilaikančių tų rekomendacijų? Kiek teko stebėti, visi normalūs laiko vairą pora pirštų ties maždaug puse 8, patogiai atsilošę, padėję kitą ranką ant ranktūrio ir ramiai skaičiuoja kilometrus. Tiesą sakant, net šypseną sukelia "ralistės", kur mieste važiuoja įsikibusios į vairą kaip kartingų trasoje, siaubingu 45 km/h greičiu:) Dažniausiai tos pačios, kur prisitraukusios vairą taip, kad šovus airbagui, žandikaulio reiktų ieškoti bagažinėje:) Ir dažniausiai tos pačios, kurios skundžiasi kaip "visi laksto kaip išprotėję" ir kokie visi nemandagūs, nors važiuoja antra juosta 45km/h greičiu ir jaučiasi teisios...
bahuriux 2019-01-18 20:30
Norėčiau pavažinėti tavo pasirinktu greičiu paskui tave lediniais keliais, kalnuotom vietovėm 7-15 % įkalnėm nuokalnėm, kartais plikledis, toks kad pastovėti ant kojų neina, kai stovinti mašina slysta į pakalnę, o šalia skardis 50 m, kokia tarkim 900-1000 km per dieną, tavo tie du pirštai ant 7:30 būtu greičiausiai pamėlę nutirpę, po tokių distancijų, čia geriausiu atveju blogesniu atveju nuo tokio vairavimo stiliaus kūnas atšalęs iki neigiamos temperatūros po keletos valandų. O moterys važiuoja perdėtai atsargiai nes žino, kad nėra geros vairuotojos, vyrai važiuoja neasargiai nes mano, kad yra geri vairuotojai, ištikro jie tik taip mano kol neprisigaidina. Savo žmoną mokinu vairuoti teisingai visada pateikiu instrukcijas kaip tokią dieną kaip šiandien važiuoti (~25cm sniego ir keliai iki pagrindinių nevalyti, apledėje ir išgraužos visokios lede) ir rezultate kaimynas įkrito ir užstrigo ant apledėjusio kelio į vandens skersai išgraužtą kelio ruoža 3 kartus savaitės bėgyje (čia aš tiek kartų mačiau), o mano žmona nei karto neįkrito, taigi nereikia galvoti kad esi pats geriausias šoferis ir Dakare važiuotum geriau už betkurį lietuvį lenktyniniką su viena ranka apačioj arba viršuj pasidėjęs. Gal pamokinkit kurnors forumuose feisbuke ar panašiai ralio, žiedinių lenktynių ir kitus lenktyninikus kaip jiem derėtu laikyti vairą vairuojant. Aš tiek nemalonumų esu išvengęs dėl teisingo rankų laikymo ant vairo, kad manes nieks neįtikins vairuoti kaip atsipūtusiam uzeriui, (beja 9 atvejai iš 10 tie nemalonumai ne dėl mano kaltės, o dėl kitų vairuotojų). Paparasčiausiai tas 0,5-1s laiko tarpas kurio reikėtu rankas laikant neteisingai, jas perdėti teisingai ir/arba pradėti manevruoti ir duoda didelį pranašumą kai atsitinka ekstremali situacija, jei žargonu tiesiog išvengiu lago vairavime. Viskių nesamonių atsitinka kelyje, tai koks mulkis išlenda į kelia iš šalutinio preiš pat nosį, tai padanga sprogsta, tai naktį nežinomoj vietoj pamatei posukį per vėlai ir tt. tai "pats tas" kai rankos belekur, bet tik ne ten kur turėtu būti. O dėl 9-3 vs 10-2 dar kartą įsigilinau ir supratau, kad laikau rankas kažkaip panašiai 9:30-14:30 turbūt optimaliai? Kita vertus vairo konstrukcija net ir neleidžia kitaip, jei orientuotis į teisingiausią padėtį.
R35P3CT 2019-01-18 21:06
Hm jei kokiame kamštyje stoviu tai tada vairuoju atsipalaidavęs, na ten truputi pavažiuoji, pristabdai ir t.t. Bet jau kai važiuoju normaliai, ar ypač slidžiame kelyje visa laikau rankas maždaug 9-3 nes tiesiog aš taip įpratau, ir ne viena karta man tai padėjo suvaldyti automobilį, nes laiku susukau vairą. Buvo situacija kai snieguotas kelias, važiavau į posūkį ir pradėjo oversteer'int ir jaučiu kaip galas greitai artėja į gan nemažą bordiurą... Staigiai vairas į priešinga pusę - išsitiesino ir jau norėjo į kita pusę slysti galas, tada vairą šiek tiek į kita pusę ir išvairavau, nors buvo strioko(nesitikėjau, kad taip stipriai nučiuoš). Čia citata iš labai geros knygos Saugus Greitis (Sobieslavas Zasada) garsus ralio lenktynyninkas. Tikrai rekomenduoju bent PDF susirasti, labai gera knyga CITATA: Vairą visada reikia laikyti abiem rankomis. Niekuomet nedera vairuoti automobilio viena ranka. Išskyrus, žinoma, pavarų perjungimo momentus. Kairiosios rankos vieta tarp 8 ir 10 "valandos", dešiniosios- tarp 2 ir 4 (kaip parodyta paveiksle). Šitoks "valandinis" rankų padėties ant vairo rato žymėjimas paplitęs visame pasaulyje. Aš laikau rankas ant vairo rato truputį kitaip: kairiąją- tarp 9 ir 10, dešiniąją- tarp 2 ir 3. CITATOS pabaiga.
biggie 2019-01-19 00:58
Taip, Zasada buvo teisus. Tik jo tiesa galioja mašinoms, kuriuose nėra vairo stiprintuvo(kas yra vairavęs be striprintuvo - supras kodėl). Šiandieninėse mašinose (save gerbiančioje jau koks 10 metų atgal) yra toks puikus išradimas kaip elektrinis vairo stiprintuvas. Vairą gali sukioti idėdamas minimaliai pastangų, praktiškai vienu pirštu nepriklausomai nuo variklio apsukų, kelio dangos, padangų pločio, pasukimo kampo ir bet ko, kas gali lemti sunkumą pasukti, todėl tas rankų laikymas ant vairo nebeturi prasmės.
R35P3CT 2019-01-19 02:22
Ne tik, kad buvo, bet ir yra teisus ir bus. Kai važiuoji auto gan lengvai vairuojasi ir be stiprintuvo žinoma išplėšti vairą daug greičiau gali nei su stiprintuvu, jei minsi per kokius didelius nelygumus ar panašiai. Bet ne tame esmė, kad lengva ar sunku, esmė staigiam suvaldyme automobilio. Pažiūrėk kaip lenktynininkai vairuoja - WRC, DAKARAS, F1, DTM ir t.t. ten ir stiprintuvai ir t.t. bet vairuoja taip kaip priklauso, kad greitai suvaldytu bet kokį posūkį ar slydimą. Būna ir tokių kvailių - https://www.youtube.com/watch?v=HEsvpWBRCEU jau girdisi, kada ratai čiuožia, jis vistiek dar su savo ta viena ranka dr... tą vairą.